Nekromanti Lite positiv energi!

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Med tanke på de relativt många negativa tongångarna på forumet de senaste dagarna så vill jag ändock försöka säga något som är positivt och relevant för mig. Om någon moderator inte tycker att tråden passar här så bara ta bort den :)

Jag vill tacka alla forumiter samt moderatorer som får den här platsen att vara så bra som den faktiskt är! Jag håller inte alltid med moderatorerna i allt men det vore samtidigt enormt konstigt om någon gjorde det. På det stora hela får jag personligen ändock säga att forumet sköts på ett enormt bra sätt med tanke på hur grymt mycket problem och skit som moderatorerna faktiskt har fått arbeta med, jag avundas er inte.

Jag har ofta inte samma åsikter som vad jag upplever de flesta kanske har på forumet, men det gör ingenting. Jag upplever ändock att jag behandlas bra och inte annorlunda än någon annan. Jag har haft andra åsikter tidigare men har mer och mer övergått till att tro och tycka att det förmodligen var/är mins egna hjärnspöken.

Detta blev riktigt uppenbart i en nu låst tråd där som inte behöver diskuterad i detalj, men som verkligen fick mig att uppleva att även de som inte tycker som jag ändock står för att även jag ska behandlas likadant som alla andra. Det var dels respons jag fick av moderatorer men också vad forumiter har sagt. Det gjorde mig enormt glad och jag har nog aldrig upplevt mig så välkommen och så mycket som en riktig del av forumet som jag gör nu.

Med detta menas dock inte att jag tycker forumiter och moderatorer skall vara tysta om och när jag gör övertramp, snarare tvärtom! Jag är inte vidare aktiv på sociala medier alls, detta forum är mitt vattenhål och tack vare forumets sammansättning så trivs jag grymt här. Det är väldigt mycket bättre här nu än för många år sedan och det beror inte bara på att forumet förändrats utan också att jag inte är den personen jag var för fem år sedan.

Jag har genom åren kunnat diskutera allt rollspelsrelaterat samtidigt som jag fått hjälp av tex Cissi när jag för några år sedan behövde hitta en bra vårdcentral för att få hjälp med min hälsa.

Nu blev det betydligt mer text än jag tänkt, men forumitet och moderatorer. Tänk på att trots att det klagas ibland så är det ändock så att det absolut mesta tycks fungera samt att hela forumet(förutom plattformen:wink:) har blivit bättre hela tiden!

Så stort tack till alla ni som dagligen gör den här platsen till en så grym plats att hänga på, och då menar jag lika mycket de som brukar ha liknande åsikter som mig men minst lika mycket ni som kanske inte har det då ni i den absoluta lejonparten av inlägg ändock är trevliga och gör min dag bättre!

Ursäkta stavning och liknande, skriver på en telefon utan att använda glasögon.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Jag kan passa på att klappa dig på axeln med. Du visar föredömligt att det går utmärkt att ha åsikter som inte delas av alla och ändå kunna diskutera dem.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Vill bara instämma med föregående talare. Jag tycker de sista dagarna har varit rätt trista med väldigt mycket ifrågasättande av modereringar, provokationer och tjafs i allmänhet. Rollspel.nu är en ventil i vardagen för mig och jag blir lite sorgsen när den ventilen fylls med meningslöst gnäll.

Precis som Minimoni uttrycker så är vi som hänger här rätt olika varandra, men vi samlas ändå kring en fantastisk hobby och jag tycker det är viktigt att den sammanhållningen inte smutsas ner med påträngande ideologiska/kulturella/religiösa/övriga övertygelser. Det här forumet är helt enkelt för bra för det.

Tack till moderatorerna, till Minimoni för att du startade den här tråden och till alla andra som är engagerade i forumet.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Minimoni har redan nämnt det och Dante nämnde det i ett annat inlägg (även om det var en röd moderering).

Jättetack till alla forumiter som vuxit upp och beter sig som vuxna människor.

Hade det här varit för fem år sedan hade betydligt fler forumiter tagit diskussionerna personligt, det skulle ha eskalerat i personangrepp och vi skulle ha mer än ett dussin avstängda forumiter.

Jag är stolt över att vara en del av det här forumet och jag är stolt över att ha så många fina medforumiter.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Sen jag flyttade till Västerbotten har jag lärt mig att man ger komplimanger i form av negerade förolämpningar, och ju värre förolämpning desto bättre komplimang. Såatteh...

Ni är ju inte helt jävla värdelösa människor, hörrni!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag håller med moderatorerna i allt. Bara så ni vet.

Och även jag tycker det är fint att se att trots endel gnissel på senare tid så finns det många som håller tungan rätt i mun och anstränger sig för att bete sig.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Tror jag en gång i tiden lämnade forumet för att jag ledsnade på moderatorerna, men jag föreställer mig att det innebär att jag var en del av problemet snarare än lösningen då.

Idag vill jag bara vara lagom osams om rollspel och få en chans att höra hur hobbyn utövas av andra därute i etern. Samt dela med mig av tio års uppdämd skrivenergi.
 
Top