Inte Batman one-shot

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Så DC comics har en massa hjältar utan krafter som slåss mot brott. Vissa av dessa är de alla känner till som Batman, Green Arrow och Blue Beetle. Sedan har vi de lite mindre kända men fortfarande coola såsom Bronze Tiger, Huntress och The Question. Sedan har vi folk som dyker upp ibland och som kanske är någons favorit såsom Bluebird, Spoiler eller Tigress. Den här one-shoten handlade om hjältarna som är värre än så!

Vem är våra hjältar? Inga mindre än:

Gangbuster 2 har på sig en brun/gul/orange bepansrad dräkt och är beväpnad med uzis och nunchakus. Gangbuster symbolen är en ghostbusters symbol fast med en knytnäve istället för ett spöke. Det är fulare än det låter! Den första Gangbuster var en lärare i metropolis värsta område dagtid. Det finns något sjukt fucked up med en lärare som går ut och bryter benen på de stökiga eleverna på nätterna. I alla fall, den andra Gangbuster är brorsdottern till den första och hon heter Rebekah. Vi vet inte så mycket om henne från canon så vi bestämde att hon har samma jobb som sin farbror.

Guardian är en kille med en sköld och en byggjobbare hjälm som båda är förgyllda. Han har på sig en blå spandexdräkt och gyllene kalsonger utanpå kläderna. Han har inga krafter. Han slåss mot brott… Look, det finns inte mycket mer att säga här! Det finns en massa coolare versioner av Guardian. Vi har Manhattan Guardian från 7 Soldiers of Victory som slåss mot tunnelbane pirater. Vi har kloner av originalet med superkrafter. Vi har till och med Frank Miller elseworld versionen som Lois Lane gifter sig med. Men det här är ingen av dem! Blå kroppsstrumpa, byggjobbarehjälm fast guld och inga krafter.

Protector är låtsas Robin som lär barn att droger är dåliga. Han var huvudpersonen när ett frukostflingor företag fick låna Teen Titans till en anti-drug PSA men ett annat företag hade licensen till Robin. Han är en tonårspojke som ville inspirera sin kusin att sluta knarka så han skaffade en dräkt och började spöa upp knarklangare. Han blev tränad att slåss av Nightwing (vuxna Robin) senare. Hans dräkt är skitful! På senare år har de gjort gritty skämt om att han själv börjat knarka. Men fuck that! Vår version är 15, har en felfärgad Robin dräkt och lever för att sparka langare i mjälten!

Vigilante är alldeles för cool för att vara med här… Enligt mig. Spelarna håller inte med mig. Men innan vi ger oss in på bråket måste vi definiera vilken Vigilante det här är, för det finns en hög av dem. Det är inte cowboyen som är den första och mest kända vigilante. Nej här är den första killen med den nya dräkten vars grej är att de skjuter brottslingar i ansiktet. Så enligt mig är Adrian Chase en cool anti-hjälte som drivs i fördärvet i en cykel av våld som utlöses av att hans familj mördas av gangsters. Hans ark i serierna går från att inte döda till att meja ner oskyldiga poliser som försöker skydda brottslingar han vill avrätta. Han har kanske den coolaste dräkten hos någon superhjälte. Den är svart med vitblå detaljer och har ett rött visir som får det att se ut som att han blickar ut från helvetet. Enligt spelarna är han en shitty Punisher klon från Teen Titans serierna med röda skidglasögon över en Hugo Bossig kroppskonsom som kör runt i en skåpbil och skjuter sig själv i huvudet för att han inser att det är fel att mörda folk utan en rättegång.


En ny stad har byggts upp nästan över natten någonstan i USA efter att en komet full med värdefulla alien metaller har landat där. Så nu är där plötsligt en stad där med hundratusen invånare och den växer fortfarande så att det knakar. Comet City har dock börjat dra till sig superskurkar och behöver därför hjältar som kan skydda staden! Borgmästaren håller auditions för att sätta ihop en superhjältegrupp och alla karaktärerna är där.

