Varulv Kungens råd - GAME OVER

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,968
Location
Linköping
Kungens råd har avslutat sitt andra möte sedan kungen själv begav sig iväg för att kriga. Två rojalister har tidigare tvingats lämna och enbart sex medlemmar deltog vid mötet. Ingen hade meddelat tjänarna som serverade vin dock, så 8 stora krus hade tagits fram och stämningen blev rätt god en period innan allt gick överstyr.

Khan (Master of Clerics) tvingades lämna rådet efter att övriga ansett honom inkapabel att driva en rojalistisk agenda, och strax därefter blev det känt att Stövelkatten (Master of Builders) var en frekvent besökare på ett ökänt spel&dobbel-hak och även han tvingades lämna rådet efter att den skandalen briserade. Han muttrade över att det sjabbiga vittnet med den nyblänkade penningspungen i bältet inte var ett trovärdigt vittne över huvud taget.

Med bara fyra rådsmedlemmar kvar i rådet var härolden nervös. Inte en enda demokrat hade avslöjats ännu!

Det var nu som LJSLarsson (Master of Coin) samt Björn den Gode (Master of Merchants) skrattade höll upp dokument som visade hur de i hemlighet tagit kontroll över viktiga funktioner i kungariket. "Det kommer inte vara ett kungarike länge till! Vi kommer att utse ledare med röstning framöver. Ner med rojalisterna!"

Halo77/9000 (Master of Guards) och Xyas (Master of Agriculture) suckade uppgivet. Allt var förlorat.

Demokraterna har vunnit!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,968
Location
Linköping
Halo77/9000 - Master of Guards
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, dessutom är du en äkta rojalist som gör allt för din kung.
Titel: Master of Guards
Personlig förmåga: Varje runda får du ange en rådsmedlem du vill skydda mot skandaler, t.ex: "Jag skyddar Feuflux". Du får inte ange dig själv och du får inte ange samma rådsmedlem två rundor i rad.
Vinner om: enbart rojalister är kvar i rådet.
Förlorar om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.

Khan - Master of Clerics
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, dessutom är du en äkta rojalist som gör allt för din kung.
Titel: Master of Clerics
Personlig förmåga: Varje runda får du ange en rådsmedlem du vill sia och få reda på om denne är rojalist eller demokrat, t.ex: "Jag siar Feuflux".
Vinner om: enbart rojalister är kvar i rådet.
Förlorar om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.

Basenanji - Master of Spies
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, dessutom är du en äkta rojalist som gör allt för din kung.
Titel: Master of Spies
Personlig förmåga: Varje runda får du ange en rådsmedlem du vill utreda om denna arrangerar en skandal den här rundan, t.ex: "Jag utreder Feuflux".
Vinner om: enbart rojalister är kvar i rådet.
Förlorar om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.

Stövelkatten - Master of Builders
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, dessutom är du en äkta rojalist som gör allt för din kung.
Titel: Master of Builders
Personlig förmåga: Om du blir siad kommer du visas som demokrat.
Vinner om: enbart rojalister är kvar i rådet.
Förlorar om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.

Xyas - Master of Agriculture
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, dessutom är du en äkta rojalist som gör allt för din kung.
Titel: Master of Agriculture
Personlig förmåga: Ingen
Vinner om: enbart rojalister är kvar i rådet.
Förlorar om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.

Vimes - Master of Ships
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, dessutom är du en äkta rojalist som gör allt för din kung.
Titel: Master of Ships
Personlig förmåga: Ingen
Vinner om: enbart rojalister är kvar i rådet.
Förlorar om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

LJSLarsson - Master of Coin
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, men du är en infiltrerande demokrat!
Titel: Master of Coin
Personlig förmåga: Varje runda får du ange en rådsmedlem du vill blockera förmågan för. Denne kommer få veta att förmågan blockerades men inte av vem. T.ex. "Jag blockerar Feuflux". Du får inte ange samma rådsmedlem två gånger i rad.
Arrangera skandal: Varje runda får demokraterna arrangera en skandal som drabbar en rådsmedlem och tvingar denne att lämna rådet. Ni ska ange både vem som arrangerar skandalen och vem som drabbas, t.ex: "Feuflux arrangerar skandal för Magnus Seter".
Vinner om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.
Förlorar om: inga demokrater är kvar i rådet.
Din demokrat-kompanjon är Björn den gode och ni får kommunicera fritt med varandra utanför speltrådarna.

