Nekromanti Kopparhavets hjältar, teaser PDF!

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Jag älskar verkligen miljön och hoppas att det kommer komma material som inte är så hårt bundet till regelsystemet.
C
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
crilloan;n320596 said:
Jag älskar verkligen miljön och hoppas att det kommer komma material som inte är så hårt bundet till regelsystemet.
C
Jag tror inte att vi har något settingmaterial som regelmässigt är knutet till systemet.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Det är alltid kul när material från ÄS gamla era dyker upp igen, oavsett nytolkning. Jag antar att jag bara väntar på den perfekta nytappningen av EDD/-91 års regler, gärna med Livsvägar likt Burning Wheel och bakgrundshändelser som knyter an RPna hårdare till spelvärlden. Kanske med ett häftigt Ereb Altor-Livsbräde i stil med Operation: Fallen Reich. Hade jag varit rik, hade jag lejt en massa uvar från ÄS gamla garde (inklusive Undhagen, som skulle ha fått skriva det första äventyret) samt yngre talanger som Tobias Tranell, Martin Bergström med flera. Jag tror att jag skulle ha skapat rollspelshistoria då. Man kan bara drömma. Nu kan man ju inte ens få en swish-peng eller tanka upp ett scenario på Miskatonic Depository utan att socialen räknar det som inkomst.:sad:
 
Top