Nekromanti Konvertera gamla rollpersoners silverskatter

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
949
Location
Uppsala
En tanke när man konverterar gamla rollerpersoner ifrån Eon III.
Hur ska man göra med de pengar som man har samlat på sig, vad saker kostar är ju justerat, låta det vara eller ta dem gånger någon faktor.

Sedan undrar jag hur ni skulle se på att låta gamla rollpersoner som har flera tusentals silver få spendera dessa mot förbättringslag enligt de nya reglerna, tänker mig att detta kan representera att man har anlitat experter för att träna upp sig. Typ 250 silver per förbättringsslag eller liknande.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Jag skulle säga att det helt beror på grupp och hur viktigt silver är som motivation för att bege sig ut på äventyr. Om kampanjen flyter på bra ändå utan silvermotivation så kanske man inte behöver göra så mycket.

Förutom vapen så vill jag minnas att den genomsnittliga prisförändringen är att allt är hälften så dyrt. Detta skulle kunna bortförklaras med att det är jargiska priser som gäller och att alla vardagaliga föremål är markant billigare i detta vackra land. Eller så halverar man deras skatt och hoppas att skatten inte primärt kommer från sålda armborst och svärd.

Fast jag måste hålla med om att din lösning med förbättringsslag också är väldigt elegant eftersom det på sitt sätt balanserar ut att nyskapade rollpersoner i Eon IV är lite vassare än de i Eon 3.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
949
Location
Uppsala
Kaigon said:
...eftersom det på sitt sätt balanserar ut att nyskapade rollpersoner i Eon IV är lite vassare än de i Eon 3.
Är detta något som de officiella konverteringsreglerna tar i beaktning?
På vilket sätt är de lite vassare än i Eon 3? Har man bättre färdighetsvärden?
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Celledor;n208670 said:
Är detta något som de officiella konverteringsreglerna tar i beaktning?
På vilket sätt är de lite vassare än i Eon 3? Har man bättre färdighetsvärden?
Konverteringsreglerna är inte så detaljerade att de kan ta hänsyn till detta samt att just fallet med att konvertera nyskapade rollpersoner inte är så intressant (då hade man lika gärna kunnat skapa dem nya i Eon IV).

Det är lite av en bedömningssport i om och i så fall hur mycket bättre en nyskapad Eon IV-rollperson är jämfört med Eon 3. Om man bara kollar på möjligheten att klara ett "Svårt slag" så kommer man i Eon IV kunna klara av fler sådana på fler olika färdigheter än vad man kan i Eon 3 som nyskapad.
 
Top