Nekromanti Knapp för att expandera en speciell tråd?

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Jag tycker egentligen inte om det forumsystem som det här forumet använder sig av, men jag kan se att det finns vissa fördelar och har inga egentliga problem med att använda det. En funktion som jag däremot saknar är att man inte kan välja att expandera ett enskilt ämne utan att alla ämnen expanderas. Jag tycker att de borde vara en enkel sak att ordna men jag har personligen ingen aning om hur. Ni kan väl fundera på det nästa gång det blir dags att göra något åt mjukvaran här på forumet...

/Caesar - med ett litet förslag för att förbättra forumet...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Knapp för att expandera en... [edited]

"En funktion som jag däremot saknar är att man inte kan välja att expandera ett enskilt ämne utan att alla ämnen expanderas."

Om jag förstår dig rätt så letar du efter en knapp som gör att en tråd visas i platt läge utan att alla trådar gör det? Den funktionen finns redan, högst upp i inlägget kan man trycka på
<font size="1">Platt</font size> som expanderar tråden till platt läge. Det är uppenbarligen inte tillräckligt tydligt, tyvärr.
Är det inte det du menar vet jag inte riktigt vad du menar... :gremblush:

"Caesar - med ett litet förslag för att förbättra forumet..."

Tack, det är alltid välkommet.

[Edited]: Ju mer jag funderade på det insåg jag att det nog inte var alls det som du menade, utan att du vill att man i inläggslistan ska kunna ha varje tråd för sig och att man sedan kan expandera tråden i inläggslistan. Är jag på rätt spår?
Är det det senare så vet jag inte hur svårt det är att ordna eller ens hur det skulle fungera i praktiken. Jag ska forska lite i det, så får vi se vad som kan göras.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Jag tycker att de borde vara en enkel sak att ordna men jag har personligen ingen aning om hur.
Det är alltid lätt att föreslå lösningar när man inte förstår problemet...

Hur kan du tycka något om något du inte har en aning om?
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Re: Knapp för att expandera en... [edited]

"du vill att man i inläggslistan ska kunna ha varje tråd för sig och att man sedan kan expandera tråden i inläggslistan. Är jag på rätt spår?"

Jag tror att du menar det jag menade från början.

Det jag är ute efter är:
När jag är i "Visar inläggslista - Forumsystem/.../" kan jag välja "- Minimera" och "+ Expandera" uppe till vänster.
Jag föredrar att leta efter intressanta ämnen i minimerat läge efter som det ger en bra översikt men för att få se om vad de nya inläggen handlar om måste jag gå in i tråden eller välja expanderat läge. Om jag då väljer expanderat läge så expanderas alla trådarna vilket jag för det mesta inte alls är intresserad av.
Det jag är ute efter är väl något som skulle kunna liknas vid trädstrukturen för kataloger i Utforskaren i Windows eller något åt det hållet.
Det är väl ingen omvälvande funktion direkt så om det kräver för mycket arbete eller gör forumet långsamare är det förmodligen inte värt att lägga ner tid på, men den övervägningen kan ni säkerligen göra betydligt bättre än vad jag kan.
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Ursäkta för det slarviga ordvalet. Det jag menade var förståss "Jag föreställer mig att det borde vara en enkel sak att ordna men jag har personligen ingen aning om hur." eller något åt det hållet.
Alternativt "Jag tycker att de borde vara en enkel sak att ordna men jag vet inte riktigt hur."
Jag tänkte väl inte att det var så noga, men tänk så fel man kan ha...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Ursäkta för det slarviga ordvalet.
Ta det inte personligt. Jag är systemutvecklare och drabbas i princip dagligen av folk som inte har en aning om ämnet som tycker att det är jättelätt att fixa problemen ("Vadå, det är väl inte svårt att göra en export till *infoga valfritt odokumentarat program här*? Det är ju bara att lägga till en exportknapp där i hörnet."). Jag blåste bara av lite ånga.
 
Top