Nekromanti JÄTTECOOLT LOTTERI

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
I sann filantropisk storuggleanda är det här återigen dags för ett lotteri. Anledningen till att detta blir av heter "Magnus Seter" då han på forumets 15-årskalas drog min present - vilket var ett superfräck och megaepiskt "HIGH SEAS FANTASY EPIC ADVENTURE"-rollspel ur min hylla. Det sista Seter behöver är fler rollspel så därför lottar vi ut det. Plus två andra priser bestående av ett märkligt brädspel och en teckning föreställandes vad som helst gjord av undertecknad.

Det enda man behöver göra för att delta i lotteriet är att skriva sitt bästa, positiva, WRNU-relaterade minne. Jag vet att det finns masochister därute som går igång på flame wars och säkert har ett favorit flame war, men det är inte den typen av minnen som vinner "High Seas Fantasy Epic Adventure"-rollspel.

Jury i tävlingen är ett styck Stövelkatt och Magnus Seter.
Anmälan till tävlingen ska vara inne senast på fredag klockan 23:59. Och så utses vinnaren efter helgen (-ish).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det enda man behöver göra för att delta i lotteriet är att skriva sitt bästa, positiva, WRNU-relaterade minne.
Konrad Konvaljs mest episka och positiva minne från wurrnu är något han för alltid kommer att bära med sig. Det är ett minne som sträcker sig över tid på sätt och vis, men för att göra en lång historia kort laxar jag fram det i punktform och avrundar lite snyggt mot slutet.

* Det var en vårdag någon gång under 2009 och Lorder och Lodisar föddes genom internetz och wurrnu. Min sidekick och vän Vimes lyfte facklan och jag fjuttade på.
* Åren gick och det snackades om att Konrad Konvalj + Vimes skulle kör ett ryck för att presentera LoL för pöbeln på BA
* Dagen kom och Konkel entrade ett tåg för att ta sig till Stockholm och besöka BA och goda forumiter tillsammans med en för honom okänd man nämligen Vimes. Han skulle mycket väl kunna vara en Rån-Bög-Mördare men det var värt en chansning.
* Vimes drog på sig ett lyte i form av öron/ög-sjuka? Att blåsa av eventet på BA var inte att tänka på så Kånkel tog sig dit i egen majestät
* Väl på BA flockades prominent pöbel kring Kånkelman. Ur röven kan jag dra namn som: Magnus Seter, Greve Max Spider, anth, Kattskon, chrull, chrulls (blivande?) fru, Dante, Giz, Eksem, Anarch, Sapient och några minions (någon lär jag ju ha glömt men jag är rätt imponerad över hur starkt detta minne är).
* Det blev aldrig någon egentlig presentation av LoL. Däremot blev det mången skratt och en massa härligt umgänge

