Nekromanti Kommunister och fascister!

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
I fiktion alltså!

Jag håller på med en Operation-kampanj där RP ger sig in i det spanska inbördeskriget.

Hjälp mig med karaktärer!

En arrogant tysk överste i Condorlegionen vid Namn Fritzl. Hans hobby är att vika små papperssvalor och kasta dem från klocktorn. Ruskigt duktig på att få överblick över en stridssituation.

Vilka är hans vänner och fiender?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kondorlegionen var Luftwaffe. De använde flygplan för att få överblick av en stridssituation. ;)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Ayala Balashova, tidigare Ayala Czarneki. Judinna som är född runt den ryska revolutionen i dåvarande Ukrainska provinsen av Ryssland vars föräldrar var passionerade och övertygade medlemmar av kommunistiska partiet. De bytte namn från Czarneki till Balashov efter en fallen röd hjälte i början av inbördeskriget.

Ayala tillhör de sovjetiska stödtrupperna och var till en början tänkt att arbeta med propaganda och organisering av kvinnokårer bakom och vid fronten. När resurserna tynar och pressen blir hårdare flyttas hennes arbete från skrivbord till skyttegrav. Hon har liten praktiskt erfarenhet av strid med en grymt organisatorisk och har en stark karisma. Hennes passion för kommunismen brinner och hon spenderar lika mycket tid med att kriga mot fascisterna som hon gör med att intrigrera mot borgeuisen, liberalerna, kapitalisterna och andra fiender av folk-revolutionen.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Ki-ai;n98455 said:
I fiktion alltså!

Jag håller på med en Operation-kampanj där RP ger sig in i det spanska inbördeskriget.

Hjälp mig med karaktärer!

En arrogant tysk överste i Condorlegionen vid Namn Fritzl. Hans hobby är att vika små papperssvalor och kasta dem från klocktorn. Ruskigt duktig på att få överblick över en stridssituation.

Vilka är hans vänner och fiender?
Allan Karlsson förstås!! Slåss på den Röda Sidan, dock helt ovetandes vad och varför han gör det. :cool:
Ca 8 min och framåt.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Antonie Clarkson är en afroamerikansk frivillig som trotsat all rasism och tagit sig till Spaninen för att slåss mot fascisterna. Han kommer från New York och slåss med Abraham Lincoln brigaden. Tuggar tuggtobak och gnäller på det spanska vinet.

Carrick Walsh blev uppmuntrad av sin far(präst) att åka och slåss mot antikrist tillsammans med Blåskjortona. Han är irländare in i märgen. Hatar britterna och dricker helst av allt. Han skryter om sina prestationer i Boerkriget.

Dillon Walsh är bara 16 år och lyckades åka med Frank Ryan och dom andra frivilliga för att slåss mot republiken. Hatar(på ett sånt där tonårs sätt) sin storebror Carrick och sin far.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Arfert;n98460 said:
Kondorlegionen var Luftwaffe. De använde flygplan för att få överblick av en stridssituation. ;)
Ja, det var liksom det jag spelade på. Oberst i Luftwaffe = Överste i Condorlegionen. (på vår Svenglish-Tyska)
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Cassius;n98497 said:
Carrick Walsh blev uppmuntrad av sin far(präst) att åka och slåss mot antikrist tillsammans med Blåskjortona. Han är irländare in i märgen. Hatar britterna och dricker helst av allt. Han skryter om sina prestationer i Boerkriget.
Här lärde jag mig något nytt! Nice, vi har haft för få irländare i spel hittills!
 
Top