Nekromanti Intressetråd: ZOMBIES!!

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Halloj alla glada spelare!

Tänkte här kolla intresset för ett spelande med Zombie fokus.

Jag kommer inte utgå ifrån någon modul utan det hela kommer bli ett så kallat gemensamt berättande (Nån som har ett bättre ord?) där jag är spelledaren.

Alla kommer få skapa en karaktär, mall kommer upp om jag märker att det finns intresse.

Planen är att vi alla startar i en fiktiv stad, (samma här info och karta över staden kommer om intresset finns) som alla trevliga zombie historier så börjar saker och ting gå snett (folk blir galna, äter upp varandra ni fattar.) Härifrån är det upp till er spelarna. Om ni vill plocka upp närmsta stekpanna och tjonga ner så många zombies ni kan, eller leta upp en låda golden delicious och bunkra in er i en liten stuga på landet är helt upp till er.

Alla som vill får givetvis vara med, jag ser dock gärna att ni kan skriva uppdateringar åtminstone ett par gånger i veckan. Alla kommer börja utspritt på valfri plats i staden, antagligen kommer det bli så att folk sammanstrålar, detta är då ett sätt för mig att se till att folk med lite aktivitet inte sammanstrålar med folk med mycket aktivitet och bromsar upp det hela.

Ni kanske undrar vem jag är, då jag inte direkt är en regelbunden postare på dessa forum.
Jag har dock spellett liknande spel på andra forum och det har funkat bra, så jag gör ett försök här med. Samt spellett och spelat en del irl också :gremwink:


Ställ gärna frågor, som sagt mer info kommer om intresset finns.


Stay classy!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Kul att intresse finns. Typ 4-5 spelare vire trevligt men kanske önsketänkande. Ska kolla med ett par vänner som vanligtvis inte hänger här. Samt hoppas jag på fler härifrån :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,970
Location
Linköping
Jag brukar ju drömma om mer forumsspel på wrnu så jag är intresserad.

Dock så har jag blivit pappa igen precis så jag vet inte hur smart det är att binda upp mig till aktiviteter där risken är stor att jag helt enkelt inte har tid. Men finns det flera drivande personer kanske jag kan bidra med nåt vettigt i kulisserna?

Se det här som en halv anmälan.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Feuflux said:
Jag brukar ju drömma om mer forumsspel på wrnu så jag är intresserad.

Dock så har jag blivit pappa igen precis så jag vet inte hur smart det är att binda upp mig till aktiviteter där risken är stor att jag helt enkelt inte har tid. Men finns det flera drivande personer kanske jag kan bidra med nåt vettigt i kulisserna?

Se det här som en halv anmälan.
Då får jag börja med och säga grattis!
Eftersom alla kommer börja utspritt så kan du ju spela lite mer ensamt och inte slå ihop dig med andra mer aktiva spelare. Har tänkt det mer som en sandlåda och fisktank så kommer inte styra det åt något visst håll.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Kommer lägga upp mer info samt karaktärsmall antagligen torsdag förmiddag.
Sen hoppas jag på start någon gång nästa vecka. Hoppas även på fler deltagare :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Kommer lägga upp mer info samt karaktärsmall antagligen torsdag förmiddag.
Sen hoppas jag på start någon gång nästa vecka. Hoppas även på fler deltagare :gremsmile:
Jag, Cassius, Recca och Laowai spelar alla ulvspel just nu så jag skulle i alla fall uppskatta om du väntade med att starta upp det här till efter den 25e eftersom jag inte kommer kunna dela min tid mellan två spel. Speciellt inte i slutdagarna av varulvsspelet, det känns som det kommer vara lite pressat då.

Om jag inte åker ut i första skedet förstås, då har jag all tid i världen. :gremwink:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Tjavva said:
Anchorman said:
Kommer lägga upp mer info samt karaktärsmall antagligen torsdag förmiddag.
Sen hoppas jag på start någon gång nästa vecka. Hoppas även på fler deltagare :gremsmile:
Jag, Cassius, Recca och Laowai spelar alla ulvspel just nu så jag skulle i alla fall uppskatta om du väntade med att starta upp det här till efter den 25e eftersom jag inte kommer kunna dela min tid mellan två spel. Speciellt inte i slutdagarna av varulvsspelet, det känns som det kommer vara lite pressat då.

Om jag inte åker ut i första skedet förstås, då har jag all tid i världen. :gremwink:
Då har jag det i åtanke, kommer nog inte komma igång tidigare än så
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Info och karaktärsmall kommer imorgon, blev lite fördröjningar på grund av jobb.
 
Top