Nekromanti Konvertera D&D till Fantasy!

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Funderar på att använda gamla Drakar och Demoner-äventyr till Fantasy! Bekväm som jag är undrar jag om det är någon som gett sig på att konvertera D&D äventyr, varelser o dyl till Fantasy!?
 

Brokk

Veteran
Joined
16 Mar 2013
Messages
93
Herr Arntsen said:
Jag håller på att beta av min gamla lunta med Drakar och Demoneräventyr, men jag konverterar inte direkt, jag höftar.
Och jag gör precis lika dant. Det tycker jag är charmen med Fantasy, det är inte så noga :gremsmile:
 

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Brokk said:
Herr Arntsen said:
Jag håller på att beta av min gamla lunta med Drakar och Demoneräventyr, men jag konverterar inte direkt, jag höftar.
Och jag gör precis lika dant. Det tycker jag är charmen med Fantasy, det är inte så noga :gremsmile:
Ja, då är det väl bara för mig att göra likadant! Behövde kanske bara ett par vänskapliga knuffar för att våga... :gremwink:
 

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Kul att ni är inne på samma linje - att "återanvända" gamla äventyr. Själv tänker jag köra igång en gammal favorit tillsammans med min son och hans kompis: Trilogin Ärans väg.

Vilka kör ni och hur tycker ni att det funkar tillsammans med Fantasy!:s regler?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag höftar när jag överför gamla D&D-äventyr och nyare OD&D. Det är inte så noga.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
shugal said:
Vilka kör ni och hur tycker ni att det funkar tillsammans med Fantasy!:s regler?
Jag håller som bekant på att beta av min gamla lunta, kan köra allt då spelargruppen består av min fru, som spelat i ett par månader, hennes systerson, vars första äventyr var "Spindelkonungens pyramid" för ett par veckor sedan. Och mina två yngsta bröder, den äldre av dem kom in i hobbyn i samband med att Riotminds släppte sin version och den yngre spelade för första gången för ett par månader sedan (han är för övrigt den absolut roligaste spelaren jag haft att göra med under de närmre 30 åren jag hållit på)

Just nu håller vi på att beta av "småäventyren". Spindelkonungens pyramid, skelettbyns hemlighet, skönheten & odjuret, Sarkath Hans gravvalv har hunnits med än så länge. Det blir Novastenen härnäst, sen får vi se, tänkte mig att vi skulle köra Ärans väg runt jul. Det flyter på riktigt bra, bättre än jag kan minnas att det gjorde när det begav sig, men det kan kanske ha med spelarna att göra och att jag har några fler år av SL:ande i bagaget :gremtongue:
 
Top