Nekromanti Krank kollar på Game of Thrones säsong 8

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,551
Location
Rissne
Bakgrund till tittandet + namn

Säsong 1 - Säsong 2 - Säsong 3 - Säsong 4 - Säsong 5 - Säsong 6 - Säsong 7

Man kan också läsa alla recensioner på min blogg, om man vill. [HR][/HR]
Oh come ON. Är det dags? Nu igen? Och de lovar att det faktiskt är sista säsongen den här gången? De ska inte dela upp det som är kvar i ytterligare två delar, och köra lite Zenonsk logik? “För att se klart Game of Thrones måste du först se hälften av det du har kvar, och när du gjort det så måste du se hälften av det, och sedan hälften igen, och i slutänden kan du ALDRIG BLI KLAR”… Det är lite så det känns. Som att jag aldrig kommer att bli klar med den här skiten.

Men nu har de trots allt lovat. Halleluja. Varför gör jag ens det här? För att jag börjat, och redan gjort sju säsonger. Det skulle kännas fel att ge upp nu, på målsnöret. Det är för ingraverat i min personlighet att vilja göra färdigt saker jag påbörjat, även när de är skit. Jag har läst klart många dåliga böcker och sett klart många dåliga tv-serier. Att jag fortsätter är en karaktärsbrist, en svaghet. Om jag hade en Lex Luthor skulle han anfalla mig med mitt tvångsmässiga beteende när det gäller att göra klart saker.

Det här är bara ordbajs för att slippa börja.

Jag hade som vanligt glömt bort precis allting sedan förra halvsäsongen, så jag skummade igenom mina recensioner. Det här är mina mycket slarviga intryck av nuläget:
  • Cersei har precis först gått med på vapenvila, men sen i hemlighet hyrt en massa hyrsvärd för att slåss mot Danny och Belgarion. Trots att hon vet att zombiehotet är på riktigt. För Cersei har bajs i hjärnan.
  • Belgarion och hans faster Danny har inte knullat. Än.
  • Belgarion kom nyss tillbaka från bortom muren, där han och ett gäng andra klantar slarvade bort en drake, som nu är en zombiedrake.
  • Rob Zombie och hans zombiedrake har precis tagit sig förbi muren.
  • Arya och Sansa har just mördat Lillsnuppas uppe i Norrbo. Äntligen.
  • Visst är väl Sam däruppe i Norrbo, han också?
Sen finns det en massa enstaka karaktärer jag inte iddes komma ihåg eller hålla reda på.

Förväntningar inför S08:
  • Alla fortsätter att vara osympatiska.
  • Snöjonte knullar sin faster.
  • Cersei är sämst.
  • Folk dör.
  • Ganska lite naket, för Game of Thrones försöker nu vara “moget” och “seriöst” och då kan man inte ha tuttar eller snoppar.
  • Någon sitter på järntronen i slutänden. Antagligen Snöjonte, för det är ju vad den här Belgariad-ripoffen byggt upp mot hela tiden, men… nån. Det är inte så viktigt.
  • Drakar och zombies, men på något sätt lyckas de även i den här sista säsongen ha alldeles för få sådant och alldeles för mycket urtråkiga jävla intriger.
Förhoppningar:
  • Massor av snoppar i bild.
  • Alla dör. Alla.
  • Järntronen smälts ner av drakeld.
  • Samtliga kungadömen i eller utanför Västerås blir till slagg eller förintas av iszombier.
  • Populasen reser sig mot sina orättfärdiga härskare och genomför en demokratiserande revolution. Upplysning. Industrialism. Ett civiliserat samhälle uppstår i ruinerna.
Here we go.
 

