Nekromanti LexOccultum

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
366
"Nya Götterdämmerung" kommer på Kickstarter i veckan. LexOccultum tror jag den heter. Vad tror ni?

1) Buggigt, okorrat (LexKickstarter)

2) Snyggt som satans jävlar, men rätt crappy regler. Man läser. Spelar en gång. Stoppar undan. (LexRiotminds)

3) Schysst, men sedan tar det evigheter innan det kommer schyssta moduler. Däremot poppar det upp 32 nya spel under tiden. Alla ansvariga hävdar att det inte " på något som helst vis" påverkar produktionstakten på supplement till de 31 tidigare spelen (LexNyaSvenskRollspelsvågen)

4) Fyfan, det blir så jävla bra (LexWow)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,254
Platon;n222770 said:
/.../

3) Schysst, men sedan tar det evigheter innan det kommer schyssta moduler. Däremot poppar det upp 32 nya spel under tiden. Alla ansvariga hävdar att det inte " på något som helst vis" påverkar produktionstakten på supplement till de 31 tidigare spelen (LexNyaSvenskRollspelsvågen)
VIll ändå hävda att Fria Ligan har rätt bra produktionstakt på supplement till åtminstone År Noll. (LexFanboy)

Men annars är det ju tyvärr rätt troligt att det blir LexRiotminds. Jag är bränd.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jaha? Ska de släppa Götter 2 i fysisk form nu?
Funkade det inget vidare med deras betal-wiki?
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
366
Dazumal;n222867 said:
Jaha? Ska de släppa Götter 2 i fysisk form nu?
Funkade det inget vidare med deras betal-wiki?
Jepp, även om jag inte vet om de skriver under på att kalla den "2:an". Men, ja.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
366
Khan;n222864 said:
VIll ändå hävda att Fria Ligan har rätt bra produktionstakt på supplement till åtminstone År Noll. (LexFanboy)

Men annars är det ju tyvärr rätt troligt att det blir LexRiotminds. Jag är bränd.
Jo, just År.Noll är väl en av få på senare år som undvikit ovanstående punkter. Även symbaroum i viss mån.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,128
Misstänker att det blir en blandning av 1) och 2). Inget jag kommer att lägga några pengar på.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jag är inte heller särskilt pepp, trots att jag alltid gillat Götter-konceptet.
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Vi var bara ett tiotal som var missnöjda med DODR-kickstartern enligt RM, men jag kommer då aldrig mer backa något som de är inblandade i.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
366
Nog tyvärr många som känner så...
Kickstartern är lanserad sedan snart 3h. Verkar inte vara en raktet riktigt, uppe i knappt 30% funding...
Fortfarande tidigt ännu SÅ KLART, men ändå..
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,128
Fria Ligans Mechatron-Kickstarter passerade 500% efter tre timmar.

Edit: Såg nu att FL har ett betydligt lägre mål, så uppfyllelsegraden går inte att jämföra. Men de har dragit in nästan fem gånger så mycket pengar på ungefär samma tid.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Vad kan folk berätta om mer om orginal förlagan? Ser spontant ganska fett ut
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Evokee;n223174 said:
Vad kan folk berätta om mer om orginal förlagan? Ser spontant ganska fett ut
Menar du wikin eller Götter 1?

Jag har Götterdämmerung 1. Har inte provat wikin.
Settingen är riktigt cool, och är anledningen till att jag skaffade Götter 1. Tyvärr är materialet tunnt. Det är mest regler och stämningstexter. Som SL har man ett ganska tungt jobb framför sig innan man kan börja köra, och reglerna... ...hjälper inte direkt till med att piska fram inspirationen.

Jag litar personligen inte på att RM kommer klara av att skriva allt det fluff som behövs för att LexOccultum ska bli en bra produkt.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Settingen, illustrationer och stämningen i G1 är grym. Reglerna är inte lika bra.
Theo på RM skrev en bok som heter Kabal och utspelar sig i Stockholm i Götteruniverset. Den kan jag rekomendera för den som söker mer Götterstämning.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,181
Location
Borås, Sverige
Bilderna de visar än så länge på kickstartern ser riktigt snygga ut, Men såvida de inte gjort en rejäl uppryckning av reglerna sedan 1st edition så blir det nog rätt meckigt. Det de visar i sitt "combat example" ger mig bara känslan: Hur i helskotta får de ihop det där utifrån de värdena.

Så än så länge är omdömet: Intressant, men ställer höga krav. Jag hoppas de tagit till sig av den tidigare kritiken de fått, men vi får se.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,535
Location
Fallen Umber
Arfert;n223204 said:
Skönt att de bytt namn. Götterdämmerung var helt fel för ett 1700-talsspel.
Ja, verkligen. Götterdämmerung är ett fantastiskt namn men tyvärr på något helt annat spel.

Jag har dock väldigt svårt för LexOccultum också. Varför ihopskrivet i ett ord? Att loggan ser ut som LexOcullum hjälper inte heller. Men antagligen är det mest min allmänna skepsis mot pseudolatin som ligger bakom.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
366
Dom påstår i nyhetsutskick att denna går bättre än Trudvang-kickatartern hade gått såhär långt in. Det trodde jag inte.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Det är ju en engelsk utgåva eller hur? Därför når Riot Minds den internationella marknaden. Svenska rollspel verkar vara heta just nu om man kikar på div forum.
Tror dock inte den internationella kundkretsen har samma erfarenhet av Riotminds som vi har som följt dem genom åren här hemma.
Och eftersom LexOccultum är ett visuellt lockande spel med en rysligt spännande setting (min personliga åsikt i varje fall).
Så tror jag det räcker för att gå bra utomlands. Och för Riot Minds blir det en guldgruva (i rollspelssammanhang).
 
Top