Nekromanti Kodfråga

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Ok jag ska fördjupa min fråga. Hur svårt är det att bygga en webbplats för en på webbplatsen registrerad medlem, där hennes Facebook och Aftonbladet delningar visas då hon gör dem?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Facebook har tydliga integreringspunkter där användaren kan välja att dela med sig av sin information, men är inte säker på om det finns bra hooks för att få den informationen uppdaterad om inte användaren själv är inloggad på tjänsten du byggt. Finns det så är det enkelt, finns det inte är det svårt.

Aftonbladet-delningar vet jag inte vad det är för något.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Facebook har mycket info utlagt - det de inte har utlagt, vill de inte att någon messar med, kan en sammanfatta det med...

Gissningsvis finns den info du behöver i dokumentationen om deras API:er. Det tycks ju (frågan är fortfarande en aning vagt ställd) som du vill åstadkomma något som på en teknisk nivå inte är väldigt annorlunda än tex många tidningar och andra sajter gör, tex håller koll på hur många som delat en viss artikel - fast du vill istället sortera det på användare, om jag förstår dig rätt.

Då borde det definitivt finnas användbar info och nästan säkert också kodexempel du kan återanvända/skriva om.

https://developers.facebook.com/?ref=pf
 
Top