Nekromanti Kurs för Alvspråk!!

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Och varför vill man lära sig Eons alvspråk? Räcker det inte med de basala glosor som finns angivna i alvmodulen?
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Re: Tolkien

Det vore kanske lite bättre att lära sej Tolkiens alvspråk då det är ett fullt utvecklat språk

Instämmer! Inte enbart för att om man nu vill lära sig ett alvspråk lära sig ett som är lite mer känt utan för Svedala, utan även för att det dessutom borde kännas lite mer meningsfullt att lära sig ett alvspråk som bär en språkprofessors signatur.
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Re: Tolkien

Jag tycker att Felya Sanari är tillräckligt utvecklat för att det skall kunna användas.

Och om det nu är någon som missat att det finns en kurs i nämnda språk på Neogames webbplats så är det ju bara att kila dit direkt.
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Tolkien

Nog för att Neo må ha detta, men det vore väl lite bättre att lära sej Tolkiens alviska, det är ju trots allt FULLT utvecklat (av en språkprofessor t.o.m.) plus att man alltid kan snacka med andra Tolkien-fans som tagit sej tid att lära sej språket
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Me you go eat smelly food!

"Nog för att Neo må ha detta, men det vore väl lite bättre att lära sej Tolkiens alviska"

Inte om man vill tala det alviska språk som talas i Mundana. En noldor eller sindar skulle ha rätt stora kommunikationsproblem i Alarinn.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Var?

Eftersom det handlar om rätt mycket slit för att lära sig ett språk så bör man ha en bra bok eller lärare att lära sig ifrån. Vart finner man dessa skrifter? Jag har sett lite på nätet men det har alltid en tendens att vara ofullständiga. Så vart ska jag gå? Led mig!

Ledning på svenska eller engelska, tack!
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Du har inte funderat på att lära dig tyska, franska, spanska eller något annat av alla de språk som talas av människor?
Vist ok att tala om alver men du lär ju knapast tala med alver./images/icons/shocked.gif
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Exactus!

Finns det något utöver det tidigare sagda som bör tilläggas? Nää, verkligen inte!
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Re: Me you go eat smelly food!

Mundana och Midgård finns inte i verkligheten, så det skulle nog bli ganska svårt för dem att mötas. Lär dej skilja på verklighet och rollspel

Vilket är verklighet respektive rollspel av Mundana och Midgård?
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Den som söker skall finna!

Sök på nätet och du skola (förhoppningsvis) finna!

Visst har du rätt i att det är lättare att lära sej genom böcker eller kunniga inom ämnet än att lära sej via en helt opedagogisk text, så vill man lära sej alviska så bör man lära sej Tolkiens alviska. Vem har förresten sagt att man inte kan byta ut Eons alviska mot Tolkiens? Det vore ju mycket smidigare.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Saken var den...

...att jag har letat men inte funnit något vettigt. jag sökte med andra ord hjälp och tips på ställen där det finns bra "kurser" eller vad man nu ska kalla det. Är det någon som sitter och trycker på en bra länk så skulle jag bli glad om denne delade med sig.
 
Top