Björn den gode - Master of Merchants
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, men du är en infiltrerande demokrat!
Titel: Master of Merchants
Personlig förmåga: Om du blir siad kommer du visas som rojalist.
Arrangera skandal: Varje runda får demokraterna arrangera en skandal som drabbar en rådsmedlem och tvingar denne att lämna rådet. Ni ska ange både vem som arrangerar skandalen och vem som drabbas, t.ex: "Feuflux arrangerar skandal för Magnus Seter".
Vinner om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.
Förlorar om: inga demokrater är kvar i rådet.
Din demokrat-kompanjon är LJSLarsson och ni får kommunicera fritt med varandra utanför speltrådarna.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Tack Feuflux för att du arrangerad!
Tack övriga för bra spel. och framförallt förstås min kompanjon LJSLarsson.
Förlåt Basse, du spelade inte dåligt som jag hävdade med emfas och du var ju dessutom inne på rätt spår att både du och Khan var goda.

Skriver säkert något längre imorgon, men är lite för trött för det ikväll, och är glad att vi vann nu, för en tredje dag hade blivit tufft att överleva :)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tack för gott spel.

Måste erkänna att vi på ulvsidan också var ganska confused över varför det var två siare. När Khan claimade det tog det faktiskt några minuter innan jag fattade att han inte var med i mitt lag.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Men om jag förstår reglerna rätt så var Basse en "vanlig" siare medan Khan bara kunde se vem som specifikt utförde nattmordet? En nerfad siare, så att säga?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Men om jag förstår reglerna rätt så var Basse en "vanlig" siare medan Khan bara kunde se vem som specifikt utförde nattmordet? En nerfad siare, så att säga?
Vafan... Läste om beskrivningarna nu och det är ju precis vad det står haha. Blir ju lite mer trovärdigt med två siare då. Men jäklar vilken luring alltså!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,968
Location
Linköping
Men om jag förstår reglerna rätt så var Basse en "vanlig" siare medan Khan bara kunde se vem som specifikt utförde nattmordet? En nerfad siare, så att säga?
Ja, en traditionell siare och en nerfad som måste matcha varulvarnas val av skandal-utförare. Ihop med roleblocker och miller tänkte jag mig att det skulle vara balanserat. Men kan säga att jag deppat lite över utfallet (mycket prat om rolloutning och hur man citerade sitt pm, och mindre röst-analys) och skrev inte nån att spelet skulle vara trasigt om det fanns två siare?

Hoppas alla hade kul ändå, och hade inte Vimes rätt i ett tidigt inlägg om vilka två som var varulvar? Får erkänna att jag inte läst alla inlägg så noga (inte runda ett åtminstone) då jag helt enkelt inte har haft tid och kraft.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Ja, en traditionell siare och en nerfad som måste matcha varulvarnas val av skandal-utförare. Ihop med roleblocker och miller tänkte jag mig att det skulle vara balanserat. Men kan säga att jag deppat lite över utfallet (mycket prat om rolloutning och hur man citerade sitt pm, och mindre röst-analys) och skrev inte nån att spelet skulle vara trasigt om det fanns två siare?

Hoppas alla hade kul ändå, och hade inte Vimes rätt i ett tidigt inlägg om vilka två som var varulvar? Får erkänna att jag inte läst alla inlägg så noga (inte runda ett åtminstone) då jag helt enkelt inte har haft tid och kraft.
Jag hade jätteroligt iaf! Roligaste varulvsupplevelsen jag haft so far och blir bara sugen på mer!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Ja, en traditionell siare och en nerfad som måste matcha varulvarnas val av skandal-utförare. Ihop med roleblocker och miller tänkte jag mig att det skulle vara balanserat. Men kan säga att jag deppat lite över utfallet (mycket prat om rolloutning och hur man citerade sitt pm, och mindre röst-analys) och skrev inte nån att spelet skulle vara trasigt om det fanns två siare?

