Nekromanti [LinCon] Vem kommer? Vad ska ni göra? Vad ser ni mest fram emot?

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Ja, vad säger ni?

Jag kommer! Jag kommer börja med forumöl på onsdagen, men med brasklappen att jag nog inte kommer före 17.30, troligare senare. Men jag kommer!
Det jag tänker göra är att dricka ohemula mängder te och hänga i indierummet med pauser bara för mat och sömn. Jag tänker att jag mest ska spela men kanske även spelleda något. Svart av kval kanske, eller Utpost. De är de spelen jag känner att jag vågar hålla i men vem vet. Om Kim är där kanske han lyckas övertala mig om att hålla i nått mer. :)
Jag ser mest fram emot att få träffa indierumsarrangörerna igen och få spela med dem. Jag när också små drömmar om att få testa Genesis post katastrofen-idé och Bläckfiskarnas Anno Daemonum. Det skulle göra konventet perfekt!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
Jag kommer, jag planerar att spela Magic, men jag kommer vid minst ett tillfälle att gå till indierummet och säga "Hej!". På fredagen kommer jag att jobba, för någon idiot har designat en helg där torsdagen är en helgdag och fredagen är en helt vanlig arbetsdag.

Jag kommer kanske/troligen på forumöl på onsdag.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Jag kommer på fredag. Förutom att testa något nytt brädspel hade jag också tänkt spendera min tid med kaffe/te och indierummet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
För första gången ska jag ner till Lincon i år, jag kommer vara arrangör för indierummet tillsammans med Vicotnik, Kim och Genesis. Så jag tror jag mest kommer hänga där och spela så mycket bra indiespel jag kan hinna med.

Som det ser ut just nu kommer jag ner med buss Torsdag förmiddag, förutsatt att jag lyckas hitta ifrån busstation till konvent.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Jag känner mig starkt lockad av att daytrippa dit med min dotter Elin. Men osvuret är bäst,
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lukas;n322952 said:
För första gången ska jag ner till Lincon i år, jag kommer vara arrangör för indierummet tillsammans med Vicotnik, Kim och Genesis. Så jag tror jag mest kommer hänga där och spela så mycket bra indiespel jag kan hinna med.

Som det ser ut just nu kommer jag ner med buss Torsdag förmiddag, förutsatt att jag lyckas hitta ifrån busstation till konvent.
Yay!

Linje 12 mot Lambohov från resecentrum. Kliv av på hållplats "universitetet golfbanan".
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Mekanurg;n322953 said:
Jag känner mig starkt lockad av att daytrippa dit med min dotter Elin. Men osvuret är bäst,
Det skulle vara kul att se dig där. Om du kommer så titta förbi indierummet. :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Lukas har ju redan avslöjat att jag kommer, men det var väl ingen överraskning. Generellt samma plan som Cissi. Spel, LinConburgare och löjliga mängder te. Allt konsumerat i Indierummet. Hoppas att de har stora muggar i år igen!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,309
Cissi;n322956 said:
Yay!

Linje 12 mot Lambohov från resecentrum. Kliv av på hållplats "universitetet golfbanan".
Lukas Har för mig det är "Solhaga" som hållplatsen heter. Men lättaste landmärket är efter att bussen har svängt av från en stor rondel så ligger ett mc donalds, där ska du kliva av. Dvs plinga när bussen svänger av rondelen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vicotnik;n322988 said:
Lukas Har för mig det är "Solhaga" som hållplatsen heter. Men lättaste landmärket är efter att bussen har svängt av från en stor rondel så ligger ett mc donalds, där ska du kliva av. Dvs plinga när bussen svänger av rondelen.
Då åker du 3:an mot Ryd. Olika linjer, förvirra honom inte. :) 12:an är liiiite närmare. Men det är ganska hugget som stucket.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag kommer! Tänkte spela magic-sm, spela drakar och bananer i indierummet med syskonbarnen och har faktiskt anmält mig till ett rollspelspass också men minns inte vad det hette.
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
416
Location
Linköping, Sverige
Har bokat upp mesta tiden för rollspelscenarion för mig och resten av PLEW. Drar igång kl 9 på torsdag med att spela utskämda Warhammer-dvärgar.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
569
Location
Skogen
Jag dyker nog upp lite passivt på lördagen, mest för att drälla runt och kanske köpa nåt spel men kommer inte spela något själv.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Lite off topic, men tänkte på tal om indierummet! Vicotnik, wilper mfl. Vet ni var man kan hitta technical support simulator? Eller kan någon skicka det till mig?
 
Top