Presentation Jag heter Agnes och vill börja spela rollspel igen

trollebolle

Veteran
Joined
20 Sep 2022
Messages
4
Hej!
I mina yngre dagar hade jag några vänner jag spelade rollspel med. Minns inte riktigt vad det hette, men tror det var någon form av Drakar och Demoner i någon fornnodisk värld. Det var väldigt roligt och jag insåg inte vilken lyx jag hade som lärde mig att spela med vänner.
Sedan dess har jag försökt hitta andra att spela med men det har inte gått något bra. Mina väninnor vet för det mesta inte vad jag pratar om och när jag visar en bild på ett karaktärsblad jag googlat fram så blir ögonen ofokuserade.
Men det vore roligt att hitta en grupp att spela med. Jag har inte så höga krav på vad för rollspel som spelas, jag gillar mest interaktionen i grupperna och att få vara en annan (mer häftigt) person än jag själv är.
Jag bor i Huskvarna/Jönköping.
Ni får gärna höra av er om ni känner till några grupper. Tack så mycket.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Välkommen!

Och lycka till! Det bör inte vara så svårt att hitta nån som vill spela här!

//EvilSpook
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Välkommen!
Hoppas att du hittar en grupp! Det brukar vara ganska enkelt att hitta folk, i synnerhet om man kan tänka sig att spela via internet.
 

trollebolle

Veteran
Joined
20 Sep 2022
Messages
4
Är det bästa forumet evenemang och kontakt om man vill hitta andra grupper?
Några andra tips?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Välkommen!
Att hitta en spelgrupp att spela online med är förstås lättare än att hitta ett fysiskt gäng i Jönköping som söker en till spelare.

Evenemangsforumet är en bra plats att posta på, och där har du även den pinnade tråden Vrållådan på Discord som har en "Hitta spelgrupp"-kanal.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Hej och välkommen.

Som folk redan nämnt så är Facebook ett bra ställe att hitta en spelgrupp , du når betydligt fler människor på Facebook än du gör på det här forumet.

Mitt tips är att testa att söka efter spelare i olika grupper för rollspel på Facebook .

Du kan alltid använda dig av sveroks hemsida och leta reda på rollspelsföreningar att gå med i och hitta folk som vill spela.

I Jönköping har du G&B syd som sysslar med rollspel


Dom finns även på Facebook och hittas genom att söka på G&B - syd
 
Top