Nekromanti Konstiga saker

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Jag hade absolut ingenting att göra igår (sommarjobb är ju inte att tänka på,) så jag läste igenom mina spelares rollformulär. När jag kom till rollpersonernas utrustning blev jag lite paff över alla värdelösa, för att inte tala om konstiga, saker de släpade runt på:

30 kilo torkat kött
en blåsbälg
3 stulna tavlor
1 stulen ringbrynja av trukhstorlek
70 vattenskadade skriftrullar
1 ursinskinn
1 vätte klädde i gûrderrustning
8 gulddolkar med juvelbesatta fästen
1 död spindel i en glasburk
ett antal stulna jargiska banksedlar
1 alvbåge (rollpersonen som äger den kan inte ens skjuta...)
1 egenhändigt inristad porrbild i en träbit
massvis med smycken
2 dvärghuvuden
1 tunna vildeld
1 järntunna extremt stark syra

samt

1 pinne...

Har era spelare lika sjuka saker med sig?

/Weilyn den Pretentiöse
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Det finns en äldre tråd gällande detta, men jag orkar inte länka till den :gremwink:

Det värsta en av spelarna haft var två stycken inpackade gûrderlik...

1 järntunna extremt stark syra
Är det bara jag som ser det lilla problemet med den här inpackningen? :gremwink:
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Våra spelare använder all sin bärförmåga till elaka metallföremål
 

Dibuk

Veteran
Joined
3 Mar 2004
Messages
38
Location
Stockholm
Konstiga saker hmm.. nej tror vi är så konstiga så allt blir normalt

Men i dom första äventyren vi körde så spelade vi helt utan bärförmåga (av lathet :gremtongue:) och då hände det att vissa personer gick runt med överdrivet mycket saker tex en kort lärd dvärg med låg styrka gick runt med 47 slagsvärd, 20 tirak krokar, 4 helrustningar, sit hus, stort labriatorium och andra "nödvändiga" saker samt en helrustning med ca 10 extralager med plåt
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Men oj, spelade ni ens rollspel, eller satt ni bara och lekte? Sen när kan man över huvud taget kånka runt på ett hus? Jag menar, det är inte bara vikten som är problemet.
 

Dibuk

Veteran
Joined
3 Mar 2004
Messages
38
Location
Stockholm
Nja vi flummade nog mäst det äventyret och fixade till allt efter det och började räkna med vikt men det äventyret skapade myten anton ficka efter rollspelaren och det är nog et av dom mäst omtalade äventyren i vår grupp så det skapade ett bra minne :gremsmile: som sakt vi var nybörjare då och tänkte inte på att någon skulle komma på den iden
 

Sedjem ash

Veteran
Joined
26 Feb 2003
Messages
68
Location
Lund i Skåneland
Det värsta någon har burit runt på (vi har alltid varit stenhårda med bärförmåga o utmattning) var 2 klubbade sälar som ruttnade efter en tid o såsmåningom tjänade som en avledande manöve vid närkontakt med ett hyggelmonster (som för övrigt inte hade dykt upp om jag inte hade haft sälarna med) :gremlaugh:
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Det vore kul om du länkade tråden, jag sökte runt lite på forumet, men hittade ingenting...

Vad järntunnan beträffar så var den magisk på nåt vänster, jag kommer inte riktigt ihåg, det var typ 4 år sedan vi spelade äventyret så vi var rätt amatörmässiga...
 
Top