KH Kopparhavets Hjältar - Roll20 Rollformulär

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,283
Det känns som att det börjar dra ihop sig till att snart testa Kopparhavets Hjältar. Finns det några planer på att göra ett rollformulär till roll20? Är det någon som sitter hemma och knåpar på ett?

Jag skulle kunna slänga ihop ett själv men har lite problem då jag inte hittat någon högupplöst version av rollformuläret som jag kan utgå från. Det finns en bild på formuläret på sida 9 i regelboken (som jag fått som pdf) men det är för lågupplöst för att jag ska kunna läsa all text, namn på färdigheter etc.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,283
Posta gärna här när det blir klart! Spelar inte själv via Roll20 men vår ambition är att skapa stöd för detta. Men vi vet inte riktigt vad som behövs :)
Absolut! Kan inte garantera att det blir helt fancy med inlagda regler etc. Men det kan läggas till i någon senare version kanske.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,283
Har snickrat ihop ett ganska enkelt rollformulär här:
https://github.com/jonaspeheim1/kh_roll20_sheet

Det har en del inbyggda slag. Skada, skuld och rustning fungerar som det ska tror jag.
Man kan rulla färdighetsslag direkt från formuläret men jag har inte lagt in grejer för exceptionella slag och/eller att öppna snäpp. Var svårt att få till med roll20s tärningsrullare, man får nog haxa ihop en egen javascript funktion för det. Man får helt enkelt titta på resultatet och applicera reglerna själv, precis som om man använt analoga grejer (och det funkar ju).

Det finns mycket rum för att förbättra formuläret, men detta ska fungera dugligt om man vill spela typ imorgon.
Vill någon hjälpa till är det bara att forka repot på github :D


sheet_image.PNG
 
Top