Nekromanti Kan man bli moderator?

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Vad jag har förstått så är det en gyllene regel (eller om det bara är lite vanlig metallglans på denna regel) att man inte frågar efter ett sådant privilegium, man blir tillfrågad om det.

/Seinet Wintermute - Sitter hemma och fryser...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
HAHAHAHA !!!!! (NT)

/images/icons/wink.gif/images/icons/laugh.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Vad gör en moderator?

En moderators uppgift är väl mest att se till att diskussioner inte spårar ur - gärna genom att varna när en diskussion börjar se ut att vara på väg åt fanders. Om det går för långt kan de behöva låsa trådar eller ta bort inlägg. Ibland flyttar de dessutom trådar från ett forum till ett annat, för att de passar bättre där (t ex om någon börjar snacka D&D på DoD-forumet).
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Vad gör en moderator?

Vilken av dessa arbetsuppgifter är roligast för en moderator då?

Att det ibland kan bli flera inlägg beror väl på otåliga användare som trycker på fortsättknappen flera gånger? Eller har jag fel?

/Seinet Wintermute - Känner sig på gång idag (ungefär som på träningen igår) /images/icons/smile.gif
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Vad gör en moderator?

"Vilken av dessa arbetsuppgifter är roligast för en moderator då?"

Roliga? "It's a shitty work, but somebody has to do it..."

"Att det ibland kan bli flera inlägg beror väl på otåliga användare som trycker på fortsättknappen flera gånger? Eller har jag fel?"

Dom gångerna jag har tryckt flera gånger på fortsätt så har det kommit fram ett meddelande att inlägget redan finns så jag vet inte hur en del lyckas få till mångdubbla inlägg...
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Vad gör en moderator?

Exempelvis dyker det upp dubbla inlägg om man trycker på fortsättknappen två gånger under vissa omständigheter. Det är jag helt säker på, iom att det har hänt mig flera gånger. Det finns en bugg i databasen som gör att den inte känner igen inlägget ibland( men bara ibland, långt ifrån alltid). Det är vad jag har lyckats resonera mig fram till i varje fall.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Re: Vad gör en moderator?

Roliga? "It's a shitty work, but somebody has to do it..."

Men du måste erkänna att du inte gärna skulle byta bort ditt moderatorskap, eller? Är det verkligen den "plåga" det låter som? /images/icons/laugh.gif
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Vad gör en moderator?

Om jag skall vara ärlig Caen har jag bara sett dubbla inlägg från dig. Det har även hänt då du skickat privata meddelanden......är det så viktigt det du har att säga, att du måste säga det två gånger; eller är du bara orolig att ingen lyssnar...?... ;-)

/images/icons/king.gif
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Vad gör en moderator?

Nja, jag har ocksŒ rŒkat ut fšr dubbla inlŠgg, men jag brukar ta bort ett av dem... Det Šr inte alltid man mŠrker det, fšrstŒs (nŒgonstans pŒ D&D-forumet finns ett par dubbla inlŠgg frŒn mig. Med olika innehŒll. Jag vet Šnnu inte hur det gick till).

/JPS
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Upplysning! [ot]

Jag tror det är något fel på ditt tangentbord.../images/icons/laugh.gif
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Upplysning! [ot]

Nu när du säger det så märker jag det också... Det verkar ha gått om nu.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Re: Upplysning! [ot]

Jo, det har det visst. Mitt tangentbord brukar slå om till engelska ibland när jag har icq igång...
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Upplysning! [ot]

Hela forumet såg ut ungefär så där då jag var här tidigare idag, men det har också gått om, så jag hoppas att det bara var något slags elektronisk hicka någonstans på vägen mellan rollspel.nu och min dator (antagligen närmare min dator, eftersom ingen annan verkar ha råkat ut för det) Skulle kanske kunna vara samma problem som det pratas om lite högre upp på den här sidan.

(min gamla mailserver fick hicka ett par gånger, och då skickade den alla mina mail i 70-80 exemplar. Det var... roligt)

/JPS
 
Top