joth1006

Veteran
Joined
14 Mar 2017
Messages
20
Att drakarna bränner tronen tror jag faktiskt kommer vara en genuin sak som händer. Det kommer bli ett moment där alla enas om att de borde samarbeta, "Why can't we be friends" kommer spelas medan samtliga huvudpersoner dansar ner mot den nedsmälta tronen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Herregud, håller det här fortfarande på? Känns ganska ute med Game of Thrones. Som att titta på Vänner, lixom. Respekt för att du fortsätter, krank. Jag klarade tre säsonger.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Älskar GoT men tycker samtidigt att Kranks ”recensioner” är underhållande. Ska bli kul att läsa Kranks tolkningar av vad som händer, dock vill jag bara påpeka att John Snow och Daenerys redan knullat i säsong 7. Det hände på båten och Tyrion stod och läskigt stalkade dem utanför och det såg ut som om han var nära på att börja tillfredställa sig själv.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,551
Location
Rissne
Vet ni vad? Jag tycker att det är väldigt skönt att den här säsongen blir den sista. För jag orkar tammefan inte med det här längre. Det är för dåligt, för tråkigt, Jag blir för trött och för arg. Plus att jag egentligen tappat smaken för magsura recensioner; det känns liksom så jävla “gjort”. Jag är enormt trött på arga eller raljerande recensioner själv. De är sällan roliga. Tacka vet jag Movies with Mikey och CinemaWins, där har vi snubbar som vet hur man gör. Jag funderade rentav på att bara för sakens skull göra en helomvändning och recensera hela säsong 8 från motsatt perspektiv: rosaglittrigt och positivt och entusiastiskt och glatt.

Men vafan. Nu har jag gjort det här i sju säsonger.

En kvar. Let’s do it.



Jag har sett Game of Thrones S08E01.

I King’s Landing säger först Cersei att Euron får vänta med att ligga med henne tills efter kriget är slut. Sen ligger hon med honom ändå. Han slentrian-incest-mobbas lite som pillowtalk. Fy fan vad dålig hon är. Introt till avsnittet påminde mig också om att hennes jävla idiotplan om att låta “monstren döda varandra och regera resterna”. Hur jävla dum i huvudet kan man vara? Hur jävla dum i huvudet som helst, tydligen. Det slår aldrig fel: finns det ett någorlunda vettigt val så kommer Cersei att röra sig i motsatt riktning.

Nåja, hon lär ju få sitt. Jag kommer att bli MYCKET förvånad ifall hon sitter på järntronen i slutänden.

Men ja, medan Euron får sitt så smyger Reek ombord på Eurons skepp och befriar Yara, och får sedan hennes tillåtelse att sticka norrut. Hon å sin sida tänker ta tillbaka järnöarna medan järnflottan inte är där.

Och så anlitar Frankenstein Bronn för att ha ihjäl Cerseis bröder. Jag hoppas han lyckas och sedan dör av någon äcklig könis.

Resten av avsnittet utspelar sig väl i princip helt i Norrbo. Det är ett ganska typiskt första avsnitt i säsongen, i det att nästan ingenting händer. Det märks dock att det är sista säsongen, eftersom NÅGOT händer…

Iallafall. Belgarion och Danny med respektive anhang marscherar in i Norrbo. De inavlade tribalistiska bönderna i Norrbotrakten ger dem stinkögat och är sur på Belgarion för att han böjt knä till sin faster. “Vaddå överlevnad”, säger de typ, “du BÖJDE KNÄ och det är mycket viktigare än att nån i Västerås har en chans att inte bli dödsmördar ihjäl av Rob Zombie och hans tomtearmé”.

De här jävla träckhjärnorna förtjänar tammefan att förintas av iszombies. Låt dem brinna. Eller frysa. Jag skiter i vilket. De är verkligen helt brutalt dumma i huvudet, och HELT drivna av fullständigt vedervärdig jävla stamkultur. Rob Zombie kan inte komma snart nog. KILL EM ALL för fan. Det är verkligen helt jävla sinnigt hur kortsiktiga de här undermänniskorna är.

Sen är det i och för sig så att vårt nya power couple tydligen inte tänkt på sådana praktiska saker som att deras tjänare till exempel kanske kommer att behöva typ… äta, och grejer. “Äh, det löser sig”. Sansa har väl lagt upp förråd, men inte oändliga.

En annan bra grej Sansa gör är att hon fattar att Cersei är en idiot, alltid varit en idiot, alltid kommer att vara en idiot. Så hon säger till Tyrion att han är dum i huvudet om han tror att Cersei kommer att göra the right thing.

