Nekromanti Kult - Divinity Lost 2.000.000 crowdfundat med 48h kvar

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Nu har crowdfundern dragit in 2 millar och är inne på de sista två dygnen.

Jag har precis lagt min pledge, efter att ha maniskt följt crowdfundern sen starten (ligger högst upp på min browser), och är sjukt nöjd.

För 1505 får jag:

* Rollspelets vanliga utgåva - ok pris, ful framsida men verkar ha riktigt schyssta illustrationer inuti. Verkar inte oväntat nog varit en flopp med pk-omslaget som uppenbarligen få vill ha, men lyckat med de dyrare specialomslagen som ser ruggigt snygga ut.

* Players Guide - vet inte vad den ska innehålla men för en hundring kan man aldrig gå fel.

* Narrators Screen - jäkligt prisvärt att kunna få en SL-skärm för priset av en lunch (100 kr).a

* Legions of Darkness poster - 100 spänn för en affisch av det läskigaste rollspelsomslaget någonsin (omslaget och undertitel "death is only the beginning" borde behållits i den nya utgåvan).

* Scenario Collection - 300 spänn för 250 sidor äventyr inklusive äventyret Taroticum. Blir nog riktigt maffigt!

* The Black Madonna - 300 spänn för vad som verkar vara det bästa äventyret som skrivits till Kult i ny tappning. Om sidantalet i the Scenario Collection och den gamla upplaga är nåt att gå efter så verkar det bli ett riktigt monsteräventyr.

Så kontentan är att jag för 1500 får ett av de bästa rollspelen som gjort i en ny och fräsch tappning, tillsammans med två enorma äventyrsmoduler, spelledarskärm, spelarhandbok och en affisch. Verkar bli en riktigt bra affär. Och framför allt är jag nöjd med att det uppenbarligen inte bara blir nåt enskilt regelbokssläpp, utan att jag får äventyr och allt annat jag behöver med mig från första början!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag har faktiskt bara lagt för PDF-utgåvan av grundboken. Pyttsar kanske även för The Black Madonna som PDF i slutändan.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Jag skulle velat det fanns en tydlig knapp där det står "jag skiter i vad jag får så länge en bibelupplaga medföljer"

Kan inte vänta tills Jehovas Vitten nästa gång ringer på och vill diskutera lite
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Läser intervjun i Twisted Tales...

I think a tabletop RPG in 2016 should have a system that supports you to play the game as the creators intend you to.
SHOCKING Robin, SCHOCKING! :)

Eller "nähä, tycker du det. Själv tycker jag spelskapare ska göra sitt bästa för att spelarna inte ska kunna spela spelet som det är tänkt" :p
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Hur går jag vidare i livet efter Kults crowdfunder?

Det har varit som drygt månad lång match jag följt dagligen, och som sen slutat mycket väl. Är väldigt nöjd med crowdfundern även om jag tycker det blev lite väl mycket prylar och kanske lite för många stretchgoals.

Men nu känner jag mig alldeles tom. Får numera nöja mig med all följa nyheter och andra mundana ting, vilket osökt leder mig in på frågan om det är några nya spännande crowdfunders som ligger i korten? Kanske modulen Damarien, eller nåt från nåt annat spelföretag?
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Över en månad sen jag ställde frågan och inget svar än. ????

Börjar det inte bli dags för pledgemanagern snart? Kampanjen tog ju slut för nästan 3 månader sen.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Magnamund;n186512 said:
Jag syftade på att jag inte fick någt svar i den här tråden.
Prova deras Facebook istället.

Uppenbarligen sabbar Brexit även för oss Kultare. (Vilket låter helt otrovärdigt och bara som ett svepskäl för allmänna förseningar, men ändå)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
CapnZapp;n186856 said:
Prova deras Facebook istället.

Uppenbarligen sabbar Brexit även för oss Kultare. (Vilket låter helt otrovärdigt och bara som ett svepskäl för allmänna förseningar, men ändå)

Troligen påverkar det oss inte, men samtidigt vill vi inte placera en distributions-hubb där både skatte- och tullregler plötsligt kan ändras. Så vi ska checka med experter på området.

Vi vill få upp PledgeManager så fort det går, då det underlättar för oss och för backers.
 

Robaron

Veteran
Joined
21 Aug 2016
Messages
1
Som gammal kultfantast följer jag framåtskridandet med stort intresse. Dock undrar jag om det inte vore möjligt för oss svenska rollspelare att kunna få tillgång till en svensk variant av spelet när det kommer? Såvitt jag förstår har ju det nya materialet skrivits på svenska och håller just nu på att översättas till engelska. Personligen skulle en PDF fungera (även om en bok vore bättre såklart).
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Robaron;n194085 said:
Som gammal kultfantast följer jag framåtskridandet med stort intresse. Dock undrar jag om det inte vore möjligt för oss svenska rollspelare att kunna få tillgång till en svensk variant av spelet när det kommer? Såvitt jag förstår har ju det nya materialet skrivits på svenska och håller just nu på att översättas till engelska. Personligen skulle en PDF fungera (även om en bok vore bättre såklart).

Tjenare! Kul att du följer oss med intresse. Vi kommer släppa KULT: Divinity Lost på engelska nu. Det kan låta konstigt då spelet är skrivet på svenska. Dock är det så att allt svenskt material är i råtext-nivå av färdigställande (så inte redigerat eller korrat) och att ta fram en svensk produktlinje kommer att ta nästa lika mycket resurser i anspråk som att färdigställa den engelska - så istället för 1 jätteprojekt så får vi 2 stycken, och det mäktar vi inte med som det ser ut för tillfället.

Det kanske dyker upp en svensk version någon gång långt i framtiden men inget är bestämt.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Halloj!
Nu har det gått över 5 månader sen kampanjen avslutades. Börjar det inte bli dags att öppna pledge managern om det är tänkt att spelet ska skeppas ut i december?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Osbjer;n197252 said:
Har fraktkostnaden ändrats.. för jag sitter och fyller i nu och har 23 kr för lite (jämfört med vad jag tror att jag tänkte att jag skulle välja). Men oavsett så blev det lite udda summa :)
Tjenare. Skulle uppskatta om du skickar frågan som mail till marco@helmgast.se så kan vi kolla upp eventuella underligheter.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Osbjer;n197252 said:
Har fraktkostnaden ändrats.. för jag sitter och fyller i nu och har 23 kr för lite (jämfört med vad jag tror att jag tänkte att jag skulle välja). Men oavsett så blev det lite udda summa :)
Hur exakt hittar man den där pledge managern? Allt jag kan göra är att se vad jag pledgade när allting började.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Du får ett mail.

Ang frakten. Den har ändrats rejält sen kampanjen. Över 300 spänn hamnade den på till slut.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Behöver man klicka i allt man ska betala för utöver regeleboken?
 
Top