Hoppas alla hade kul ändå, och hade inte Vimes rätt i ett tidigt inlägg om vilka två som var varulvar? Får erkänna att jag inte läst alla inlägg så noga (inte runda ett åtminstone) då jag helt enkelt inte har haft tid och kraft.
Tyckte verkligen inte att det var något fel på upplägget, mer att byn flippade och tyckte massoutning var det bästa att göra dag ett. Förhoppningsvis har vi lärt oss något :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Haha! Bra lir och grattis ulvarna! Jag fattade att LJS var ulv när LJS gick ut med sitt claim. Men det är ju lätt att säga i efterhand. Hursomhelst så är Larsson en suoerulv! 😎

Sedan tyckte jag också att Björn spelade under sin förmåga, vilket jag (nu) tolkar som ulvtells. Men ni vann ju så hatten av!

Halo9000 ställde helt rätt fråga om vad som motiverade Khan att gå ut med sitt claim. Bra Halo! Men byn hade nog behövt lite mer kamp från Khan?

Sedan var det trixigt spelupplägg men helt okej ändå tycker jag, med tanke på hur väloljad byn är annars.

Jag fick ordentlig nervkollaps när jag skulle citera mitt roll-Pm och läste att jag kunde se om någon arrade skandaler. Då hade jag glömt bort att det var synonymt med nattmord så jag blev nojjig som tusan, och trodde att jag var nån sorts clown-siare. Sedan läste jag startinlägget och förstod att jag var siare. Nåja.

Bra lur Feuflux och tack för att du orkade arra inte minst med tanke på allt strul med forumet!

Tack alla och som vi sjunger i Bajen:

Vi ses snart igen,
Basenanji,

snart (?) värd för

M E S T E R U L V 2 0 2 0
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Gud så dåligt. Haha! Byn var inte ens nära :) (Å andra sidan kan jag inte föreställa mig en mer otäck varulvsduo än BDG och Larsson - jisses). Svårt med två siarclaims... Jag hade någon tanke på att Basse kanske siade ulvarnas förmågeanvändning snarare än fraktion, men det försvann i fyllan och villan på fredagskvällen. Jag måste dock säga att Khan nog hade behövt vara mer aktiv för att ge byn en chans i R2... och att Basse kanske skulle ha behövt kolla och tänka igenom sitt PM lite mer noga.

Ja, det ser rätt balanserat ut på pappret. Problemet är väl att många förmågor, fluff och dolt spelupplägg har en tendens att sticka iväg åt oväntade håll när det väl sätts i spel.

Jag var sedvanligt medioker och gissar att jag blev nattmördad för att jag var den siste Halo skulle kunna få för sig att skydda. (BDG använde dock mitt resonemang om att Stövelkatten och Khan borde vara ulvar om inte Basse var det på ett mästerligt sätt i R2.)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag var sedvanligt medioker och gissar att jag blev nattmördad för att jag var den siste Halo skulle kunna få för sig att skydda. (BDG använde dock mitt resonemang om att Stövelkatten och Khan borde vara ulvar om inte Basse var det på ett mästerligt sätt i R2.)
Nä vi hade ju en blocker och visste vem väktaren var. Så i vart fall jag ville döda dig eftersom jag var rätt säker på att du var den enda som skulle kunna vända byn mot oss runda 2 :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Tyckte verkligen inte att det var något fel på upplägget, mer att byn flippade och tyckte massoutning var det bästa att göra dag ett. Förhoppningsvis har vi lärt oss något :)
Det negativa med massoutningen hade ju iofs inget att göra med att ulvarna skulle veta vilka powerrollerna var, utan med att byn bara blev mer förvirrad av dem. Hade Basse hajat att han siade nattmord och inte fraktion, och om Khan hade varit mer aktiv hade tre spelare (Basse, Khan, Halo) varit tämligen gröna som en följd av outningen. Det hade varit till byns fördel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Det negativa med massoutningen hade ju iofs inget att göra med att ulvarna skulle veta vilka powerrollerna var, utan med att byn bara blev mer förvirrad av dem. Hade Basse hajat att han siade nattmord och inte fraktion, och om Khan hade varit mer aktiv hade tre spelare (Basse, Khan, Halo) varit tämligen gröna som en följd av outningen. Det hade varit till byns fördel.
Sen kan man ju argumentera för att utan outningarna hade vi tittat på andra saker och kanske slagit ner på ulvarna...
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Jag som inte var skulle ju kunna påstå att jag hade listat ut allt.
Men första rundan var jag helt 100på att vimes var ulv och blev totalt överrumplad när han dog.

Andra rundan trodde jag stövelkatten var ulv.
Det enda jag kan säga som var rätt av mina gissningar, var att jag inte trodde khan var ulv.
 
Top