Gangbuster bestämmer sig för att bästa sättet att visa hur cool hon är och hur lugn hon är i en kris är att ha planterat falska brottslingar i publiken. Så hon har hyrt in statister som ska låtsas ta publiken som gisslan så att hon kan stoppa dem, rädda alla och bli ledare för supergruppen! Så när borgmästaren har sitt öppningstal hoppar låtsas terroristerna upp hållandes låtsasvapen och Gangbuster gör sig redo att stoppa dem. Meeeennn hon är inte lika snabb som Vigilante som skriker ”Terrorister! Dö avskum döööö!” medan han börjar skjuta låtsas terroristerna i händerna och knäna med dumdum kulor. Gangbuster får panik och försöker stoppa honom med hjälp av sina nunchakus vilket leder till en brutal strid genom publiken tills den Green Lantern som är på plats för en audition stoppar dem. Gangbuster och Vigilante blir prompt utkastade och meddelade att de inte kommer få vara med i supergruppen.

Det går lite, men inte mycket bättre för Guardian som bestämt sig för att visa hur cool han är genom att slåss mot kamphundar. Så han släpper loss 7 kamphundar han omhändertagit från brottslingar och… Spöar skiten ur dem. Vilket onekligen är lite imponerande men samtidigt djurmisshandel. Så han blir också utkastad.

Det går kanske bäst för Protector som ju har backning från flera superkonservativa anti-knarkgrupper. Han har en uppvisning av hur bra han är på karate, på att kallläsa folk och förklä sig. Han är den enda som kommer till frågerundan där han uttrycker sitt stöd för policys såsom dödsstraff för langning, livstidsfängelse för att röka cannabis, en återgång till att totalförbjuda alkohol och stop-and-frisk policies. Så han får inte heller jobbet.

Så medan borgmästaren stolt visar upp stadens nya supergrupp, The Comets!, bestående av Jessica Cruz/Green Lantern, Jesse Quick, Yolanda Montez/Wildcat och Jaime Reyes/Blue Beetle så surar karaktärerna vi följer. De surar ända tills Gangbuster 2 inser att det enda som är coolare än att vara officiella superhjältar är att vara coola vigilantes utanför lagen. Sagt och gjort! Gangbuster 2 spårar ner de andra och allihop samlas i Vigilantes husbil/mobila brottsbekämpnings högkvarter där de svär dyra eder att slåss mot brott i Comet City. Men de har liksom inget brott att slåss mot just nu så de byter telefonnummer och delar på sig.

(Jag har stulit friskt men också skrivit om en massa från det publicerade scenario Dr. Drugs. Läs det! Det är inte great men det är kul!)

Så när Protector inte är en superhjälte är han Jason Hart, normal tonåring. Jason hade en kompis från sin High School som heter David. De bondade över att de båda var nya i skolan. Ingen visste att David knarkade förrän han dog av en överdos. Så ingen dyker upp från skolan till begravningen utom Jason. Det är den värsta begravningen. Davids föräldrar och Jason är den enda som är där. Davids mamma är så nedknarkad att hon knappt andas, prästen skyndar sig igenom ceremonin och Davids pappa är nästan psykotiskt ledsen och arg. Så ingen vet att Jason är Protector eller att Jason är något annan än en normal 15 åringen men vid slutet av begravningen tar Davids pappa tag i Jasons arm och och skriker ”Hämnas honom! Hämnas min son!”. Jason tar det som om det var ett heligt uppdrag från himlen! Protector ringer de andra hjältarna!

Så, Comet City High har ett knarkproblem. Hjältarna bestämmer sig för att infiltrera skolan och ta reda på var eleverna får knarket ifrån. Protector går ju på skolan, han är den uppenbaraste narcen i världen men han smälter ändå in som en elev, och Gangbuster är en lärare på skolan. Att få in Guardian och Vigilante kommer vara lite svårare. Guardian bestämmer sig för att ta ett jobb som vaktmästare. Problemet är att skolan redan har en vaktmästare. Detta löses genom att Vigilante mutar vaktmästaren att fejka influensa en vecka. Vigilante själv tänker ta sig in på skolan genom att förfalska papper och ta rollen som den nya gympaläraren.

