Nekromanti Konvertera Vildhjarta

NSM

ROTN
Joined
3 Jan 2019
Messages
78
Hej! Första inlägget här. Jag funderade på om det skulle vara en idé att konvertera Vildhjarta från Trudvang till Symbaroum. Tänkte att skogen Vildhjarta skulle kunna passa som ett äventyrslandskap inne i Davokar.

Någon som provat detta eller har annan input?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Inte provat det, men skulle isf vilja prova Vildhjärta med Forbidden Lands regler istället.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Utifrån vad jag hört om Vildhjärta, borde det gå hyfsat enkelt att konvertera det till Symbaroum.
 

Hauskatze

Veteran
Joined
18 Nov 2017
Messages
14
Om man inte vill introducera den magiska skogen så finns istället Stenhjaerta som utspelar sig i ett dvärg nätverk istället. Kan också varmt rekomenderas om man vill få ner spelarna i Undervärlden :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Ärligt talat borde det inte krävas mer än att ge fienderna stats i det nya systemet. Vildhjärta är mest rollspelande och sina egna system.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,181
Tycker det borde funka bra med reservationen att Vildhjärta är mer sagobetonat är Symbaroum generellt, det behövs därför en del jobb med att skriva om vissa platser och SLP och matcha dem mot spelvärlden. Men gör man det tror jag det kan bli bra.
 

NSM

ROTN
Joined
3 Jan 2019
Messages
78
Tack för input! Jag tänkte att man byter ut vissa SLP/monster så att det passar med symbaroums fauna samt generellt gör stämningen och miljöerna mörkare, som Bifur säger. Kanske arbetar om hemligheterna så att de passar bättre med gamla Symbar osv.
 
Top