KÖPES Kenner Star Wars actionfigurer

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag har en dotter som helt plötsligt blivit väldigt intresserad av Star Wars.
Förstår inte var det kommer ifrån (host, host)?
Men därför tänkte jag kolla om någon här på forumet sitter på gamla Star Wars figurer/skepp/fordon som ni kan tänka er att släppa för en slant?
Främst är det klassiska Kenner prylar vi är ute efter. Men även Clone Wars typ. Anakin eller Ahsoka. Dock i de klassiska storlekarna/utförandet
Behöver inte vara samlarskick på dem då det är tänkt för lek, även om mitt gamla hjärta börjar klappa lite extra när jag ser prylarna.

PM’a mig.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Vill bara tipsa om att Tradera har en ganska välfylld sektion för vintage Star Wars och det brukar finnas en hel del auktioner med flera figurer i.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jodå. Ligger och kikar där, men det är sjuhelvetes jävla priser för att få tag i några gubbar som tösen kan leka med!
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Tyvärr blir det så när man slåss med dem som håller på att köpa tillbaks sin barndom eller samlar av någon annan anledning. Men runt 50kr per figur är väl inte så farligt om man inte vill ha jättemånga med tanke på att nya utan nåt nostalgiskt värde än kostar runt 200. 50kr verkar vara nära standardpris för de mindre ovanliga eller populära figurerna utan vapen.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Jag kan nog ha ett gäng som jag kan övertala mina barn att skiljas från (de är förpassade till källaren). Inger vidare skick dock.
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
214
Location
Helsingborg
Vi är flera som samlar vintage SW där ute.
Jag råder dig till att besöka och eventuellt bli medlem i denna facebook-grupp, SSWC - Swedish Star Wars Collectors-Vintage. Där kan du i princip hitta allt du behöver för att antingen samla till dig själv eller påbörja en samling med "beaters" till din dotter. Lycka till och må kraften vara med dig!
 
Top