Nekromanti Lemure modifikation

Luna_Luciferi

Veteran
Joined
31 Oct 2003
Messages
20
Location
Kalmar
jag har en fråga angående en modifikation jag finner relativt logisk...
Lemure, ni vet de lilla slemmiga Devil monstret med CR1...
Jag känner att jag vill modifiera denna lilla slemhög... jag ser den som uppbyggd som en enda stor cell... så långt är ni med... och vad händer när en cell delas? Jo, den delar sig i två exakta kopior. Jag tänkte det att detta kan göra saker mer intressanta när små rollspelare hack'n'slashar sig genom dessa små saker i tron om att "de är ju bara CR1 saker", tja... dessa små varelser kan nu endast ta skada av magiska föremål och delar sig vid damage slag till kopior...
Jag känner att bara för att den råkar ha CR1 måste inte det betyda att den ska vara tråkig :gremlaugh:
Jag har inte orkat arbeta ut nått dylikt... men finner inte någon annan logik i detta resonemang?
Tacksam för svar

- Luna
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag känner att jag vill modifiera denna lilla slemhög... jag ser den som uppbyggd som en enda stor cell... så långt är ni med... och vad händer när en cell delas? Jo, den delar sig i två exakta kopior.
Jag kan köpa idén förutsatt att de delar sig i 2 MINDRE kopior.

Jag känner att bara för att den råkar ha CR1 måste inte det betyda att den ska vara tråkig
Stämmer, den behöver inte vara tråkig. Men ofta är det så att om man ger ett monster nya förmågor så blir monstret svårare att ta livet av och då stiger även CR.
Jag tycker din idé är kul, men det är definitivt inte ett CR1 monster längre.
Jag har gjort något liknande en gång - zombies som bara kan skadas av magiska vapen.
Spelarna tror att det är vanliga zombies och hugger in - döm om deras förvåning när monsterna faller till marken för att nästa runda resa sig igen. :gremsmile:
Dessa zombies blev bra mycket roligare, men deras CR steg ett snäpp.

Jag har inte orkat arbeta ut nått dylikt... men finner inte någon annan logik i detta resonemang?
Tips, kolla in "swarm" i MM v3.5
Den finns också med i SRDn:
http://www.wizards.com/d20/files/v35/MonstersS.rtf
 
Top