Nekromanti Kontinuum gratis!

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
I en hårddiskcrash för något år sedan försvann alla mina arbetsfiler till Kontinuum, men den slutgiltiga pdf-inlagan finns som tur är kvar.

Tanken var innan att jag skulle bygga ut spelet och göra om layouten med mera. Men nu när jag har startat mitt nya projekt ser jag Kontinuum som helt nedlagt.

Eftersom det är nedlagt får vi också dras med de layout-fel som finns i spelet.

Så, om någon är intresserad av att få ett exemplar av pdf-inlagan helt gratis kan ni kontakta mig via pm här.
Den är knappt 25mb stor om det kan vara relevant för vad ert mailkonto klarar.

Det är givetvis fortfarande också möjligt att köpa ett fysiskt exemplar för 99kr+frakt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Vad är Kontinuum för något? Har du en pitch att bjuda på?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
wilper said:
Vad är Kontinuum för något? Har du en pitch att bjuda på?
En rätt cool tidsresekampanj, om jag minns rätt. Rollspelet är lika med kampanjen, precis som i mitt kommande >Human. Man får förutsättningar och några hållpunkter för kampanjen; "viktiga händelser" om man så vill. Jag minns dock inte om det kändes helt komplett eller inte, har inte tittat så mycket i det sen jag köpte det.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Ganska mycket det krank sa.
Det utspelar sig i en snar framtid, där informationsteknik är förbjuden. Det har mycket enkla regler där rollpersonsskapandet är snabbt.
Sedan ger man sig ut i kampanjen som rollspelet är byggt runt som undersökande reportrar för en oberoende tidning. Spelet bygger kring mystik, misär och konspirationer. Gravt inspirerat av tv-serien fringe.

Spelet är mitt första och lite av ett experiment.

Åsa Roos har även skrivit ett äventyr till spelet som kan finnas på nätet. Det heter Travers. Bara att googla.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Man ska aldrig säga aldrig, så vet inte med säkerhet hur framtiden ser ut. Men det finns inga planer på en fortsättning nu i alla fall.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
De som har fått en gratis pdf får gärna skriva någon rad om vad ni tyckte om det här sedan, om ni orkar.
 
Top