kampanjfrö i Erebs gränder

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Hepp!

Nu är jag igång igen :)

Jag ställde en fråga om kampanjstart på grisodlarnivå och fick flera bra idéer. En idé slog knock på mig och jag kan inte riktigt släppa den.

Hamnstad, blandad grupp av akterseglade sjöpojkar/matroser/timmermanslärlingar från några olika skepp och länder som kämpar för att hålla sig vid liv.
För att sedan få iväg dom vidare ut i världen är det lätt att senare få till en konflikt med lokalt kriminellt gille. :cool:

Så, vilken stad i Ereb skulle ni välja?


C
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Krilloan, Fristaden, Tricilve, Moril Dilaz eller favoriten Nohstril!

Ps. Du vet att du har både Blades in the Dark och framför allt Fria Ligans modul Tricilve till Rollspelet Svavelvinter att hämta massor av inspiration ifrån?
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Lightshy
Tricilve, bra ide.
Jag har världsboken till svavelvinter så det skulle passa bra, även om jag kör med ngt BRP system

Finns det ngt material om Nohstril?

C
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
crilloan;n341267 said:
Lightshy


Finns det ngt material om Nohstril?

C
Det finns en del i några tidiga Sinkadus.

Inte Ereb, men i vårt Kopparhav ligger Nares på ön Daccilo i den Erebosiska Arkipelagen, och kännetecknas av kampen mellan de dominerande Handelshusen, och stadens Gillen. Skulle passa bra som stad i bli akterseglad om. Detta gäller även metropolen Krilloan, kaparnästet Montarkun bland Morelvidyns öar, stadsstaten Ragamagusa mellan Jorien och Krun och förstås det ståtliga Pendon.

Det är ju inte ute än, tyvärr, men kanske ett alternativ om ett par månader?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
crilloan;n341267 said:
Lightshy
Tricilve, bra ide.
Jag har världsboken till svavelvinter så det skulle passa bra, även om jag kör med ngt BRP system

Finns det ngt material om Nohstril?

C
Fria Ligan har gett ut en egen liten bok om bara Tricilve som är en rätt mustig sak!
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Lightshy
Tricilve beställt ( o Tramenze av bara farten..)

Leon
Jag hoppas att Kopparhavsmaterialet ska vara lätt att transponera till DoD o mer traddigt BRP så det lär slinka ned :) (vill ha mina 3-18 GE :wink: )

Tack för återkoppling alla.


TV ockuperad av fru o döttrar då Talang går..

..så det är Öl o rollspelsmaterial som gäller :p

C
 
Top