Varulv [Intressekoll] - Strategiskt social deduction-spel i sommar

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Nu är vi förstås peppade på Lukas mästarprov som varulvsspels-SL, men jag har gått och sugit på en spelidé som jag inte kan släppa. Därför tänker jag kolla om det finns 5 friska spelare som vill vara med och testa i sommar.

Spelet är inte ett varuvlsspel i egentlig mening. Däremot finns det dold information och dolda agendor, och det finns saker att genemsamt rösta och fatta beslut om.

Settingen är någon form av senmedeltid/renässans-fantasy. Varje spelare representerar en adelssläkt som tävlar om prestige och rikedomar i syfte att ta över kungariket. Spelarna/adelssläkterna har egna (delvis dolda) resurser att spendera, och kungariket som helhet har resurser kopplade till adelssläkternas resurser. Spelet spelas i distinkta "dag"- och "natt"-rundor. Under dagrundorna är adelsrådet samlat för att bestämma hur en eller flera kriser/händelser ska hanteras. Under nattrundorna använder spelarna olika förmågor för att skaffa sig ekonomiska, militära och politiska fördelar mot övriga. Spelare får kommunicera med varandra utanför speltråden, samt skicka resurser till varandra.

Så... strategisk diplomati med social deduction-inslag.

Anmäl intresse här! Jag vill ha 5 spelare, någon gång i sommar (tidig augusti?). En disclamer är att spelet är ganska komplext och att det förstås blir "speltest i skarpt läge". Det är inte omöjligt att spelet går sönder efter någon runda!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Jag vill vara med! Låter ju awesome! :D

Samtidigt får jag lite dåligt samvete för att jag kanske tar upp en exklusiv plats som någon annan är mer förtjänt av. Jag är ju oftast med på allt sånt härna socialt spel och får min del av kakan ändå. Det vore ju också fint om fler fick prova på.

Kan vi göra så här: jag står på "Första reserv"?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det låter ju spännande och lockande så som du beskriver det. Jag lägger då in en intresseanmälan, tidig augusti borde vara väldigt bra i tid för mig dessutom :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Några fler takers? Jag har filat lite mer på upplägget och nyheten är möjligheten till giftermålsallianser för att försöka dela på segern.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Samtidigt får jag lite dåligt samvete för att jag kanske tar upp en exklusiv plats som någon annan är mer förtjänt av. Jag är ju oftast med på allt sånt härna socialt spel och får min del av kakan ändå. Det vore ju också fint om fler fick prova på.

Kan vi göra så här: jag står på "Första reserv"
Jag känner också så här. Sätt upp mig också som intresseanmäld?
 
Top