Nekromanti Karl Kämpe!

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Hej, allihopa. Jag tänkte göra litet promotion för min nya webbsida. Gör ett besök och stöd mitt arbete. Skriv gärna en kommentar. Tryck på bilden.

 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Läste första kapitlet och jag gillade det! :gremsmile: Jag fick Robert E. Howard vibbar vilket alltid är grymt :gremsmile: Ska bli spännande att se vad du skriver framåt.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
God45 said:
Läste första kapitlet och jag gillade det! :gremsmile: Jag fick Robert E. Howard vibbar vilket alltid är grymt :gremsmile: Ska bli spännande att se vad du skriver framåt.
Vad kul att du gillade första kapitlet. Nästa kapitel kommer på torsdag. Robert E. Howard är nog tillsammans med Peter Englund min största inspirationskällor. Jag har ett Solomon Kane inlägg i faggorna och de som gillar Howard kommer nog inte att blir besvikna.
 
G

Guest

Guest
Mäktigt! Ser fram emot fortsättningen (och hoppas på tenktakler) :gremlaugh:
 

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
Läste det igår med andakt, var lite frusterad på grund av att jag har problem med uppkopplingen hem i från. Men blev jätte glad när jag väl hade tagit mig fram till hela sidan av kapitel 1 och läst den.

Eftersom en av mina favorit serier är ANNO 1790 så kan detta bli något skit bra, ursäkta kraftorden! Tycker att du skriver bra. Ser fram emot en övernaturlig värld med väsen från Norden, lite skrock.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Jag har lagt upp ett nytt inlägg på Karl Kämpe bloggen om min drömpocket!

Templar said:
Eftersom en av mina favorit serier är ANNO 1790 så kan detta bli något skit bra, ursäkta kraftorden!
Jag gillade också Anno 1790 men är besviken på att det aldrig blev någon Anno 1791. :gremfrown:

Hans E Magnusson said:
Och när kommer rollspelet då?
Låt mig först få skriva boken innan jag koncentrerar mig på rollspelet. He-he.
 

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
Templar said:
Eftersom en av mina favorit serier är ANNO 1790 så kan detta bli något skit bra, ursäkta kraftorden!
Klaatu said:
Jag gillade också Anno 1790 men är besviken på att det aldrig blev någon Anno 1791. :gremfrown:
Det var tal på att fortsätta på serien men tyvärr var det väl ekonomin i slutändan som satte stopp för den. Blev också besviken.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Mekanurg said:
Coolt -- blir det ett slags "Stefan Löfving vs Cthulhu" tror du?
Kanske, kanske inte. Den som läser får se. Muahahaha... :gremgrin:

Stefan Löfving var för mig en ny bekantskap. Jag har nyss beställt "Karl XII:s spion" så inom kort kan jag fördjupa mig i hans öden och äventyr. Tack för det (ofrivilliga) tipset.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Mekanurg said:
Stefan Löfving-böckerna är snarare mer som Carl Hamilton vs Peter den store.
Spännande!

Clercon said:
Har du sett den här boken. Utspelar sig direkt efter stormaktstiden dock.
Jajamensan. Om du hade läst mitt senaste blogginlägg så hade du upptäckt att jag är väl medveten om denna bok. Det skall bli intressant att se vad Theo hittar på.
 
Top