Intressekoll - The Sword, The Crown, and The Unspeakable Power

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Jag har varit sugen på att testa det här spelet ett tag nu, både för att testa pbta-motorn och för att settingen kändes spännande. Däremot är min spelgrupp rätt upptagen så jag kände att jag inte riktigt orkar vänta utan provar min lycka här och ser om några är sugna på att testa (one-shot, two-shot, eller alot-shot om vi visar oss vara bff's).

Vad kan man vänta sig av mig då?
* En småbarnspappa (eller ja, minsta blev 3 precis) med den något snäva speltidsramen "tisdagar kl 20-22" eller "onsdagar kl 20-22" som möjliga spelpass.
* En helt oerfaren pbta-spelare. Jag kommer inte bli så mycket bättre av att läsa reglerna igen, utan behöver övning. Vi kommer göra det här tillsammans. Jag är SL om ingen annan räcker upp handen. (Har du läst ångest-tråden?)
* Pepp på mer test av samberättare/emulerande spel/inlevelse i narrativet (istället för SL-facit/simulerande färdigheter/inlevelse i rollpersonen som jag har rätt bra koll på)
* En snäll nörd (så om du känner "muahahaha jag ska spela en Screw" är vi nog fel för varandra)
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
Jag är intresserad. Jag var med och backade kickstartern, men har bara testat en gång. Plockar gärna upp den pdf:en igen
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
210
Location
Malmö
Jag är också intresserad, men är osäker på om jag verkligen har ytterligare en ledig kväll i veckan. Jag räcker upp handen lite vagt och osäkert.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Jättekul med visat intresse!
Är det någon preferens på veckodag (tisdag eller onsdag) respektive när (nästa vecka, senare) vi vill börja?

Tre spelare + SL funkar ju bra. Vad säger @Puckohue, exakt hur vag och osäker är handen? :)
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Tre plus SL är helt optimalt skulle jag vilja säga.

För min del fungerar både tisdag och onsdag. Möjligtvis att tisdag skulle vara lite lite bättre. När vi börjar spelar inte så stor roll heller, jag börjar gärna redan nästa vecka om alla andra kan.
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
210
Location
Malmö
hur vag och osäker är handen? :)
Jag kan väl säga såhär: tisdag eller onsdag är lika illa för mig. Jag kan tyvärr inte lova att jag kan dyka upp, bara att jag ska försöka.

Jag har full förståelse om du inte vill ha någon med som inte kan prioritera spelträffarna mer än så, men om du tror det skulle fungera även om jag inte kan vara med varje vecka så är jag gärna med.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Intresserad! Tisdag som onsdag funkar.
Tar gärna en reservplats för tillfälle att prova!
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
Jag har en annan grupp varannan tisdag, så bokar vi inte samma tisdagar funkar det bra. Vi kör 9:e nästa gång, så lite SCUP den 16:e?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Nu vet vi ju inte om det här blir en one-shot eller om vi har så kul att vi vill spela mycket mer så vi tar det lite som det kommer just nu @Puckohue. I en kampanj är jag lite bränd på deltagare som inte kan garantera att de dyker upp förrän spelpasset börjar typ (jourtjänst/timvikarie) men där är vi ju inte i nuläget.

Vi bokar in 16:e februari med mig, @Lodin2000, @kaptendral och @Puckohue med @Jimmy som standby, okej?

Jag är van vid roll20+discord. Någon som har andra tekniska preferenser?
 
Last edited:
Top