Nekromanti Ladda ackumulator

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
221
Location
Norge
Etter at en har skapt en kristall så må den lades opp med ladda ackumulator. Kan en kun bruke prosessen en gang får å lade den opp? Eller kan den brukes flere ganger få å kristallen full ladet?
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Re: Ja, tror jag [ANT]

Ganska säker på att du kan ladda upp ackumulatorn flera gånger. Dock enbart med filament av den aspekt ackumulatorn är byggd för.

//Boboliwsy
 

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
221
Location
Norge
Re: Ja, tror jag [ANT]

Men det finnes vel da ingen fordeler med å feks lade opp med "ladda ackumulator" magnitud 4 istedetfor to stykker av magnitud 2...
Det blir jo både mye lettere med to stykker av magnitud 2, billigere og tar akkurat like lang tid.. :gremconfused:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Ja, tror jag [ANT]

Nej, men ingen har väl någonsin beskyllt alkemireglerna för att vara särskilt logiska... (inget ont om dem, men de skulle nog behöva en översikt eller tre, som tidigare diskuterats).
 

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
221
Location
Norge
Re: Ja, tror jag [ANT]

Men hvordan gjør andre det da?
Spiller dere med at en kan "ladda ackumulator" flere ganger etterhverandre?
Noen som kan se noen grunn til å ha prosessen på høyere magnitud enn 1?
 

Archelon

Veteran
Joined
17 Sep 2004
Messages
137
Location
Varberg och Göteborg
Re: Ja, tror jag

Detta är som sagts innan ett av flera buggar i alkemisystemet. Vi kör helt enkelt med att ladda ackumulator endast är av magnitud ett(1). Vilket när man tänker på det låter rätt så rimligt. Att skapa en artefakt är dyrt, tidskrävande och besvärligt. Att ladda ackumulatorn borde inte vara den svåraste delen i processen. Vilket den verkar vara nu. ladda borde vara nedförsbacken mot slutet i resan skapandet av artfekt. Därför gör det inget att magnituden endast är av grad ett. Man måste ju endå klara ett svårt slag mot alstra<aspekt> var gång man laddar.
 

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
221
Location
Norge
Re: Ja, tror jag

Ehh, svärt slag mot alstra?
Du kan vel selv velge hvor mange filament du vil ha i en "ladning".
""observera att magnituden inte påverkas av hur månge filament som varje ladning består av"..

Hvor står det at en må klare et svårt slag mot alstring?
 

Archelon

Veteran
Joined
17 Sep 2004
Messages
137
Location
Varberg och Göteborg
Re: Ja, tror jag

Ah, förlåt mig, den meningen är klumpigt formulerad. Det är en rest från ett långt exempel som jag hade med i inlägget först men tog bort. Det jag menar är inte att du måste slå just ett "svårt"-slag dvs Ob4T6. Utan att det just kräves ett EXTRA slag utöver alkemi slaget. Desto fler slag någonting kräver, desto svårare blir det ju eftersom chansen att misslyckas ökar.

Hoppas du förstår mitt tankesätt annars är det bara fortsätta fråga.

"Du kan vel selv velge hvor mange filament du vil ha i en "ladning".
Ja så länge det stämmer överens med magituden på ackumulatorn.


-Iväg till mattetentan
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Förslag [ANT]

En idé skulle ju kunna vara att man använder "ladda accumulator" i sin nuvarande form, men att svårigheten för processen ökar med en tärning för varje laddning (motsvarande nuvarande magnitud på processen) som redan finns i accumulatorn.

Dvs, om den process du ska genomföra kommer att ladda med fem filament eller laddningar (minns inte reglerna men det borde funka oavsett) och det just nu finns femton filament/laddningar i accumulatorn så blir det tre nivåer svårare. Hade du istället valt en process som lägger till endast tre filament/laddningar ökar svårigheten med fem (15/3)

Eller?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Förslag [ANT]

Det låter logiskt med att det blir svårare att "trycka in" fler filament på mindre yta. Entropins lagar borde väl gälla i mundana också.
(vore inte entropi en cool aspekt förresten? fast ataxatropi finns ju redan...)
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Re: Förslag [ANT]

Själv har jag inga problem med att proccessen kan genomföras i "snigel fart" dvs 1filament i taget.
Varje del i alkemin tar ju 12 timmar.
Känner alkemisten att han kan hålla på med ett föremål i 50*12h = 600timmar eller 50dagar = ca 2månader.

Hur många äventyr ger en downtime på 2 månader? Mellan äventyr, ja men inte i ett.
 
Top