Låtar som ger fredagsfeeling

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Är inte bekant med Nurse with wound, men skall självklart undersöka länken! Väldigt sällan som jag träffar/talar med någon som uppskattar Skynd, de flesta tycker att jag har morbid musiksmak när jag berättar om Skynd. Har skrämt iväg en del människor när jag visat dem vad jag lyssnar på. Kul att det inte bara är jag som tycks gilla Skynds musik! :) Vilken av deras låtar gillar du mest?
Har inte hunnit lyssna så mycket på dem än, men det är alltid välkommet med ny intressant musik!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Eftersom hela familjen är/varit sjuka och har suttit i karantän i två veckor missade jag att det var fredag igår. Får kompensera nu istället.

När jag var ung så fanns det en kille som likt bröderna i pistvakt (fanns innan pistvakt) varje fest sa "Sätt på skivan" och så spelades Depeche Modes "Speak and Spell"-platta. Inte världens bästa låt men än idag är det få saker säger att det är fredag som de första tonerna av låten New Life.

 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Denna låt skall spelas på begravningen den dagen det är dags för mig att placeras 6 feet under.


 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Efter en sån här entusiastisk gladlynt sång får man nästan lust att flytta dit

 
Joined
16 Feb 2012
Messages
35

Mer fredags-feeling än på legendariska Bassiani kan det inte bli (med möjligt undantag för Berghain i Berlin). Tbilisi är även en fantastisk plats att besöka.
 
Top