Nekromanti Kommenderande stämma, när användbar?

Zyx Zoismos

Veteran
Joined
3 Jan 2019
Messages
9
(jag har även ställt denna fråga i fria ligans forum)

När är fördelen Kommenderande stämma tillämplig?

Rollpersonen ha en väl övad stämma och kan låta den eka över slagfältets larm. Detta ger +1 på slag för Övertygande i alla lägen då rollpersonen ger direkta order till en individ eller grupp. Kommenderande stämma kan införskaffas flera gånger, maximalt tre gånger med +3 i bonus.

Min första tanke var att den stöttar förmågan Ledare, men Ledare kräver inget slag. Ledare kan dock göra att andra kan använda ledarens Övertygande istället för Viljestark. Det känns lite långsökt att Kommenderande stämma skulle ge andra karaktärer +1 till +3 på slag när ledarens Övertygande används istället för Viljestark.

När används annars Övertygande för att ge direkta order i strid? Handlar det främst om att övertyga spelledarpersoner?

Förmågan Dominera förefaller inte heller handla om direkta order, eftersom det är tveksamt om att få fiender att tveka är en fråga om direkta order.
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
165
Övertyga någon att släpp förbi RP eller att lägga ner sina vägen då RP är övermäktiga SLP. När det är läge att skingra en skara eller uppvigla en samling folk att storma ädlingarnas borg.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Säger som de andra. Fördelarna utmärker sig genom att ge små fluff+ på diverse aktiviteter (vanliga slag för karaktärsdrag) som inte täcks in av några förmågor.
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
165
Exakt. Jag har utökat listan med Starka nypor, kattfotad mm som ger + på diverse situationer.
 
Top