Låtar som ger fredagsfeeling

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Ser fram emot i afton bara 1,5 timmar kvar nu tills fredagen kan ta sin början.

 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Redig träskdöds är vad som går hett för "kvällen". All musik jag gillar kan få mig på gött humör.
Just nu detta som för de allra flesta som hänger här säkert är olyssningsbart, för mina öron är det som honung.

 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Naturligvis är orginalet bäst, men låten är den ultimata fredagslåten. @Henke vann! Stäng tråden. Nu kan vi gå över till Lördagslåtar istället.

Edit: Denna, och Laila Ks variant vill jag minnas, fanns i juke boxen på det café jag och @afUttermark hängde på under vår tonårstid och jag tror att den spelades ca 10ggr varje fredag. Och måndag, och tisdag, och onsdag...
Tack, och JA naturligtvis var det originalet jag var ute efter (men snubblade på Google-sök:et)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Tack för tipset om Skynd! Jag antar att du redan är bekant med Nurse with wound? Annars kanske de kan passa dig.

Är inte bekant med Nurse with wound, men skall självklart undersöka länken! Väldigt sällan som jag träffar/talar med någon som uppskattar Skynd, de flesta tycker att jag har morbid musiksmak när jag berättar om Skynd. Har skrämt iväg en del människor när jag visat dem vad jag lyssnar på. Kul att det inte bara är jag som tycks gilla Skynds musik! :) Vilken av deras låtar gillar du mest?
 
Top