Nekromanti Köpa rollspel och må dåligt efteråt...

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
...ja, vad fan har jag egentligt köpt nu för 500 spänn. Är det därför ni skapar rollspel?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Japp!

…fast egentligen inte. Vi skapar rollspel för att det är roligare att skapa rollspel än att smälta på en strand i Thailand. Sen hoppas vi att du köper dem och mår lika bra av det som vi gjorde av att skapa det.

Se det så här: hade det inte varit rollspelsinköpet som gett dig ångest så hade det varit att du köpt en Raspberry Pi, eller ett par nya skor, eller en jätteburk med proteinpulver, eller nåt annat som vårt kommersiella samhälle är så tokbra på att pådyvla folk och som du egentligen inte behövde.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Du mår inte dåligt.
Man börjar inte må dåligt förrän man gör om samma sak nästa vecka och köper ännu mer rollspel för 500 kr, och sedan gör om samma sak igen veckan efter det, o.s.v.
:)
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
anth;n202536 said:
Du mår inte dåligt.
Man börjar inte må dåligt förrän man gör om samma sak nästa vecka och köper ännu mer rollspel för 500 kr, och sedan gör om samma sak igen veckan efter det, o.s.v.
:)
Det beroendet har jag kommit ut ur...å andra sidan spelar jag så lite nu mera så att vara 'rollspelsmissbrukare' kanske var bättre!:)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Jag kan må lite dåligt för att jag INTE köper ett spel som ser snyggt, som jag tror jag skulle gilla, skrivet av folk jag känner lite och som det ligger tid och kärlek bakom. Men som jag VET att jag varken kommer att spela eller läsa.

Så det blir skit hur man än gör! :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Hade jag räknat ut hur mycket jag lagt på rollspelsinköp och Kickstarters för rollspel, hade jag förmodligen behövt lägga mig i fosterställning och gråta en skvätt. Å andra sidan har jag sålt en del gamla rollspelsprylar och för en del av dem har jag fått betydligt mer än jag räknade med, så slutar jag handla nu ligger jag inte på så mycket minus. Fast hur slutar man köpa rollspel? Jag är väldigt sugen på Hjältarnas tid och mer moduler till Mutant: År Noll, trots att jag sannolikt aldrig kommer att få tilfälle att spela dem. Symbaroum har jag redan allt som givits ut, annars hade det blivit inköp där också. Lite stolt dock att jag inte lade en förmögenhet på Trudvang Kickstartern; den engelska versionen vet jag att jag inte kommer att spela.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Det här påminner mig om att jag måste köpa nya Delta Green...
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Köpa och må dåligt över pengarna som försvann eller över att man inte har tid till att läsa/spela. Inte köpa och må dåligt över att man gått miste om en potentiellt bra produkt eller över att man inte stöttar spelskaparna. Det går inte att vinna men en kaka kan få det att kännas bättre, åtminstone tillfälligt.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Mår sällan dåligt av att ha köpt et rollspel men de få gånger jag har sålt ett så mår jag ofta dåligt, det var ju så bra. Jag kan ju inte klara mig utan det. Måste nog köpa mig ett nytt ex ....
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Zoth-Ya;n202621 said:
Mår sällan dåligt av att ha köpt et rollspel men de få gånger jag har sålt ett så mår jag ofta dåligt, det var ju så bra. Jag kan ju inte klara mig utan det. Måste nog köpa mig ett nytt ex ....
Haha, det enda rollspel jag sålt, Mutant RYMD, var jag tvungen att köpa tillbaka från ett antikvariat några år senare för en mindre förmögenhet. Händer aldrig att jag säljer något igen.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Fridigern;n202638 said:
Haha, det enda rollspel jag sålt, Mutant RYMD, var jag tvungen att köpa tillbaka från ett antikvariat några år senare för en mindre förmögenhet. Händer aldrig att jag säljer något igen.
Jag slarvade bort mitt Mutant RYMD. Eller ja, jag tror jag lånade ut det till en kille som jag inte haft kontakt med på typ 20 år, och som har kroniskt uselt minne för vad han lånat eller köpt själv..

Det känns hursomhelst inte alls bra.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hädanefter ska (nästan) alla av mina rollspel kosta mindre än 100 spänn i dagens penningvärde. Det är så många som är duktiga på coffeetable-spel, det behövs inte en till.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Fridigern;n202638 said:
Haha, det enda rollspel jag sålt, Mutant RYMD, var jag tvungen att köpa tillbaka från ett antikvariat några år senare för en mindre förmögenhet. Händer aldrig att jag säljer något igen.
Brorsan hittade svarta lådan på en loppis för en tjuga. Den innehöll Mutant, Mutant RYMD och SVOT. Och några använda rollformulär.

Eftersom jag aldrig spelade det så gav jag det till någon ung kille på Sveroks forum som höll på att börja samla på rollspel. Kan inte påstå att jag saknat det heller, även om det var lite charmigt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Arfert;n202748 said:
Hädanefter ska (nästan) alla av mina rollspel kosta mindre än 100 spänn i dagens penningvärde. Det är så många som är duktiga på coffeetable-spel, det behövs inte en till.
Bra initiativ. Jag fortsätter nog ligga i "midrange" eller vad man ska säga - lägre än 500, men lite högre än 100. För grundböckerna iaf. Moduler hamnar nog kring hundringen.

Får se hur det blir med Kutulu, där satsar jag nog på att komma under hundringen. Bara svartvita bilder och rätt så få sidor.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
I sommar sålde jag av 95% av mina spel från Target Games på Tradera plus lite andra rollspel. 30.000kr slutade försäljningen på. Mår jag dåligt? Inte överhuvudtaget. Vad ska jag ha 20 lådor med usla bilder och klumpiga regler till när dagens spel är då otroligt mycket bättre? Dessutom har ju Riotminds ändå släppt allt inom Drakar på gratis PDF.
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Köpa rollspel ska man aldrig må dåligt av. Det är det bästa man kan lägga pengar på! Sälja rollspel däremot... Får ångest av tanken på att sälja nån av mina älsklingar *klappar ömt sitt tummande exemplar av gamla D&D*
 
Top