Så alla hjältarna är på skolan och börjar undersöka var knarket kommer ifrån. De har varisin taktik, låt oss ta dem från minst lyckad till mest:

Guardian hänger runt och ser om han kan höra något. Men han vågar inte verka ”creepy eller konstig” så han lyckas inte snappa upp någon information.

Protector bestämmer sig för att låtsas var en av de coola kidsen som vill ha droger. Han lyckas infiltrera party gänget men när någon faktiskt erbjuder honom en joint och han hade behövt röka den för att hålla sin täckmantel intakt så flippar han ut. Så ni vet scenen i Old Boy där huvudpersonen misshandlar en hög skurkar med en hammare? Det är samma sak fast istället för en arme gangsters så spöar Protector upp en hög gymnasieelever på bara fruktansvärda sätt. Han rycker loss en metalldörr från ett skåp och krossar sjutton ben på killen som erbjöd honom jointen innan han börjar hota att slå ut en tand för varje sekund som han inte hör namnet på en langare. Killen berättar att han köper saker ibland från Connor som brukar hänga på skolans parkering fredagseftermiddagar men att han inte vet något mer och snälla sluta skada honom. Jason sticker innan några vittnen dyker upp och alla offren är för rädda för att skvallra på honom så han kommer undan med sitt meningslösa ultravåld.

Vigilante är bara den värsta gympaläraren. Spökboll mellan de ”Starka och de svaga atleterna för att härda alla!” han favoriserar de duktiga eleverna och är allmänt jävlig. Så när han börjar fråga killarna på fotbollslaget ifall de tar steroider och antyder att de är mesar om de inte gör det så berättar de att de köper steroider från en av cheerleadersen, Jenny, och hennes äldre pojkvän Connor. Det är bra grejer som inte blir upptäckta vid drogprov men de vet inte var Jenny får dem ifrån.

Gangbuster 2 hänger bara med lärarna och snackar med dem efter jobb på en bar hon drar med dem till. Ett par drinkar in så babblar de om alla elever de tror går på droger. De tror att den före detta kemiläraren Seth Fell säljer droger till eleverna. Killen fick sluta efter en affär med en elev (Jenny) men ingen kunde bevisa något och rektorn ville inte att skolan skulle få negativ uppmärksamhet så det gjordes ingen polisanmälan eller så. Det var rykten ett tag om att Fell höll på med grejer på svarta marknad och till och med jobbade för superskurkar, men det var nog bara snack.

Hjältarna bestämmer sig för att spana på parkeringsplatsen på fredagseftermiddagen för att sedan följa Conner och Jenny tillbaka till Fell. Så de sitter i den bara extremt misstänkta husbilen med svarta rutor och väntar i fulla superhjältedräkter. Det här går inget vidare. Så vad som händer är att Conner dyker upp, ser den weird husbilen och freakar. Så han ringer till sin chef Fell som direkt tänker att det här är superhjältar och skickar sina muskler. Hans muskler är ett gatugäng vid namn Rakbladen som han ger gratis droger att sälja och gratis supersteroider så att de har superkrafter. De är subtila som en tjur i en porslinsaffär så de bara rullar upp alla 20 av dem mot husbilen bärandes kedjor, basebollträn och rakblad. Hjältarna ser detta, tänker att det här är ändå en chans att visa att de är coola superhjältar! Det är tills ledaren för gänget börjar ropa.

”Hej! Gröna lyktan! Kom ut och slåss!”

Detta fyller dem med mordisk vrede! Hår vågar de inte veta vem de är?!

Vigilante: Vi måste få dem att veta att det inte är The Comets som gör detta utan… Fuck vi har inget namn!

Guardians: Vi kan vara The Guardians.

Gangbusters: Nej, buu, vi är inte dina sidekicks.

Guardians: Kom på något bättre själv då!

Här sparkar Protector ut dörren på husbilen och vrålar:

”Vi är nya DARE! Jag ska karva knarket ur era ben!”
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Posten blev för lång. Så fortsättning här:

Innan han sätter en Protector-rang (de är Robins R-formade boomeranger fast med ett ben avkapat så att de ser ut som P:n) i ljumsken på den närmsta gängmedlemmen.