Minnet jag tar med mig är chrulls besvikelse över att jag inte såg ut mer som Christer Pettersson. Det var en äkta besvikelse som inte går att glömma och hade jag kunnat göra om min resa skulle jag med lätthet försökt skaffa mig en bättre Christer Pettersson aura.
chrull said:
Konrad Konvalj said:
Gardener var så klart också där! Hur kunde jag glömma det. Fnuk!
Vimes said:
Öroninflammation!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Ett starkt minne jag har utspelar sig den 19augusti 2011 det var tre dagar efter att jag fyllt 18. Och det var forumsöl, den först forumsölen som jag kunde komma på. Jag såg fram emot den kvällen jättemycket. För att ni skall ha en chans att förstå det här, så måste ni förstå att jag hade levt ett otroligt skyddat liv, Så jag var verkligen inte förberedd på det den här kvällen levererade. Hur som helst så satt jag mitt i mellan Spider (som jag aldrig träffat förut) och Vicotnics bror. Kvällen började ganska bra, jag pratade en del med Spider och han berättade en massa imponerande saker om sig själv, sedan nämnde han att han hade ett nätverk som hette något i stil med "hacka mig" och om man hackade sig in i det så laddades det automatiskt ner en massa dvärgporr. Av någon anledning så väckte det här uppmärksamheten från vicotnics bror som direkt och började fråga om var han fått den ifrån och om han skulle känna igen något därifrån.
Diskussionen blev livlig mellan dem, och stackars lilla oskyldiga Lukas satt mitt i mellan de borde knäppgökarna när de borda grafiskt beskrev olika dvärgporrsfilmer de sett. Det verkade som de borda hade en rätt så stor erfarenhet av det. I min värld så pratde man inte om porr, inte ens vanlig enkel porr, och här satt det två vuxna män och livligt diskuterade porr som verkade ha som poäng att de skulle äckla mer än upphetsa. Det var en oerhört obekväm situation för mig.
Min skyddade tillvaro blev knäckt och jag tvingades växa upp. Idag så skulle jag inte vara lika obekväm i att sitta i den situationen, men jag tror dock inte jag hade haft speciellt mycket att tillägga.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Hmm... jag tror det roligaste minne som jag har kvar är den forumsölen då jag tydligen blev utsedd till "Årets Kanalpaddlare" utan att jag var där. Eller ja det var inte ölen som vad det roliga då jag icke var närvarande men allt som spann upp på forumet kring just "kanalpaddlare". Gardener slängde ju upp www.kanalpaddlare.se och det fick mig att le. Visst det var lite att jävlas med mig men det var en trevlig ton och det var en av de få gånger då jag satt vid skärmen och skrattade åt alla konstiga saker som folk skrev på forumet och i lådan.
Stövelkatten said:
Haha, jag har nog fortfarande ett epostkonto på domänen kanalpaddlare.se. Kanske borde börja använda den oftare... :)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
När Cassius gick bärsärk på Thermight.
Recca said:
Men också alla gånger nån berömt mig för nåt jag skrivit på forumet. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,913
Location
Ludvika
Mitt första Repetikon.
Jag hade suttit i gamla vrållådan och chattat med bland annat Radioaktiv, och när hon nämnde att hon skulle spelleda lite M:UA på Repetikon några dagar senare blev jag intresserad och frågade om jag fick vara med. Vi pratade lite rollpersoner och några dagar senare satt jag på Dragon's Lair och spelade mutant med en jätteroligt rollperson vid namn Doktor Orin Skillman.

Det här har sedan lett till många roliga spelmöten, både på repetikon och privat.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag har så många bra minnen förknippade med Rollspel.nu att det är omöjligt att välja bara ett. Så jag skriver lite random och deltar utom tävlan.

Forumölarna! En av mina bättre idéer, faktiskt. Jag har varit med om fantastiskt många roliga forumölar på alltifrån Dovas till Tre Backar, Wirströms och BA NoFo. Många forumiter som jag idag räknar som vänner träffade jag för första gången på en forumöl.

Forumfika! När Vitulv bodde i Vasastan och var för lat för att ta sig mer än 200 meter hemifrån brukade vi dra ihop en nördfika på Ritorno på söndagar. Det här var på den tiden det var helt okej att röka inomhus, så jag har många sköna minnen från när jag, Vitulv och Rising bolmade, drack kaffe och pratade strunt i timtal. Organ och Basenanji hörde också till proffsfikarna som brukade hänga där. Ofta dök det upp en skum gubbe som tyckte att han kände oss efter att ha sett oss där några gånger. En gång försökte han rekrytera oss till sin »Fight Club« som gick ut på att vi skulle brottas halvnakna medan han tittade på … Sen kom rökförbudet och Ritorno invaderades av lattemammor som lät sina telningar bete sig som vore de i bollhavet på McDonalds – och forumfikandets saga var därmed all.

Användaruppgradering! Jag är omåttligt förtjust i de gånger då användare som ursprungligen varit smått inskränkta i sin syn på vad som utgör »riktigt« rollspel liksom smittas av andra användares entusiasm inför helt andra typer av spel och spelande. När de kommer till insikt om att »rollspel« är mycket större än de själva trodde. Jag håller Krank 2.0 som en av Rollspel.nu:s största framgångssagor på den här fronten. ;^)

Vänligheten! Säga vad man vill om våra då och då uppblossande gräldiskussioner – de är trots allt väldigt sällsynta. Jämfört med ungefär hela resten av interwebbsen är Rollspel.nu en fridfull oas av välkomnande, vänlighet, hjälpsamhet och expertis inom de mest obskyra områden. Ingen fråga är för konstig för att förtjäna ett uppriktigt svar.

