Låtar som ger fredagsfeeling

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Inte fredag men hördes på radio hem i bilen i fredags...
Tänkte först kommentera att hon såg ut att ha blivit gammal (för vad jag trodde var 35-års åldern).
Snabb googling visade att låten var gjord 1991 och att hon redan då var 30 år).

Så jag får ändra mig och säga att tanten ser förvånansvärt ung ut för sin ålder. Och då jag själv hunnit leva två tredjedelar av mitt liv sen låten kom ut så är man ju inte så ungdomlig själv.:rolleyes:

//EvilSpook
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240

Perfekt för en fredag i … Sandukar … eller ett Berlinskt kvarter som fallit in i Metropolis … eller i ett novemberkallt Norrköping.🕵️‍♂️
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
172
.... eller i ett novemberkallt Norrköping.🕵️‍♂️
Ja, ett novemberkallt Norrköping påkallar direkt panikångest. Fyllepromenad genom Vasaparken, frysa halvt ihjäl medan man väntar på 3:ans spårvagn. Råkar ta 2:an, hamnar i ett mörkt och tyst Haga mitt i natten och bli misshandlad i Marielund på grund av tjafs om priset för en spliff. Efterfest i Villbergen och sedan genväg genom Vrinneviskogen och leka lokal ork mitt i natten med hemmagjord fackla till tonerna av Inn i slottet fra droemmen med Burzum.... Det är Norpan för mig =D
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
En dag kvar till fredag och då får man bygga upp Peppen inför fredagen med lite 80-tals godis

 
Top