KH [KH] Lista på officiellt material (OLD)

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
Som alltid när jag läser nya spel vill jag skapa mig en överblick över vad som finns skrivet inom "kanon" så att säga. Jag hittar själv bara några Fenix-artiklar till Kopparhavets hjältar, men jag har en oregelbunden uppsättning av dem och har säkert missat grejer:
  • Blod och damm, [Spelvärld] Fenix nr. 2, 2020
  • Orm på kroken, [Äventyr] Fenix nr. 6, 2020
  • Smörjmästarens vila, [Äventyr] Fenix nr. 1, 2021
Hjälp mig fylla på. En sådan lista som uppdateras löpande borde för övrigt ligga i Arkivet. Det borde någon (host, host - @Måns, @Leon) fixa så vi lätt vet var vi ska leta för att köpa mer KH-grejer.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,392
Hej Bifur! Ja, du har ju redan hittat rätt. Vi lägger upp allt material för spelledaren under Arkivet. Just nu har vi tre Fenix-artiklar: en introduktion till Kopparhavet (som har en del unikt material), Dimön och Blod och Damm. De två senaste artiklarna (som du nämner ovan) - Orm på kroken och Smörjmästarens vila - kommer också att läggas upp, men vi har som regel att vänta ett par månader så att materialet ligger exklusivt i Fenix först! Så båda kommer

I Hallen ligger dessutom material för spelarna - rollformulär, karta och bakgrundsblad.

Men vi vet att folk vill ha mer än Fenixartiklar och extramaterial - vi jobbar hårt för att komma i startgroparna med Sirenens klagan, som kommer ge rejält med värld och kampanj att sätta tänderna i. Watch this space
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
De två senaste artiklarna (som du nämner ovan) - Orm på kroken och Smörjmästarens vila - kommer också att läggas upp, men vi har som regel att vänta ett par månader så att materialet ligger exklusivt i Fenix först! Så båda kommer
Generöst. Jag ville ju bara ha listan så jag vet vilken Fenix (eller annat) jag ska köpa 😀.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
352
Kort undran från mig som ännu inte läst ut hela grundboken (på god väg): finns det några längre äventyr publicerade? Jag menar inte undergångens arvtagare-krönikor, jag vet att det inte finns (än?). Men finns det ändå lite mer matigare grejer än det som är publicerat i Fenix osv.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Kort undran från mig som ännu inte läst ut hela grundboken (på god väg): finns det några längre äventyr publicerade? Jag menar inte undergångens arvtagare-krönikor, jag vet att det inte finns (än?). Men finns det ändå lite mer matigare grejer än det som är publicerat i Fenix osv.
Inte än, men snart!
 

Obskyr

Snygging
Joined
21 Dec 2022
Messages
58
Location
Kungsholmen
Det kanske kan vara dags att uppdatera den här listan, kanske kanske! Jag vet att nekromanti som magiskola nu finns i Fenix, och att det finns fartygsrollformulär någonstans också. Det kanske finns mer än så, till och med!
 

Obskyr

Snygging
Joined
21 Dec 2022
Messages
58
Location
Kungsholmen
Jag har tagit mig friheten att samla nästan allt jag kunde hitta (förutom några saker som kändes ofärdiga)! Här är en lista över mer eller mindre allt allmäntillgängligt material till Kopparhavets hjältar 2022-12-24. (Nä, jag hade inget bättre för mig på julafton.) Det börjar bli en ordentligt respektabel lista, minsann!

Webshop
Arkivet
Hallen
Bakgrundsblad
Endast i Fenix
Virtual Tabletop
Scenariobiblioteket

Fetstil: Fullständiga böcker
* Inofficiellt material
 
Top