Kartor för strid och grottkräl. (SPOILERS Döda drömmars grav)

skilleras

Veteran
Joined
27 Jun 2022
Messages
18
Min spelgrupp har nu tagit sig igenom Det förlovade landet och Vilddjurets märke, och påbörjat Döda drömmars grav. Vi sitter utspridda över landet, så vi använder Discord för att se och höra varandra, och Owlbear Rodeo för kartor. Jag tyckte att kartorna som följde med äventyren var bra designade, men proportionerna var lite off för att det skulle gå att använda på ett vettigt sätt. Främsta exemplet är nog *SPOILER* Ordo Magicas utpost vid floden Malgomar, som har väldigt lite utrymme för den strid som rollpersonerna inte riktigt kan undvika där. *SPOILER*

Jag har testat att använda andra kartor främst från Neutral Party, men det blev lite tröttsamt att anpassa miljöbeskrivningarna efter kartorna baserat på vad som fanns tillgängligt istället för att kunna använda det som fanns i äventyret. Jag har därför inför Döda drömmars grav remixat de officiella kartorna med hjälp av Inkarnate. Jag har inte speltestat dem än, men de är så pass lika originalen att det nog inte ska vara några problem. Det var också väldigt roligt att göra kartor, så jag kommer att fortsätta med det när vi kör Äventyrspaket 1-4 och Törnetronen. Om någon annan är intresserad av att använda de här kartorna kan jag tänka mig att göra kartor även till Det förlovade landet och Vilddjurets märke.

Jag kommer att ladda upp alla kartor jag gör HÄR. De är i 4K och finns i versioner både med och utan rutnät. Eftersom jag betalar för Inkarnate så får jag göra vad jag vill med kartorna, så det blir inga problem med upphovsrätt för den som är orolig över det. Om det är någon annan som använder Inkarnate och vill göra ändringar på de här kartorna är det fritt fram. På min profil finns alla klara kartor publicerade.
 

skilleras

Veteran
Joined
27 Jun 2022
Messages
18
Mycket sympatiskt!

(och vältajmat för en som för en som vill sätta igång med kopparkronan)

/C
Har nu uppdaterat mappen med kartor till Det förlovade landet. Kommer hinna fixa kartor till Vilddjurets märke innan veckans slut.

Säg gärna till om ni ser något som borde ändras, läggas till eller tas bort.

*SPOILERS NEDAN*

Kartan över kvarnruinen är snarlik den i boken. Jag gjorde en lite större karta av karavanlägret som jag tänker att man kan använda rent allmänt för att visualisera lägret, för att visualisera flodremsan där stölden av Eldstenen sker och för att visualisera en eventuell strid mot Järnpaktens representanter mot äventyrets slut. Jag gjorde också en karta över Järnpaktens läger, för de rollpersoner som vill och lyckas smyga sig på dem.
 

skilleras

Veteran
Joined
27 Jun 2022
Messages
18
Uppdaterat mappen igen.

*SPOILERS NEDAN*

La till en karta för rollpersonernas möte och eventuella strid med svartkappan Baumelos hejdukar, som de stöter på strax efter att de anlänt till Tistla Fäste i Vildjurets märke. Den går nog att använda som någon slags generisk marknad/torg också.

La till envisualisering av mäster Vernams arbetsrum så att rollpersonerna kan undersöka mordplatsen. La till det nedblodade brevet till Lasifor Nattbäcka och blodspåren vid ena fönstret. Tycker att det är lite fjantigt att man ska behöva slå för att upptäcka dessa, men det kan man ju göra som man vill. Det finns också gott om böcker och saker i rummet som kan fungera som äventyrsfrön.
 

THZ

Veteran
Joined
13 Apr 2016
Messages
183
Äventyren (enligt min SL ) är fyllda av Finna Dolda ting slag för att hitta den nödvändiga ledtråden ....

Han har slängt ut dessa slag helt...om vi som spelare/ RP letar efter något hittar vi det. Bryr vi oss inte så kommer det inte hittas.
 
Top