Smugglas föreslår för spindeln och Tyrion att Belgarion borde gifta sig med sin faster. Det behövde nämligen skrivas lite extra på publikens näsa, och var inget de båda herrarna – vars IQ sänkts drastiskt under seriens gång – kunde räkna ut själva.

Sen behövde manusförfattarna en paus, så de stoppade in en rätt poänglös drakridningsscen som är alldeles för lång. Den slutar dock med lite incesthångel mellan Belgarion och hans faster, så… alltid nåt, antar jag.

Danny berättar för Sam att hon eldade upp hans värdelösa pappa och brorsa, vilket gör Sam ledsen och dum i huvudet. Sen säger Bran till Sam att just nu, när Sam är jättesur och dum i huvudet, är ett superbt tillfälle för Sam att prata med Belgarion om att han är Belgarion.
Det gör Sam. Och sedan försöker han så split mellan Belgarion och hans faster, genom att pressa honom om att han är “den sanne kungen”.

FÖR DET ÄR INTE SOM ATT VI HAR VIKTIGARE SAKER ATT TÄNKA PÅ ÄN NÅGRA JÄVLA TITLAR OCH KRONOR JUST NU VA

På tal om det så upptäcker Rödskägg och Enöga att Umbar-grabben är död och att Rob Zombies armé är mellan dem och Norrbo. Skitigt läge.

Förväntningar inför S08
  • Alla fortsätter att vara osympatiska. Ja. Eller OK, Sansa är inte HELT dum i huvudet. Men alla andra är det. Och att vara dum i huvudet är jävligt osympatiskt. Folk är alltså generellt dumma och osympatiska eller bara osympatiska i den här serien.
  • Snöjonte knullar sin faster. Nä, bara lite hångel. Kanske mer, men det får vi inte se så det har inte hänt. Also: Dannys drakar gillar att titta på. Nu verkar det som att Belgarion eventuellt kan räkna ut att hon är hans faster snart, och frågan är om han är into it ändå.
  • Cersei är sämst. Ja, sämst.
  • Folk dör. För få. Ingen någon brydde sig om. Tyvärr. De får fan sätta lite fart. Nästa avsnitt får de ta och börja döda av lite folk med namn. Typ Sam eller Cersei eller Yara.
  • Ganska lite naket. HAHAHA nej. Tre par tuttar, tre tillhörande rumpor, och – om jag såg rätt – två muffar.
  • Någon sitter på järntronen i slutänden. Än är det ju bara Cersei “Bajshjärnan” Lannister...
  • Drakar och zombies. En lång drakflygarscen och en lite cool zombie på slutet. Väldigt lite STORY kring dem dock.
OK, nu är jag alltså tillfälligt befriad. Dags att göra något som är roligt på riktigt och inte bara känns som att skrubba insidan av hjärnan med klorin och sandpapper.
 

Attachments

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Det här hade jag aldrig föreställt mig när jag tjatade mig hes på dig för lite drygt fyra år sedan.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,551
Location
Rissne
Mundo;n317277 said:
Det här hade jag aldrig föreställt mig när jag tjatade mig hes på dig för lite drygt fyra år sedan.
Vad? Att jag skulle orka så här långt?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,455
Location
Helsingborg
krank;n317274 said:
Snöjonte knullar sin faster. Nä, bara lite hångel. Kanske mer, men det får vi inte se så det har inte hänt. Also: Dannys drakar gillar att titta på. Nu verkar det som att Belgarion eventuellt kan räkna ut att hon är hans faster snart, och frågan är om han är into it ändå.
»As I studied the pod's textbooks, my excitement grew. It seemed entirely possible for me to create fully grown female clone, using my own DNA as a template. This of course created the most enormous moral dilemma. Technically, she would be my sister, and therefore unable to take me as her lover. After much soul searching, I reluctantly decided: "Whatta hell", I just wouldn't tell her."«
– Rimmer, Red Dwarf (Rimmerworld)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Äntligen! Får väl erkänna att jag numera mest ser serien för att få full behållning av andras recensioner, och krank ligger högst upp på den listan även om tronspelet också är en trevlig pod...
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Lite tramsigt att kalla karaktärer för bajshjärna mm. Hade det varit en tolvåring som skrivit så hade jag haft mer förståelse men en vuxen man?

