Nekromanti Köpes: Red Hand of Doom

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
Jag är intresserad av att köpa 3ed äventyret Red Hand of Doom.

Någon som har det till Salù?

Är det någon som har spelat/spelledit det, men inte vill sälja det? Hur är det?
Kan ni berätta lite om era erfarenheter?
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Jag har spelat delar av det med Caligula, och det var galet bra. Om man gillar mycket fighting särskilt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,570
Tjena. Köp det, äventyret är jättebra.

Jag tycker att du ska kolla in Caligulas tråd på wizards forum (idag krävs det en halv biblioteksexamen för att hitta den på "Insider" eller nåt, men det är värt att leta) – den ökände forumiten har alltså spellett hela kampanjen med enorm succé.

Caligula har dock modifierat kampanjen på många bra och fantasifulla sätt – hur bra den än är så lär det behövas en tanke bakom.

/Basse, tänker dock inte sälja sitt ex av äventyret.
 

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
Tjenare. Vad roligt att ni gillar det.
Jag hittade faktiskt Caligulas tråd, tror jag. Jag känner igen namnet. Jag hittade faktiskt en tråd med enormt många länkar också, och det kändes som att det var väldigt populärt men också väldigt komplicerat. Jag antar att jag skrämdes bort lite av alla länkar och all "information" som verkade finnas om spelet.

Jag tänkte kolla med studiefrämjandet huruvida de kan ersätta när man köper böcker, jag har för mig att de gjort det tidigare. Jag och mina polare snackar även om att starta en Sverok grupp för vårat spelande. Så då behöver jag inte tänka på att skaffa mig spelet begagnat. (Problemet kan ju fortfarande vara att få tag på det dock.)

Hur är det, har jag med rätta skrämts bort eller är det inte lika komlplicerat som jag fick intrycket av?

Jag har egentligen redan börjat köra in dom lite på RHoD, mina spelare. De har börjat stöta på monster(Tränade kobolder (bra disciplin, max HP, weapon finesse, lvl 1 warriors) som hade en liknande symbol som den på RHoD.
Nu tänkte jag styra in Hobgoblins i de närmsta två, tre, fyra äventyren innan jag tänkte att RHoD skulle komma igång.

Spelar i Damara, förövrigt.

/ Jonis
 

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Jag har spelat det och det är det bästa äventyr jag spelat. Så jag rekommenderar det varmt. Tyvärr vill jag inte sälja min kopia på äventyret då jag själv ska spelleda det om ett år ungefär. :)
Det är ett väldigt svårt äventyr, men allt går ju att modifiera som DM. Jag kom dock med först i kapitel 3 av 5 och det byttes ut ett antal spelare och karaktärer under äventyrets gång... Och jo, jag var en av spelarna i Caligulas grupp som spelade RHoD.
 

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
Jag köpte det från amazon.com för ungefär 4 dollar plus en massa dollar i frakt.
Fick det igår.
Jag kan hålla med om att det nog kommer att bli lite väl svårt för RP ibland, speciellt eftersom jag just nu är nere till 2-3 spelare. Vi får se hur det hela kommer att utspela sig... Det blir nog en del moddande.
Däremot börjar jag nog känna av ett visst mått av prestationsångest och mindervärdeskomplex. Jag vill ju göra detta till årets rp upplevelse, men börjar känna mig lite orolig för att det kommer att bli för mycket hack n slash känsla och inte tillräckligt med intressanta möten och tillfällen för rollspelande. Jag får läsa igenom alltihopa lite mer och förbereda mig ordentligt. Kolla runt lite mer på wizards forum etc. Samtidigt är det svårt när man har mycket för med jobb och studier och så.
jäjä, jag får snoka iallaflal. Och om någon är sugen på en egen upplaga av RHoD kan jag rekommendera att köpa en från amazon. Räkna inte med att den kommer att vara som ny dock, fast det står i beskrivningen.
 
Top