Klassiska Kampanjer

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,289
Startar ny tråd inspirerat av denna tråden.
Vilka är de stora klassiska kampanjerna som man måste spela innan man dör?

Jag kan komma på några:
  • Svavelvinter
  • Curse of Stradh
  • Enemy within
  • Masks of Nyarlathotep
  • Upsalasviten
  • Törnetronen (kanske inte kvalar in som klassiker ännu men ändå)
  • Undergångens Arvtagare
Vilka missar jag?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Funderar på om War of the Burning Sky kvalar in. Ursprungligen skriven för D&D3.5 men verkar finnas för 4E och 5E också (den sistnämnda är nog work in progress).
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Curse of strahd är väll inte en klassisk kampanj utan snarare en vidare utveckling av äventyrsmodulen ravenloft och senare house on gryphon Hill och ännu senare return to castle ravenloft för DnD 3.5
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,289
Curse of strahd är väll inte en klassisk kampanj utan snarare en vidare utveckling av äventyrsmodulen ravenloft och senare house on gryphon Hill och ännu senare return to castle ravenloft för DnD 3.5
Okej okej, låt oss säga "valfri inkarnation av ravenloft" istället.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,289
The Freeport Triology kan kanske kvala in också?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Om Törnetronen kan vara en klassiker trots att den inte är fullt utgiven ännu, kan väl Curse of Strahd vara en modern klassiker. Den brukar ju allmänt anses som det bästa ur 5e-utgivningen. Och är ju hela 4 år gammal nu!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,673
Location
Stockholm
Jag har spelledit båda. De är inte värda det. De har... Inte åldrats väl och var inte fantastiska från början.
Jag har spelat igenom GC. Det va ren sån där "okej jag spelar med trevliga människor och det är lite cool att träffa The Founders men fan, det här är typ som att titta på en film. Jag kan inte påverka något"
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,673
Location
Stockholm
...men oavsett så är det klassiska kampanjer :) Många av de gamla kampanjerna är ju rätt kassa (inklusive mega-rasism-festen Complete Masks)
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Dragonlance är väl självklar.

Kanske någon klassisk d&d-kampanj typ ”against the giants”? Har du koll Bolongo?

Sedan finns ju en kampanj till Ravenloft-settingen. RA1-3 och RQ1-3. Det är rätt nog ganska fristående äventyr, jag har spelat men inte 100 koll på meta-plotten.

även en del Pathfinder adventure paths kvalar nog in som klassiska.
 
Top