Här händer en superhjälte strid mellan fyra personer utan krafter men som är väldigt duktiga mot 20 personer som suger på att slåss men som är omöjligt starka och där hälften kan spruta eld ur munnen. Ni har sett den skiten förr, låt oss bara titta på höjdpunkterna.

Så Guardian vill kasta sin sköld på några av gängmedlemmarna.

Jag som spelledare: Du vet att din sköld inte kommer tillbaka va? Du kan inga Captain America trick. Kastar du den tar det en runda att plocka upp den om du ens kommer åt den.

Guardian: Det blir fett! Oroa dig inte.

Spelledare: Okej, bara för att vara tydlig. Jag säger på en metanivå till dig att jag sett ditt karaktärsblad och det här är en dålig ide.

Guardian: Men jag får göra det?

Spelledare: Klart. Du få göra vad du vill.

Guardian: Jag kastar skölden.

Tärningar rullas.

Spelledaren: Du skadar en gängmedlem lite. Han och hans fyra kompisar rusar fram och anfaller dig med sina vapen. Jag rullar skada för alla samtidigt för att spara tid så..

Guardian: Vänta, jag har skydd som…

Spelledare: Menar du skölden som du inte håller i och din patetiska dodge eftersom du tänkte lita på skölden?

Guardian: Fuuuuccck…

Oroa er inte, Guardian är tuffare än några kassa supersoldater så han lyckas plocka upp sin sköld och spöa dem. Men inte utan ett par ”Rullar de bra nu är jag död i rännstenen!” ögonblick.


Vigilante har en lucka ovanpå husbilen som om den vore en stridsvagn (vilket den regelmässigt mer eller mindre är) så han poppar upp ur den och börjar skjuta folk. Vilket är det enda han gör under hela striden.

Vigilante: Ni vet scenen i Dark Knight Returns där Batman säger ”Det är gummikulor, jag lovar”?

Guardian: Ja?

Vigilante: Jag lovar inget! Jag sätter en fosforgranat i den där gruppen Gangbuster pressat bakåt.


Protector är den mest OP builden i gänget och inser snart att hans förmåga att undvika att bli skadad är så bra att gängmedlemmarna inte kan skada honom. Så mitt under striden slutar han hjälpa till och karvar ”New D.A.R.E!” i bröstet på en av gängmedlemmarna han redan fält.


Gangbuster 2:s spelare skjuter lite folk i knäna och slår dem med nunchakus. Hon ser till att Guardian kommer ur den där knipan när han kastat sin sköld. Hon har det här ögonblicket under striden när hon har slut på ammo i sin uzi.

Spelledaren: Tjejen som kommer mot dig med ett rakblad är en av dina gammla elever.

Gangbuster 2: Var hon bra på matte?

Spelledaren: Hon hoppade av och blev en superskurks minion så… Nej?

Gangbuster: Awesome. Jag bluffar att jag har fler kulor och skrämmer iväg henne.


Hjältarna vinner striden men får inte njuta av det. Så fort de vunnit dyker nämligen The Comets inflygande i gröna Green Lantern bubblor. Guardian ser sig omkring. Han har två personer som skjutit en hög tonåringar med skarp ammunition. Han har en galen 15 åring som håller på att antingen tortera någon eller skända ett lik. Och han har fyra väldigt goda och ”det är fel att döda” superhjältar som är bättre än honom och hans kumpaner på ingång. Så han får in alla i husbilen och så sticker de. Men inte innan Gangbuster 2 lyfter in en av gängmedlemmarna i bilen och lägger till kidnappning på listan över saker de är skyldiga till.

Media kallar gruppen New D.A.R.E. och har en ”Är de antihjältar eller skurkar?” vinkel. Polisen vill arrestera dem och de officiella superhjältarna lovar att gripa dem. Men hjältarna bryr sig inte för hej, de har en gisslan de fått att berätta var Fell är. Den stackars unga kvinnan de förhörde kastas sedan ut ur bilen medan de kör nedför motorvägen.

Gangbuster 2: Hon har krafter hon är nog fine.

Protector: Förhoppningsvis inte, pundaravskummet.


