Nekromanti Intresseanmälan: Draft-ulf

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag blev inspirerad att hålla ett nytt spel, också med lite eljest mekanik, som bygger på att man får önska roll i spelet.
Det kommer finnas en lista på vilka roller jag kommer ha med, innehållandes både roller som kan vara antingen ulv eller bybo och roller som bara kan vara på en av sidorna. Det kommer vara tydligt vilken sida som är möjlig för varje roll.

Rollfördelningen i spelet kommer vara att när anmälan är stängd skall man skicka PM till mig med två siffror samt önskad roll från rollistan. Siffra ett är bjudordningen och siffra två är tiebreaker. Lägst unik siffra ett får högst prio på önskad roll, lägst unik siffra två vid lika får förtur vid lika, och är bägge samma så slår jag en tärning. Får man inte önskad roll så blir man en standardroll beroende på vilken sida man hamnar. All info om hur rollerna fungerar kommer finnas i den definitiva anmälningstråden.

Ulvrollerna kommer sedan slumpas ut bland alla som kan vara ulvar. All drafting sker på min sida internet och roller meddelas i PM.

Hur låter det här, finns det intresse? :cool:?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ja! Jag har haft en del skisser på draftspel, men inte fått något att fungera. Jag är gärna med på ditt upplägg, Emp.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
När jag väl har snickrat lite mer på konceptet lägger jag upp en anmälningstråd med mer detaljer om spelupplägget :)
 
Top