Nekromanti Jättekarta!

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Länken nedan leder till arbetskartan vi använder för vår Asharina-kampanj(det kan ta ett tag innan filen laddar, den är mastig):

http://dl.getdropbox.com/u/2482968/LL4.pdf

Målet var att göra en helt enorm karta med massor av detaljer - både utifrån allt vi kunde hitta i böckerna men även sånmt vi hittat på själva. En del är skamlöst stulet (främst från Ymirs Drunokkarta och från kartorna på Jörgens Eonsidor. Om någon har egna äventyrplatser, län med innehållande byar, eller bara ortsnamn som de har använt så skulle vi vara nyfikna! (allra helst för Drunok och Västmark som är ganska öde i jämförelse).

/F
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,189
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Ah, att ladda ned den funkade ja. Awesome!

Nå, jag kanske kan bidra lite. Gött att se att folk aktivt ger Mundanas officiella demografi fingret, liksom.

Städer i Drunok:

Durum, ligger i hertigdömet med samma namn, invid raunfloden.


Slott/byar i Drunok:
Vedrin, ligger i Illtariets västra hörn längst raunfloden
Valdusborg, Drunoks mäktigaste försvar, ligger i västra Valdus
Varád, ligger nånstans i norra Illtariet
Tar, södra Altona
Grimssalar, ligger precis vid Kraalenbergen i Lugdum. på gränsen mot Namira
Sunnanmark, nånstans i Altona
Silverfallet, nånstans i Rhonum
Nirva, nånstans i södra Altona
Brek Ildun, nånstans i Altona
Brek Khazim, nånstans i Khazimbergen i Altona
Gardar, nånstans i nordöstra Illtariet
Kinda, nånstans i sydöstra Val Ordos
Herishem, nånstans i Angird, tror jag

Annat i Drunok:
Dunafloden, rinner från Kraggbergen genom Val Timan och Duandan ut i raunfloden
Urag Basan, bergigt område norr om Val Timan och Duandan

I Utmark:
Kragenhortz, Morógas fäste

Sedan finns alltid Cermira, kungariket jag och Fahnen filar på Det är förstås totalt inofficiellt, men här har du en referenskarta till dess olika orter, iaf.


Och en referenskarta till dess olika jarladömens ungefärliga gränser finns här.

- Ymir, bidrar
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Tack för Drunokorterna!

Demografin blir minst sagt lite lustig när man räknar på den (först var jag lite konservativ mot "att ändra och hålla på" men det hela blir ganska absurt när man tittar på det närmare)

/F
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Riktigt trevlig karta måste jag säga! Det är alltid spännande med kartor och den där kartan är utmärkt för att skaffa sig bättre geografisk överblick. Tyvärr har jag inget att bidra med, iaf inget som är vettigt nog att visa upp för andra.
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Nej men titta! Det där omtalade Cermira! :gremshocked:

Ärligt talat Ym genom att visa upp kartorna (som förövrigt är snabbskisser och slarvigt gjorda och av någon anledning baserar sig alla kartor på en karta som där skuggskogen ser ut att ligga utanför Cermira, vilket den inte gör) så sätter du ju en indirekt press på oss att bli klara någon gång så vi kan visa upp det hela ;(
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Ja precis, det där omtalade Cermira...
Det vore ju onekligen trevligt om ni blev klara med det någon gång :gremgrin:
Det jag har sett utav Cermira håller ju riktigt hög standard.

Fast 'utan' att lägga in en pik åt Ymir, har inte han något ÄNNU trevligare att skriva klart?
Västländerna???


/Poseur tjatar igen nu :gremfrown:
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Riktigt cool och välgjord karta!
Blir kul att se en uppdatering på den också senare :gremsmile:

Men tyvärr kan jag nog inte birda med så mycket. Asharina-halvön är inget som har varit så förändrat i min kampanj. Eller snarare den är väldigt ändrad pågrund utav inbördeskrig, invasioner och Alv/dvärg-krig. Men några nya äventyrsplatser har jag tyvär inte.
Majoriteten utav mina egenpåhittade ställen ligger i andra delar utav Mundana.


/Poseur ser starkt fram emot en hel-mundanakarta på detta vis :gremgrin:
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Aweseome karta helt enkelt, kul att någon pallar göra ett sådant jätteprojekt.

Ymir & Fahnen: Get working!
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Den här kartan var helt underbar, speciellt som mina rollpersoner nog kommer att börja röra sig i området ganska snart!

Får börja fiffla med hur jag ska göra för att lyckas skriva ut bitar av den...

Ett extra plus för att du lyckades få Ymir att visa bilder av Cermira också!
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Oroa dig inte! Det är faktiskt jag som skriver det mesta till Cermira. Av det material som finns så tror jag att jag skrivit minst 90%. Som jag uppfattat det så prioriterar Ymir sin "skrivtid" på sina uppdrag från Neogames, tex. Så det är inte Cermira som fördröjer Västlanden (tror jag! ;)).

Det värsta är dock att varken jag eller Ymir har särskilt snabb arbetstakt... så jag vågar inte ens gissa på när Cermira blir klart även det går framåt. ;/
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Ni känner inte för att göra det till en "öppen arbetsprocess" där alla nyfikna kan få ta del av det som redan finns?

/F
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Mjo. Jag vet inte riktigt hur det kommer visas upp dock. Jag kanske kommer lägga upp allt vi skrivit och gjort eller om jag väljer ut väl valda delar (de mer färdiga) eller skriver någon slags presentation. Det finns för- och nackdelar med alla tre, men jag lovar: något om Cermira kommer snart dyka upp här på forumet! :gremsmile:

Dock tänker jag inte säga exakt när för att risken finns att det tar lite tid :gremshocked:
 

Ecleptomania

Veteran
Joined
13 Apr 2009
Messages
55
Location
Haninge, Svea Rike
Detta är helt Awesome!

Synd bara att jag inte spelat på Asharina-halvön så mycket så att jag kan bidra med mer saker (Mest spelat i Muhad, Thalamur och Consaber) ^^

Men det är verkligen ett coolt projekt, och en väldigt användbar karta.

Jag skulle jätte gärna se en sånhär karta, över HELA Mundana! :gremlaugh:
 

loof_UBBT

Veteran
Joined
23 May 2008
Messages
8
Har nu infört detaljerna från Cermira kartan till vår karta. Den nya versionen står att finna här:

Uppdaterad karta

Jag är den andra kartografen i det här projektet, i vanliga fall står jag för sådant som berg ,skogar och heraldriska sköldar men i detta fall gjorde jag ett undantag och pillade in lite byar och städer också.
En sak som jag var osäker på är huruvida Tivar bör ha stadsmarkör eller bymarkör, i Cermira mastodont inlägget så omnämns stället som en stad men i referenskartorna är det markerat som en by.

EDIT: Skit jag missade kartan med Egisborg och länsgränser på... ja ja får ta det i en annan uppdatering.
 
Top