Gruppen tar ett dygns paus för att Guardian är fucked up och behöver plåstras om innan de gör något annat. Men nästa kväll är de påväg till den övergivna fabriken där Fell, som folk kallar Dr. Drugs. håller till. Gruppen bestämmer sig för att smyga in vilket är en usel ide eftersom Guardian suger på det, Gangbuster 2 är kass om hon inte tar av sin rustning vilket hon inte tänker göra och Protector är en våldsam galning som kommer flippa ut och mörda folk han ser knarka.

Spelledare: Ni förstår att det här inte kommer gå va?

Guardian: Finns det värre konsekvenser av att misslyckas med detta än att bara sparka in dörren?

Spelledare: Av ren ärlighet måste jag erkänna att det inte finns det.

Guardian: Då smyger vi!

Vigilante: Jag kollade på reglerna och vi skulle skulle kunna krascha husbilen genom vägarna! Jag har fler granatkastare så…

Spelledare: Så ni ville smyga?

Killen som misslyckas sin rullning så hårt som det går i systemet (två gånger!) är Vigilante som är en fucking ninja. Men ja, skurkarna upptäcks. Jag menar hjältarna upptäcks men jag tänker låta den freudianska felskrivningen stå kvar.

Så Dr. Drug syns på en stor skärm på väggen. Här finns en massa tonåringar och unga vuxna som sitter och har syrgasmasker på sig kopplade till tankar fast det är grön rök i dem. Oh, och Connor och Jenny är här klädda i superskurksdräkter. Dr. Drugs har ett lång tal om hur droger är bra och alla borde ha dem och att han uppfunnit droger som ger vissa superkrafter och om vissa dör är det fine. Han tänker hålla drogerna i vattentornet så att alla kommer dricka dem, de kan inte stoppa honom eftersom knarktankarna de oskyldiga ungdomarna sitter vid är extremt explosiva så hjältarna kommer inte våga slåss där och Conner + Jenny (Behemoth + Scylla) kommer använda sina superkrafter för att stoppa hjältarna från att lämna labbet innan Dr. Drugs hällt knark i vattnet.

Protector rycker åt sig en av Vigilantes fosforgranater, spottar ut onlinern ”Better to burn out than do drugs” och kastar in den bland ungdomarna som sitter vid knarktankarna. BOOM! och typ 50 dödsfall. Behemoth och Scylla är freaked out och bestämmer sig för att anfalla hjältarna för att hindra dem från att begå mer massmord (och också eftersom det är en del av Dr. Drugs onda plan). Behemoth skjuter också en energistråle upp genom taket för att kalla hit de faktiska superhjältarna. Det är värt att bli gripen om Protector också blir det vid den här punkten tycker han.

Hjältarna delar på sig. Guardian, som är den enda som är speckad för att slåss mot någon med annat än fysiska superkrafter, och Gangbuster 2 stannar och slåss mot dem medan Vigilante och Protector skyndar sig till bilen. The Comets är på snabb ingång och delar upp sig för att hantera situationen.

Så Green Lantern och Wildcat kommer in genom taket och lägger sig i striden mellan Guardian, Gangbuster 2, Behemoth och Scylla. Behemot är supertuff och skjuter energistrålar medan Scylla är telekinetisk och gör illusioner. Wildcat är sjukt bra på att slåss. Green Lantern kan… Green Lantern kan skapa vad än hon tänker på, har ett ogenomträngligt energifält, kan flyga och bara en massa mer saker. Striden går bra först för Gangbuster 2 lyckas bluffa att ödeläggelsen är skurkarnas fel. Så de fyra hjältarna slåss tillsammans… Tills de besegrat skurkarna och en fångad Scylla säger ”Det var de där som dödade alla” och Gangbusters 2:s svar var ”Ljug inte avskum!” innan hon skjuter de båda skurkarna execution style. Green Lantern plockar isär Gangbuster 2:s rustning och vapen på en sekund innan hon knockar antihjälten med en enorm grön boxhandske. Guardian lyckas mot alla odds slå in en paralyserande attack Wildcat och flyr iväg genom kloakerna med Wildcat efter honom.

