Nekromanti Konfunderad

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Sedan ett antal veckor tillbaka har jag blivit förvirrad varje gång jag öppnar en tråd som jag har läst tidigare. (Kör trådvisning.) Förvirringen beror på att jag hamnar inte i trådstartarens inlägg utan i senaste nya inlägg i tråden (eller äldsta, av mig icke lästa, inlägg i tråden?). Hursomhelst, förvirrande om man är lite halvsenil och inte riktigt minns vad tråden öht handlar om.

Hittar inget i Min profil som tycks styra detta. Är det en ny feature i Rollspel.nu eller nåt Firefox ställt till med?

/ Phelan
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är nog en förändring efter senaste uppgraderingen. Tror det egentligen ska vara så att man ska komma till tidigast olästa, bara att det inte funkar, och nu funkar det inte på ett annat sätt.

Men det finns väl nån annanstans att klicka på för att komma till trådstarten?

Edit:
Ah, okej. Nu ser jag hur det funkar. Från Aktiva trådar-sidan så har man en liten grön pil framför ämnet. Klickar man på den kommer man till senast olästa inlägg. Klickar man på ämnet så kommer man till det listade inlägget, dvs det senaste i tråden. Det verkar inte finnas något sätt att komma direkt till trådstarten, även om det vore en trevlig feature.

På forumlistor funkar det lite annorlunda, eftersom det där visas själva trådstarterna. Klickar man på ämnet där kommer man alltså till trådstarten. För att komma till senaste inlägget måste man klicka på klockslaget i kolumnen som visar info om senaste svaret i tråden.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Hmm? Jag har ingen grön pil. Kör trådvisning. Om jag klickar på "trådnamnet" i ett forum hamnar jag nu i äldsta, av mig olästa, post. Tidigare hamnade jag alltid i trådstarten då jag klickade på "trådnamn". (Och, som nu, senaste svar om jag klickar på den längre till höger.)

Däremot, i en tråd där inga nya svar har gjorts sen jag sist kollade den hamnar jag i trådstarten.

Buttersmurf och vanemänniska som jag är föredrar jag det gamla! :gremsmile:

/ Phelan
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Den gröna pilen har du bara på sidan "Aktiva trådar", som fungerar lite annorlunda än vanliga forumlistor.

Du får nog leva med hur det fungerar nu tills vidare. Tycker mig minnas att jag läst om att dylik feature ska tillkomma i v8 av systemet. Arbetet med publika delen för den versionen har dock inte ens påbörjats. Så det är svårt att säga både när och om det sker.
 
Top