Nekromanti Julen närmar sig

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Ja julen närmar sig och jag vill få ett rollspel i julklapp av tomten, kommer det nått nytt och spännande inför jul, helst svenskt.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,550
Naram Akaris Ruiner till Svärd & Svartkonst ska väl komma innan jul. Då kan du ägna mellandagarna åt att läsa om allt vi missade.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,890
Location
Nordnordost
Första PDF-releasen av Cyber M/77 kommer före jul om inget oförutsett händer.

Sedan blir det lite upprättningar och kompletteringar om det kommer några kommentarer innan pappersboken kommer före påsk.

Och CM77 blir inte bara svenskt, utan på svenska också. Det var länge sedan jag gjorde ett spel på svenska. WG har nästan bara fokuserat på den internationella marknaden i flera år nu.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,080
Location
Göteborg
Med litet tur hinner ett nytt äventyr till Hjältarnas tid ut: Greve Kallarys Skatt.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
wilper;n262909 said:
Första PDF-releasen av Cyber M/77 kommer före jul om inget oförutsett händer.

Sedan blir det lite upprättningar och kompletteringar om det kommer några kommentarer innan pappersboken kommer före påsk.

Och CM77 blir inte bara svenskt, utan på svenska också. Det var länge sedan jag gjorde ett spel på svenska. WG har nästan bara fokuserat på den internationella marknaden i flera år nu.
Pdfer gör sig sällan speciellt bra inslagna i paket. Men skoj hur som.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,217
Yndaros-boken till Symbaroum om det är din kopp te.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,890
Location
Nordnordost
Hans E Magnusson;n262914 said:
Pdfer gör sig sällan speciellt bra inslagna i paket. Men skoj hur som.
Men de som får dem kanske hinner kika i dem över jul för att hitta fel och brister till pappersversionen.

????
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Har du inte redan skaffat Den sista najaden till Oktoberlandet kan du få både underjordiska väsen och klassrelaterade konflikter till julglöggen, allt förpackat i en Jules Vernsks resa.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Nässe;n262957 said:
Har du inte redan skaffat Den sista najaden till Oktoberlandet kan du få både underjordiska väsen och klassrelaterade konflikter till julglöggen, allt förpackat i en Jules Vernsks resa.
Hmm kanske måste jag ta och skaffa Oktoberlandet medans jag väntar på Deds bok
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,140
Hans E Magnusson;n263191 said:
Hmm kanske måste jag ta och skaffa Oktoberlandet medans jag väntar på Deds bok
Najadpaketet med både äventyret och regelboken är galet mycket pang för pengarna!
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Nässe;n262957 said:
Har du inte redan skaffat Den sista najaden till Oktoberlandet kan du få både underjordiska väsen och klassrelaterade konflikter till julglöggen, allt förpackat i en Jules Vernsks resa.
Kunde inte motstå det mycket prisvärda erbjudandet på fria ligans shop. Nu beställde jag regelboken och äventyret. Ska bli jäkligt kul att kolla in.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Hans E Magnusson;n263413 said:
Kunde inte motstå det mycket prisvärda erbjudandet på fria ligans shop. Nu beställde jag regelboken och äventyret. Ska bli jäkligt kul att kolla in.
Kul! Hoppas du gillar´t :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,140
Hans E Magnusson;n263413 said:
Kunde inte motstå det mycket prisvärda erbjudandet på fria ligans shop. Nu beställde jag regelboken och äventyret. Ska bli jäkligt kul att kolla in.
Det skönlitterära värdet är lika stort som det spelmässiga :)
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Rangertheman;n263456 said:
Det skönlitterära värdet är lika stort som det spelmässiga :)

Roligt att höra!

Den som är intresserad av Oktoberlandets värld bör också ta en titt på världsboken Lintovaffären och andra oktoberländska texter:

http://fiktionslek.wordpress.com

Från baksidan av boken

----------------
När revolutionären Orimann Lintov flyr från Leongrad inleds en jakt som löper över halva Oktoberlandet. Spåren leder tsarpolisens utsände och hans slavfolk norrut till Arkansk, ut på tundrans vidder och till sist ner i tunnlarna under Snöbaronens förbjudna glaciärfäste. Vad gör Lintov så svårfångad? Vad vill han tillverka med Snöbaronens teknologi? Och vem är egentligen vem av jägare och byte?

***

I Lintovaffären och andra oktoberländska texter ingår reviderade versioner av alla tidigare utgivna texter från Oktoberlandet – inklusive monsterkatalogen Livet i Ordning. I denna nya utgåva ingår även ett förord av författaren samt en epilog från den outgivna fortsättningen Dr Zukov. Boken riktar sig både till spelare och spelledare, men också till vanliga romanläsare. Den är oundgänglig för den som vill fördjupa sig i Oktoberlandets värld."
------------------

Hälsar

Christian
 
Top