Karaktärer är dumma i huvudet? Med våra moderna mått tänker de förmodligen annorlunda och resonerar på ett för oss främmande sätt. De lever i hederskultuer med helt andra värderingar. Är de dumma i huvudet för det? Är det osympatiskt att vara dum i huvudet? Ingen väljer ju att födas korkad. Medvetet elak är värre än att vara korkad skulle jag säga.

Jag förstår inte aversionen mot intriger. Måste en serie bestå av oavbruten action för att vara intressant eller sevärd?

Krank kan skriva underhållande och intressant men det här tjatet om bajshjärna, "mer snoppar" od är ju bara barnsligt imho. Vill man se en massa naket, med dingalings kan man ju bara surfa in på valfri porrsite.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Är jag ett monster om jag föreslår att någon borde tvinga Krank att titta på mer fantasy tv efter detta så att vi får fler recensioner?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,551
Location
Rissne
Magnamund;n317357 said:
Lite tramsigt
Ja.

Jag har inga större problem med att betraktas som "barnslig" eller "tramsig", om det känns roande.

De här recensionerna är resultatet av att jag tittar på en serie jag tycker är urtråkig och på många sätt aktivt vedervärdigt urdålig. För att roa mig under arbetet så blir jag ibland lite fånig. Det är lite premissen för hela grejen.

Har du läst de tidigare recensionerna?

Magnamund;n317357 said:
Karaktärer är dumma i huvudet? Med våra moderna mått tänker de förmodligen annorlunda och resonerar på ett för oss främmande sätt. De lever i hederskultuer med helt andra värderingar. Är de dumma i huvudet för det? Är det osympatiskt att vara dum i huvudet? Ingen väljer ju att födas korkad. Medvetet elak är värre än att vara korkad skulle jag säga.
Jag har förstått att det finns många som tycker att det är bättre att vara korkad än att vara elak. Jag håller inte riktigt med; jag blir nog hellre betraktad som elak men kompetent än som snäll och inkompetent.

Men ja, de som skrivit manus – och han som skrivit böckerna – har valt att skriva om karaktärer som med moderna mått mätt är stenkorkade och som i princip helt saknar försonande drag i mina ögon. Det är ett kreativt val de gjort.

Och att de lever i vedervärdiga jävla hederskulturer är en av de saker jag ofta nämner. Jag är nämligen OHEMULT jävla less på folk som försvarar fantasyvärldar genom att romantisera kring "riddare" och så vidare, eller som pratar som om det skulle kunna finnas en "rättmätig kung/drottning". Det finns det såklart inte. Det samhälle som skildras i Game of Thrones är helt fruktansvärt. Det är det samhälle som skildras i Belgarion också. Och all annan fantasy där feodalismen hanteras som något annat än en djup orättvisa.


Och ja, självklart är personerna i serien, precis som alla andra, ett gäng köttrobotar programmerade av sina omständigheter. Jag är inte så naiv att jag tror på "fri vilja" eller liknande. Men nu har serieförfattarna valt att fokusera på sina tråkiga och hjärntvättade karaktärer, och på deras vansinniga beslut och hur dåliga konsekvenserna av besluten är, och då blir det de jag fokuserar på också.

Magnamund;n317357 said:
Jag förstår inte aversionen mot intriger. Måste en serie bestå av oavbruten action för att vara intressant eller sevärd?
Jag förstår inte varför du tror att det enda alternativet till intriger är "oavbruten action". Det verkar lite fantasilöst.

Det finns en hel del intressant i den här fantasivärlden, som storyn hade kunnat handla betydligt mer om. Drakarna. Zombierna. Zombiekungen. Magin. Mysterierna. Historien. Ruinerna. Hur saker egentligen hänger ihop – varför vintern kommer när den kommer, och så vidare. Det är sånt jag vade velat se mer av. Mysterielösande, utforskande. Givet hur illa jag tycker om fantasyestetik i allmänhet så hade ett fokus på utforskande och på "metastory" varit det enda som kunnat rädda det hela.

