KÖPES [köpes] Äventyr till drakar och demoner

Krisshoffa

Veteran
Joined
7 Oct 2020
Messages
5
Hittade mitt gamla drakar & demoner från tidigt 80-tal och testade det på barnen som tyckte det var jättekul. Men svårt att få tag på äventyr, så testar här. Det mesta är av intresse. Minns särskilt ett äventyr om en kyrka som var ”bebott” av skelett. Det vore jättekul att få tag i. Jag tar även gärna emot förslag på var man kan hitta äventyr, för är helt grön på detta trots erfarenhet av att spela.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Riotminds har väl släppt allt gammalt material digitalt?
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
FYI, anledningen att Riotminds inte längre distribuerar gamla Drakar längre är att de inte hade kollat att de hade rätt att dela sakerna innan de gjorde det, och de fick en del invändingar från minst en rättighetsinnehavare.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Vad snälla ni är som tar er tid, alla 😊
Välkommen hit! Forumet har i mina ögon en Silverålder, kanske en Guldålder: trollen är dräpta, OT-forumet strypt, stämningen är glad och kreativiteten flödar.

Om du vill ha tag på Skelettbyn har jag den i pdf och ett fysiskt ex du kan köpa om du vill. Skicka PM om du är intresserad.
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Vad snälla ni är som tar er tid, alla 😊
Det är ju ett tag sen men om du vill så har jag Äventyrsspels alla spel å äventyr på pdf. Vet inte hur man skickar stora filer. Drygt 10 gig. Men då är det Mutant, Chock o.s.v oxå. Kanske en sån minnes sticka?
 
Joined
4 Aug 2020
Messages
33
Riotminds hade inte rättigheterna till mycket av DoD materialet, var mycket bök där med Erik Granström fick officielt registrera sina prylar för att få rätt. Fria konfluxet har herr Granström lagt upp för laglig nedladdning.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
MODERERING

Jag är glad att ni älskar gamla Drakar och Demoner, och jag är glad att ni alla vill hjälpa en rollspelskompis att hitta grejer! Men rollspel.nu är inte en plats för att dela piratkopierade PDF:er.

Tack på förhand

MVH


/Magnus
 
Top