Jumanji

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag erkänner:

Jag tyckte Jumanji Welcome to the Jungle var rolig. Mer aktuellt: såg just Next Level och tyckte den var rolig också.

Blev påmind om hur bra Danny de Vito är på fysisk komedi. The Rock provar sina begränsade skådespelarförmågor. Akwafina är ju som om hon var Grumpy de Vito återfödd!

Förra filmen fick jag motvilligt gå med på att Jack Black gjorde tonårstjej bra. Denna gång får jag motvilligt gå med på att Kevin Hart gör too-old-for-this-shit Danny Glover bra.

Så fyra stjärnor, vilket ju är närmast oerhört för en sequel till en sequel.

Nästa gång får de dock ge Karen Gillan chansen ploja med karaktärer, nu är hon ju enda huvudhjälten som aldrig "tvingats" spela helt ny karaktär. (Eller, naturligtvis, spela in en NC-17 Jumanji, men det får man väl inte säga här...)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Jag gillade ettan betydligt mer, men tvåan var helt OK den också. I ettan blev jag nog mest förvånad över hur bra The Rock var på att fullständigt trovärdigt gestalta en mesig nörd.

Jag gillade också att Hart gjorde det extra bra den här gången, däremot tycker jag att det är rätt trist att karaktären Fridge, som nju inte fick någon karaktärsutveckling alls i ettan typ inte fick det här heller.

Det sämsta med tvåan tyckte jag var "gamla gubbar är gubbiga"-humorn. Den kändes rätt unken.
 
Top