Men nej, istället fokuserar serien på hur ett gäng hederskulturhjärntvättade vildar brottas i lera över vem som ska få bli diktator. Som om det spelade någon roll. Som om det ens vore något bra att det finns en järntron, eller någon som sitter på den. Som om de här jäkla adelsrövarna vore viktigare eller mer intressanta än folket omkring dem.

Sedan är jag generellt sådan att jag inte är intresserad av relationer mellan karaktärer, "mänskliga berättelser" etc. Jag blir enbart irriterad när nyheter fokuserar på enskilda berättelser om enskilda personer. Enskilda individer är, som individer, nästan alltid helt ointressanta för mig.

Men nej, jag förstår inte varför alternativet skulle vara "oavbruten action". Du behöver kanske läsa mer Agatha Christie? Eller bara mer hård scifi.

Magnamund;n317357 said:
Krank kan skriva underhållande och intressant men det här tjatet om bajshjärna, "mer snoppar" od är ju bara barnsligt imho. Vill man se en massa naket, med dingalings kan man ju bara surfa in på valfri porrsite.
Poängen med "mer snoppar" handlar om den snedvridna sexualiseringen av kroppar. Det är ju rätt vanligt att både på- och avklädda kvinnokroppar sexualiseras, och "male gaze" är definitivt en grej. Män får i högre grad vara fula, men de får också i lägre grad vara snygga, än kvinnor. En naken man, framför allt med snoppen framme, är kanske "rolig" eller "ful" eller "grotesk", men sällan eller aldrig sexig. Tuttar och muttor visas sexualiserade eller som dekoration; en snopp är en punchline. Det här är något jag tycker är fel – inte nödvändigtvis sexualiseringen i sig, utan att den är så ensidig. Kvinnokroppar som aldrig får vara osexiga, manskroppar som aldrig får vara sexiga.

Det här har blivit bättre. Det senaste decenniet eller så har vi som gillar snygga manskroppar fått mer att titta på. Female gaze har... inte riktigt blivit en systematisk grej, men det är trevligt att det börjat ske en viss utjämning. Jag menar, Jason Momoa är ett fenomen här, och det finns ett gäng trevliga scener i de nya Thorfilmerna.

Men; när nakenhet visas i Game of Thrones så är det samma gamla visa: visst visar de ibland nakna kvinnor som inte är 100% normsnygga (men det är fan inte vanligt), men nakna kvinnor är sexiga eller dekoration, medan nakna män är roliga. När vi fick se Hodors snopp, eller den där skådespelarens snopp, så var de roliga.

Det jag menar med "mer snoppar", vilket jag också nämnt i flera tidigare recensioner, är alltså att jag vill se fler snygga snoppar, sexiga snoppar – på samma sätt som vi får se snygga, sexiga tuttar och muttor. Och första steget mot det är att helt enkelt ha fler snoppar punkt.

Jag skulle också vilja se färre sexualiserade tuttar och muttor. Och fler "fula" nakna människor, för den delen. Människokroppen är vacker och man kan absolut använda den för dramatisk effekt, men det är knappast så den används just nu – den används bara kittlande, och det är bara normsnygga kvinnor som får vara nakna och kittlande.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
God45;n317364 said:
Är jag ett monster om jag föreslår att någon borde tvinga Krank att titta på mer fantasy tv efter detta så att vi får fler recensioner?
Vi behöver inte tvinga honom. Det räcker med att lova att alla på rollspel.nu ger honom en like per recension. Han är "Like"-missbrukare. :)
Det som gör att jag uppskattar hans recensioner av GoT är jag tycker lika illa om skiten som krank.
Problemet är att jag normalt tycker om fantasy och avskyr mecha - så antingen kommer krank kapa någon fantasy som jag tycker om längs fotknölarna, eller så kommer han tokhylla någon någon Sci-Fi som jag hatar. :)
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Älskar GoT, med alla dess fel och brister. S7 lämnade en del att önska, och det återstår att se om de lyckas sy ihop säcken. Nu återstår bara väntan på de kommande böckerna. Tur att man blir yngre för var dag :)

