D&D Lego och D&D tillsammans

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag hoppas de kan få med några D&D-ismer. En beholder, en mimic, vapensköldar från Greyhawk, vad som helst så det inte kunde vara vilket fantasytema som helst.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,889
Location
Nordnordost
Givet köp! Men vänta ... "The LEGO Ideas Dungeons & Dragons: Red Dragon’s Tale set will be available for $359.99."

Ooooookej. Inte ett så givet köp till det priset. :)
Är det inte rätt standard att LEGO-lådor kostar typ 1kr/bit? Mycket pengar, men kanske inte dyrt?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,447
Location
Stockholm
Är det inte rätt standard att LEGO-lådor kostar typ 1kr/bit? Mycket pengar, men kanske inte dyrt?
Troligen är det så. Jag har bara köpt LEGO-blommor nyligen, så jag har ingen koll på prissättningen. Förutom att det kostar, förstås. Star Wars-byggsatserna jag suktar efter kostar ju många flera tusen mer än den D&D-byggsats. :)
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Är det inte rätt standard att LEGO-lådor kostar typ 1kr/bit? Mycket pengar, men kanske inte dyrt?
Har precis tittat på diverse lego-kanaler som reviewat den (de har dock alla haft brasklappen "jag spelar inte rollspel"... har inte hittat någon kanal som gjort det från andra sidan), och de verkar alla överens om att den är väl dyr för vad den ger. Och jag är böjd att hålla med dem, det känns som att det krävs ett rätt snävt spann av nörd (rollspels-, lego-, och dessutom en med lite mer pengar än förnuft) för att köpa den utan att försöka hitta den billigare.

Tyvärr verkar jag själv sitta mitt i det spannet.
 
Last edited:

Mikl

Veteran
Joined
11 May 2023
Messages
190
Det känns lite som ett missat tillfälle att göra ett nytt försök med legoset som samtidigt kan användas som ett spel. Det fanns ju nåt som hette Lego Heroica för länge sen men jag fick aldrig tillfälle att testa det. Antar att det inte sålde tillräckligt bra för att bli en produktlinje. Men då var då och nu är nu, och även om D&D är ett varumärke i sig är det väl mest känt för att vara ett spel.


Lego Heroica.jpeg
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Det känns lite som ett missat tillfälle att göra ett nytt försök med legoset som samtidigt kan användas som ett spel. Det fanns ju nåt som hette Lego Heroica för länge sen men jag fick aldrig tillfälle att testa det. Antar att det inte sålde tillräckligt bra för att bli en produktlinje. Men då var då och nu är nu, och även om D&D är ett varumärke i sig är det väl mest känt för att vara ett spel.


View attachment 17252
Det där minns jag att jag har spelat för runt 12 år sedan. En vän hittade det i en leksaksbutik och vi kände oss manade att samla ihop lite folk och spela det +några bärs. Önskar jag visste vart det tog vägen. Good times
 
Last edited:
Top