Nekromanti Jag skriver årets bästa och snabbaste blorb!

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
men jag vet inte! jag känner pressen nu ;D

Vilket är det viktigaste monstret att ha med? Och vad ska äventyret heta? :S
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
.113;n327933 said:
men jag vet inte! jag känner pressen nu
Vi har alla nu ögonen på dig. Bäst att du levererar ;)

.113;n327933 said:
Vilket är det viktigaste monstret att ha med?
Ghouls, oozes och jättar.

.113;n327933 said:
Och vad ska äventyret heta? :S
Går inte tanken på att ha ett "äventyr" stick i stäv med vad en blorb innebär? En äventyrsplats, möjligen. Modul, absolut. Men äventyr?

2097;n327750 said:
Preppa inte en intrig eller plott eller handling eller “först händer det här, sen händer det här, sen händer det här.”
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Rymdhamster;n327945 said:
Vi har alla nu ögonen på dig. Bäst att du levererar ;)



Ghouls, oozes och jättar.



Går inte tanken på att ha ett "äventyr" stick i stäv med vad en blorp innebär? En äventyrsplats, möjligen. Modul, absolut. Men äventyr?
Helt rätt, jag visste bara inte vad jag skulle kalla det, skrev kampanjen först men det är ju ännu värre!

Modulen kanske funkar, eller äventyrsplatsen.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Jag har fumlat mitt forumtittande i några dagar, så nu är jag helt lost. Vad betyder termen blorb?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Björn Wärmedal;n327992 said:
Jag har fumlat mitt forumtittande i några dagar, så nu är jag helt lost. Vad betyder termen blorb?
Jag lärde mig typ igår eller i förrgår. Å jag vet inte vad det stod för. Men det var väl ungefär platspreppat område typ osr aktigt. Typ. Nån annan svarar bättre säkert :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Björn Wärmedal;n327992 said:
Jag har fumlat mitt forumtittande i några dagar, så nu är jag helt lost. Vad betyder termen blorb?
Kortfattat: en approach till prepp och spelledande som bygger på att rollpersonernas val faktiskt spelar roll, och reducerar spelledarens roll från detaljstyrande gud till mer opartisk tolk av världen genom att göra en väldigt detaljerad spelvärld/äventyrsplats och sen hålla sig till den snarare än att hitta på och anpassa alltftersom.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Det kan eventuellt ta lite längre tid än planerat (det jag syftade med "snabbaste"... jag hade ju tänkt vara klar igår! men såg inte att det både var nästan middag och att jag hade rollspel samma kväll) eftersom jag tydligen inte har monster manual här hemma, eller på dndbeyond. Såatteee jag behöver antingen köra stats från grunden på allt jag hittar på eller lösa det på annat sätt.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,128
Rymdhamster;n327996 said:
Kortfattat: en approach till prepp och spelledande som bygger på att rollpersonernas val faktiskt spelar roll, och reducerar spelledarens roll från detaljstyrande gud till mer opartisk tolk av världen genom att göra en väldigt detaljerad spelvärld/äventyrsplats och sen hålla sig till den snarare än att hitta på och anpassa alltftersom.
Var man tvungen att välja ett namn som låter som ett toabesök efter en tacobuffe?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
obak;n328011 said:
Var man tvungen att välja ett namn som låter som ett toabesök efter en tacobuffe?
Ja? Vad skull man annars döpt det till? Frumpf? Det hör du ju själv att det inte funkar. Nej, blorb var det enda rimliga!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,128
Rymdhamster;n328016 said:
Ja? Vad skull man annars döpt det till? Frumpf? Det hör du ju själv att det inte funkar. Nej, blorb var det enda rimliga!
Procedurell sandlåda, så kan man ju även utläsa vad fan man pratar om.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
obak;n328020 said:
Procedurell sandlåda, så kan man ju även utläsa vad fan man pratar om.
Förutom då att den inte alls behöver vara procedurell. Det är ju bara ett sätt att närma sig blorb. Man kan hitta på allt i förväg också, helt utan att följa subrutinerna :)
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,128
Rangertheman;n328049 said:
Låter inte ett dugg som en hemorrojdsalva =D
Och blorb låter som en onomatopoetisk omskrivning för turistdiarre. Vi behöver ett bättre namn helt enkelt.
 
Top