Nekromanti Itagtagande

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Ja, nu tar vi tag i det här. Detta är vad vi behöver göra, inte ha ett möte.

Vi behöver en uppsättning hyfsade stadgar. Sveroks exempelstadgar funkar i värsta fall.

Vi behöver ett mötesprotokoll från vårt konstituerande årsmöte.

Vi behöver utse en postmottagare.

Vi behöver skicka in papperna för att anmäla en förening med styrelsens personuppgifter.

Sammanlagt är detta arbete i kanske femton minuter.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vem gör vad ??

Som rubriken säger, vem gör vad & när ska vi vara klara med det ??
Ärdet enklast om 1 gör det hela, eller om vi delar upp det hela lite ??
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad händer ??

Känns lite som det är stiltje just nu..
Är det någon som håller på med stadgarna ?
Mötesprotokoll ? Vem skriver det ? Har vi något överhuvdtaget ?
Vem vill vara postmotagare ?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tummen ur röven

Jag tror att vi trots en stark inledning har tappat lite väl mycket fart inte minst på grund av alla avhopp både officiella och inofficiella. Det funkar mindre bra att ordföranden till exempel är en av de minst tillgängliga styrelsemedlemmarna.

"Vi behöver en uppsättning hyfsade stadgar. Sveroks exempelstadgar funkar i värsta fall."

Är det något som vi själva måste ta tag i så är det stadgarna. Det är inte troligt att vår förening kommer att vara så liten att stadgarna funkar fullt ut. Det måste lösas och det snarast.

"Vi behöver utse en postmottagare."

Förslagsvis någon i Stockholm med tanke på att det ska vara föreningens huvudsäte.

"Vi behöver skicka in papperna för att anmäla en förening med styrelsens personuppgifter."

Hur ser den nuvarande styrelsen ut då? Vilka är kvar och vilka har inte tid att delta?

Hur många av de aktiva besökarna på det här forumet ska bege sig till GothCon? Hade varit kul att i alla fall träffas där och ha en kort pratstund.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Tummen ur röven

Jag tror att vi trots en stark inledning har tappat lite väl mycket fart inte minst på grund av alla avhopp både officiella och inofficiella.
Det kan nog stämma bra ja, tyvärr...
Nu verkar jag kanske lite snurrig, men vilka har hoppat av me.. Det är, mig veterligen 1 officiellt avhopp.. eller är jag helt ute & snurrar nu ??

Hur ser den nuvarande styrelsen ut då? Vilka är kvar och vilka har inte tid att delta?
Jag har iaf tänkt att vara kvar..

Tyvärr så blir det inget GothCon för mig.. Men om nu skulle få för er att bestämma er får nått så är jag md på det..

/ Johan K, som hoppas på att det blir ett fortsatt föreningsarbetande
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: GC

Tja, Magnus Seter har annonserat sitt avhopp officiellt. Bearnie har inte synts till här på bra länge så frågan är hur aktiv han är numera egentligen. Jag vet inte riktigt hur det ser ut med övriga.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Tummen ur röven

Det funkar mindre bra att ordföranden till exempel är en av de minst tillgängliga styrelsemedlemmarna.

Nu har jag iallafall fått login till flottiljens datorer, så jag kommer försöka glida ner iaf en gång i veckan och raska av mina internetgöromål.

Hur många av de aktiva besökarna på det här forumet ska bege sig till GothCon?

Jag får nog räcka upp en kamomålad, vapenoljeinfettad och skitig hand. :gremsmile:

Foggmock - Fält en vecka :gremcrazy:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Tummen ur röven

Liten nyfiken fråga..
Fick ni som var på gothCon nån liten tid över för föreningsprat ??

/ Johan K, som antar att det inte fanns tid för det..
 
Top