Kranks recension var småkul men lite sorglig, på samma sätt som när Tyrion avundsjukt försökte smygtitta/fickonanera på/under incestscenen i slutet av S7.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
anth;n317388 said:
Vi behöver inte tvinga honom. Det räcker med att lova att alla på rollspel.nu ger honom en like per recension. Han är "Like"-missbrukare. :)
Undrar om vi kan få honom att recensera alla avsnitt av Xena.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,551
Location
Rissne
Jag har verkligen inga problem med att folk som

ÅkeZorkh;n317413 said:
Älskar GoT
(eller tycker att forumet borde

ÅkeZorkh;n317413 said:
Bring back Grisodlar'n
)

tycker att mina recensioner är

ÅkeZorkh;n317413 said:
småkul men lite sorglig, på samma sätt som när Tyrion avundsjukt försökte smygtitta/fickonanera på/under incestscenen i slutet av S7.
Jag menar, det vore väl nästan lite tråkigt om alla som av någon anledning tycker att den här katastrofen till serie är något att ha också tyckte om mina sågningar. Det är trots allt lite av en bekräftelse när folk man tycker har jättefel tycker att man gör jättefel. Det är ju i princip samma sak som när någon man respekterar ger en beröm.


För övrigt var S7 den bästa säsongen sedan S1, eftersom det faktiskt hände saker. Som inte bara handlade om de småaktiga och ointressanta intrigerna mellan de här olika vidriga och orättfärdiga krypen till adelsskitar. Överlag verkar serien bli bättre ju mer de skiter i böckerna, eller möjligen bara ju närmare de kommer ett faktiskt slut. På sistone har ju storyn i princip BEHÖVT handla om de saker som faktiskt har potential att vara lite intressanta, och inte bara om vilken inavlad byfåne som ligger med sin syster den här veckan.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
krank;n317433 said:
Jag har verkligen inga problem med att folk som



(eller tycker att forumet borde


)

tycker att mina recensioner är



Jag menar, det vore väl nästan lite tråkigt om alla som av någon anledning tycker att den här katastrofen till serie är något att ha också tyckte om mina sågningar. Det är trots allt lite av en bekräftelse när folk man tycker har jättefel tycker att man gör jättefel. Det är ju i princip samma sak som när någon man respekterar ger en beröm.


För övrigt var S7 den bästa säsongen sedan S1, eftersom det faktiskt hände saker. Som inte bara handlade om de småaktiga och ointressanta intrigerna mellan de här olika vidriga och orättfärdiga krypen till adelsskitar. Överlag verkar serien bli bättre ju mer de skiter i böckerna, eller möjligen bara ju närmare de kommer ett faktiskt slut. På sistone har ju storyn i princip BEHÖVT handla om de saker som faktiskt har potential att vara lite intressanta, och inte bara om vilken inavlad byfåne som ligger med sin syster den här veckan.

Vad bra, då är alla nöjda. Och jag håller med dig helt här faktiskt, paradoxalt nog :)
Inte om S7 då, men annars.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Till jävla slut insåg de ju att resor där inget händer varken med karaktärerna eller historien inte behövde vara med. Tänk om de kunde haft den insikten redan i första produktionsmötet. Då kanske vi skulle veta mer om sånt som man vill veta mer om. Tex vad mer än magisk napalm en alkemist kan göra, hur de byggde en gigantisk mur under senare järnåldern, vad religionerna egentligen går ut på och hur stor Jesuskulten är i Mellistantens hemstad osv.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
God45;n317364 said:
Är jag ett monster om jag föreslår att någon borde tvinga Krank att titta på mer fantasy tv efter detta så att vi får fler recensioner?
Jäpp. Sadistiskt monster.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,551
Location
Rissne
God45;n317364 said:
Är jag ett monster om jag föreslår att någon borde tvinga Krank att titta på mer fantasy tv efter detta så att vi får fler recensioner?
Du tycker inte att det redan är extremt tjatigt? Det tycker jag.

Det är väldigt, väldigt låg risk att jag fortsätter med sådana här recensioner efter den här säsongen. Jag tycker som sagt att det här med raljanta, "arga" recensioner är ganska... gjort. Och trist. Nätet är fullt med folk som är "roligt elaka". Jag har slutat läsa och titta på sånt i princip helt och hållet.
 
Top