Nekromanti Järn slår rekord!

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Det är med stor stolthet vi kan konstatera att Helmgast kommer att slå ett nytt svenskt rekord!

Rollspelet Järn (http://igg.me/at/jarn) har redan nu, med en knapp vecka kvar, nått den högsta crowdfunding-summan för ett nytt svenskt originalkoncept-rollspel som inte baserar sig på en förlaga eller licens.

Så det är givetvis jättekul att inneha båda dessa rekord (först med Eon - som baserar sig på en förlaga - och nu då med Järn)!

Krille Sundelin, skaparen av Järn, har dessutom lagt till tillbehör till spelet som nu går att skaffa under kampanjen.

Det är mindre än en vecka kvar av Järns crowdfunder så har du inte slagit till redan - gör det nu. Och berätta gärna för dina vänner och medspelare!

Och glöm inte att ge Järns Facebooksida en "like" för att få det senaste (https://www.facebook.com/jarnrpg).
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,022
Location
Sthlm
Kul!
Hoppas att det blir ett fett spel som lever och frodas under en lång tid framöver!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Jocke;n95866 said:
Kul!
Hoppas att det blir ett fett spel som lever och frodas under en lång tid framöver!

Jag vet att Krille tycker att stödet och trycket från kampanjen är oerhört kul och stimulerande, och att han har många idéer för att cementera Järn som stark, livskraftig och långlivad medlem bland svenska rollspel. Ett bra instegsspel i fantasygenren som bygger på bra BRP behövs, i mitt tycke. :)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Big Marco;n96054 said:
Jag vet att Krille tycker att stödet och trycket från kampanjen är oerhört kul och stimulerande
…och skrämmande och överväldigande och utmattande och alldeles… alldeles underbart!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Big Marco;n95859 said:
Det är med stor stolthet vi kan konstatera att Helmgast kommer att slå ett nytt svenskt rekord!

Rollspelet Järn (http://igg.me/at/jarn) har redan nu, med en knapp vecka kvar, nått den högsta crowdfunding-summan för ett nytt svenskt originalkoncept-rollspel ...


Länken till igg.me/at/järn är trasig. Den leder till facebook.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
När jag klickade länken kom jag mycket riktigt till facebook, men jag blev omedelbart vidareskickad till IGG, så jag utgick från att allt var avsiktligt tänkt att fungera så.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Trevligt att det gått så bra!

... Mindre trevligt att jag är barskrapad igen och inte kan bidra med mer än Hövding-nivå. (god damn it CSN).
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Det verkar finnas pengar i branschen trots allt. Marknaden kanske inte är för liten när allt kommer omkring?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Om man först räknar bort tryck, andra anskaffningar, porto, det Indiegogo och PayPal vill ha, så kanske det blir pengar över för att betala lön för två månader. Kanske.

Det har tagit ungefär ett år att göra Järn.

Jag ligger tio månader back, med andra ord. Och det under förutsättning att vi skiter i alla andra som har bidragit med arbete.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Om man drog in en fem-tio gånger mer än Järn så skulle man kunna ha rollspel som yrke. Kanske.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,738
Location
Stockholm
Krille;n100560 said:
Om man först räknar bort tryck, andra anskaffningar, porto, det Indiegogo och PayPal vill ha, så kanske det blir pengar över för att betala lön för två månader. Kanske.

Det har tagit ungefär ett år att göra Järn.

Jag ligger tio månader back, med andra ord. Och det under förutsättning att vi skiter i alla andra som har bidragit med arbete.


Skit i dom djävlarna och ta pengarna!
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Arfert;n100565 said:
Om man drog in en fem-tio gånger mer än Järn så skulle man kunna ha rollspel som yrke. Kanske.
Iron, dvs den engelska versionen av Järn, kanske drar in 5-10 gånger så mycket som Järn?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mutanten;n100638 said:
Iron, dvs den engelska versionen av Järn, kanske drar in 5-10 gånger så mycket som Järn?
Blir det en engelsk version av Järn så ska den heta "Järn". Rock dots and all.

Och med tanke på hur utrikiska okända rollspelskickstarters går, förmodligen inte. Kanske två gånger så mycket, men inte fem till tio. Fem till tio är förbehållna rollspel med en tydlig pitch och koppling till klassiska kända varumärken, som till exempel Acthung! Cthulhu. Är det ett känt varumärke, kanske två till tre gånger. De flesta andra, ungefär lika mycket som Järn.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Krille;n100667 said:
Blir det en engelsk version av Järn så ska den heta "Järn". Rock dots and all.
Hmm... Borde låta ungefär som Yarn på engelska. Och ser man bara till att från början vinkla det mot betydelsen av "saga/historia" så är det ju mycket passande.Borde så betydligt fler framgångar än rockbandet Tröja.
 
Top