KÖPES [köpt] Rustbelt

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,972
Location
Umeå
Ingen som råkar ha ett exemplar av detta gamla spel liggandes? Ett jag missade att köpa när det begav sig.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Ingen som råkar ha ett exemplar av detta gamla spel liggandes? Ett jag missade att köpa när det begav sig.
Samma här. Och vad blev av det? Vet att det fanns en forumit som var involverad i det, och jag har haft lite olika PDF:er men minns inte att det till slut blev ett fysiskt spel.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Rustbelt! Jag minns att jag läste om det och att det verkade coolt, men jag minns väldigt lite konkret. Jag får för mig att det var @Wilmer som snackade om det.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,972
Location
Umeå
Rustbelt! Jag minns att jag läste om det och att det verkade coolt, men jag minns väldigt lite konkret. Jag får för mig att det var @Wilmer som snackade om det.
Stämmer. Tror vi körde lite över Google Wave till och med. Minns dock inte alls hur långt det blev eller bara några scener.

Men det var ett koolt spel, rätt traditionellt men fokuserat. Typ lite Sorcerer/bw/tsoy-vibbar.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,972
Location
Umeå
Samma här. Och vad blev av det? Vet att det fanns en forumit som var involverad i det, och jag har haft lite olika PDF:er men minns inte att det till slut blev ett fysiskt spel.
Jo blev en fysisk bok. Mailade Marshall Burns, hittade en gammal anglefiresida, så får se om de finns exemplar kvar och om eposten var korrekt.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,972
Location
Umeå
Enda jag minns var att system vart rätt intressant, lite lagom mängd crunch, och att en hade värden för blood, sweat, tears.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Jag köpte det (troligen efter att det nämnts här), hackade till det och spelade en kampanj i Chronopia av alla ställen. Ganska exakt 10 år sedan.

Spelet utgår väl från att alla slag kostar något och att det hela tiden dränerar blood, sweat, tears i en nedåtgående spiral med bristande återhämtning så att det hela tiden blir lite sämre. SL kan sätta tempot väldigt olika beroende på hur många slag som krävs.

Tyvärr vill jag inte skiljas från det :D
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,890
Location
Nordnordost
Jag har Rustbelt, inklusive soundtrack-CD.
Har spelet gått och blivit värdefullt så säljer jag det gärna.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,972
Location
Umeå
Jag har Rustbelt, inklusive soundtrack-CD.
Har spelet gått och blivit värdefullt så säljer jag det gärna.
Det har jag ingen aning om det är. Men du får väl pm:a vad du vill ha för det så en kan ta ställning. :)
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,972
Location
Umeå
Jag har Rustbelt, inklusive soundtrack-CD.
Har spelet gått och blivit värdefullt så säljer jag det gärna.
Får tacka Wilper! Wii!

Och till alla andra, det går att köpa som PDF fortfarande. Gå till denna sida (inte var dag som en får länka till en angelfire-sida nuförtiden) och kontakta Marshall själv. Tyvärr inga tryckta ex. kvar verkade det som.

 
Top