Nekromanti Korpa

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Tjo!

Jag har hängt på rollspel.nu ett tag men kan inte direkt påstå att jag brukar skriva särskilt ofta. På gamla forumet bestod en klar majoritet av mina inlägg av varulvsspel och resten var konventsrapporter. På det nya förutspår jag att jag mest kommer skriva konventsrapporter och även spelrapporter.

Nå, vem är jag då? Ni som har träffat mig på konvent och någon enstaka forumsöl minns mig förhoppningsvis som den glada norrlänningen som gillar kramar, eller helt enkelt bara som Malin. Jag är Umeånörd i grunden (ja, det är en grej) och är bosatt i Luleå där jag delar lägenhet med GnomviD. Vi var tre en gång i tiden men min surtant till katt fick flytta av allergiskäl. Jag spelar rollspel, lajvar, spelar datorspel, äger fya konsoler (Xbox360 + PS3 x 3), spelar 3DS eller DS när jag pendlar tre timmar varje arbetsdag och är ett stort fan av diverse brädspel.

Jag är också nördfeminist, har arrangerat mindre spelkonvent när jag bodde i Umeå, har utbildat mig till socionom, har spelat schack från ettan till ettan och sedan några terminer tillbaka så tränar jag kendo.

Så cool är jag.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Sååå cool! *försöker måtta upp med armarna men når int' riktigt*
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Varför har du tre ps3or? Vilke tre spel som finns till ps3 är bäst?
Luna Lovegood said:
En av anledningarna till att ha 3 PS3.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag köpte min första PS3:a i samband med att de släpptes. Den blir numera överhettad så snart jag försöker göra något annat än att spela ett PS-spel eller titta på film. Min andra köpte jag via Tradera och blev lurad, den blev också överhettad när jag försökte spela PS3-spel. Min tredje köpte jag ny, men utan bakåtkompabiliteten. På den spelar jag FF-spel (FFXIII, FFXIII-2, Lightning Returns) och Lego-spel (Lord of the Rings, Star Wars, Harry Potter...).

Sen vilka tre spel som är bäst... Ni no Kuni är fantastiskt, men kan tyvärr bara spelas en gång då det inte finns någon poäng med att spela om. FFXIII platsar nog som tvåa och sen blir det svårt. Något av Lego-spelen, kanske? Star Wars-varianten har jag spelat en hel del. Lego-spelen spelas med fördel med någon annan för då blir roligheten tredubblad.
 
Top