Kreativiteten! Alltså, tänk efter lite. Hur många av Sveriges mest prominenta rollspelsmakare hänger här åtminstone semiregelbundet? Det stämmer: de flesta. Vad som är orsak och vad som är verkan ska jag låta vara osagt – men vill man ha kontakt med en massa rollspelsmakare är Rollspel.nu the place to be.
Storuggla said:
Den där Ritorno-gubben, vilken lirare det var.
Stövelkatten said:
Tackade ni ja någon gång till hans generösa förslag?
Dante said:
Meh!? Vad tror du om oss egentligen?

Klart vi gjorde.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nu har jag gjort som professor Baltazar över natten.
Jag har tänkt och jag har tänkt och jag har tänkt... och plötsligt kom jag på det! Mitt bästa rollspel.nu-minne:
För ungefär två år sedan drabbades jag av en insikt, som en blixt från en klarblå himmel - varför jag älskar det här forumet.

Man kan tro att jag, som rollspelare, tycker om att vara på ett rollspelsforum och att umgås med rollspelare - men det räcker inte som förklaring. Jag har andra intressen och frekventerar andra forum/communities anpassade för dessa intressen. Varför är då rollspel.nu min favoritsajt på interwebben?

Det beror på er forumiter. Men inte på det sätt som ni tror. Inte för att ni är så trevliga (vilket ni faktiskt är) - utan för att ni är så knäppa.
The interwebz brukar dra till sig knäppgökar, men ingen annan sajt jag varit på kommer ens i närheten av rollspel.nu.
Det här är ingenting som man märker direkt på forumet. Det är något som märks om man börjar hänga i småpraten och gå på forumsölar och Repetikon IRL - och börjar prata om saker som inte är direkt rollspelsrelaterade. Ni är ju inte kloka! :)

IRL kanske ett par % av befolkningen är knäppa, på det här forumet är över 25 % det. Jag tänker inte peka ut några specifika forumiter - men jag vill ändå säga att det är ni som förgyller mitt liv och får mig att logga här nästan varje dag. Utan er skulle jag antagligen inte ens vara här.

Jag har insett att jag inte kan hjälpa det, men jag bara älskar människor som missat sitt SAN-roll, jag är helt enkelt en knäppofil.
?
Arntsen said:
Och där började jag få ångest för att jag inte vart med på nån forumsöl :/
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Trådstarten "Rädda oss från Tulli" där en ny användare anländer enbart för att spy galla över usla spelledarpersoner. Och allt Caligula gjorde.
Stövelkatten said:
Åh! Den tråden ägde!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har ett vagt minne av att vår gode Arvidos gjorde ett fantastiskt roligt inlägg om Vampire the Masqureade angående att spela med ångest & sådant.
Sedan så valfritt finurligt inlägg av Rising är på sin plats
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Juryn har nu utsett följande tre vinnare (ja, vi är segare än sirap...):

1. Konrad Konvalj, som vinner ett ludet rollspel.

2. Anth och Lukas vinner båda varsitt brädspel

3. Storuggla vinner kanske det bästa priset av alla. Ett konstverk med valfritt motiv signerat Stövelkatten.

Vinnarna - kontakta mig via PM med adressuppgifter.
Storugglan kan ju skriva i tråden vilket motiv den önskar få
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kattskon said:
1. Konrad Konvalj, som vinner ett ludet rollspel.
YEES!

Eftersom jag står överst och är numrerad 1 tolkar jag det som att jag är den stora vinnaren trots att Storuggla vinner det "bästa" priset. Jag tackar ödmjukast och tager med stolthet emot priset.

Ett ludet rollspel ligger förövrigt väldigt bra på tungan. Sug på det. Luuuhdet..
 
Top