Vigilante och Protector kör som galningar genom staden medan Jesse Quick, en superstark, osårbar och omöjligt snabb person, springer ifatt dem och Blue Beetle som har en flygande kraftutrustning försöker skjuta sönder deras däck med sin plasmakanon. Protector är uppe på bilen och vrålar saker om sitt korståg mot droger medan han försöker träffa Blue Beetle med sina Protector-boomeranger. Vigilante är varannan runda bakom ratten där han håller bilen på rätt kurs och varannan hänger han ut och skjuter explosiv ammunition mot Jessie Quick för att desperat sakta ner henne. De lyckas komma till vattentornet och ser Dr. Drugs med underhuggare uppe på det påväg att hälla droger i vattentornet. Vigilante bestämmer sig för att det inte kommer gå att hantera alla delar av situationen genom att göra något så dumt som att stanna bilen, stiga ur den och sedan vara en superhjälte. Så han kör istället husbilen rakt in i vattentornet, skriker på Protector att hoppa av, kastar sig ur bilen och utlöser husbilens självförstörelsefunktion. Som får den att explodera!

BOOOMMMMM!!!

Vattentornet, Dr. Drugs, hantlangarna och närliggande infrastruktur exploderar. Vigilante är slagen medvetslös av explosionen men Protector klarar sig och flyr i natten medan Blue Beetle och Jesse Quick räddar oskyldiga som hotas av eldsvådan eller röken.

Scenariot slutar med att Guardian och Protector planerar att bryta ut sina två medhjältar från häktet för fortsätta deras eviga kamp mot brott och droger!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,060
Location
Stockholm
Gangbuster 2 har på sig en brun/gul/orange bepansrad dräkt och är beväpnad med uzis och nunchakus. Gangbuster symbolen är en ghostbusters symbol fast med en knytnäve istället för ett spöke. Det är fulare än det låter! Den första Gangbuster var en lärare i metropolis värsta område dagtid. Det finns något sjukt fucked up med en lärare som går ut och bryter benen på de stökiga eleverna på nätterna. I alla fall, den andra Gangbuster är brorsdottern till den första och hon heter Rebekah. Vi vet inte så mycket om henne från canon så vi bestämde att hon har samma jobb som sin farbror.

Guardian är en kille med en sköld och en byggjobbare hjälm som båda är förgyllda. Han har på sig en blå spandexdräkt och gyllene kalsonger utanpå kläderna. Han har inga krafter. Han slåss mot brott… Look, det finns inte mycket mer att säga här! Det finns en massa coolare versioner av Guardian. Vi har Manhattan Guardian från 7 Soldiers of Victory som slåss mot tunnelbane pirater. Vi har kloner av originalet med superkrafter. Vi har till och med Frank Miller elseworld versionen som Lois Lane gifter sig med. Men det här är ingen av dem! Blå kroppsstrumpa, byggjobbarehjälm fast guld och inga krafter.

Protector är låtsas Robin som lär barn att droger är dåliga. Han var huvudpersonen när ett frukostflingor företag fick låna Teen Titans till en anti-drug PSA men ett annat företag hade licensen till Robin. Han är en tonårspojke som ville inspirera sin kusin att sluta knarka så han skaffade en dräkt och började spöa upp knarklangare. Han blev tränad att slåss av Nightwing (vuxna Robin) senare. Hans dräkt är skitful! På senare år har de gjort gritty skämt om att han själv börjat knarka. Men fuck that! Vår version är 15, har en felfärgad Robin dräkt och lever för att sparka langare i mjälten!

Vigilante är alldeles för cool för att vara med här… Enligt mig. Spelarna håller inte med mig. Men innan vi ger oss in på bråket måste vi definiera vilken Vigilante det här är, för det finns en hög av dem. Det är inte cowboyen som är den första och mest kända vigilante. Nej här är den första killen med den nya dräkten vars grej är att de skjuter brottslingar i ansiktet. Så enligt mig är Adrian Chase en cool anti-hjälte som drivs i fördärvet i en cykel av våld som utlöses av att hans familj mördas av gangsters. Hans ark i serierna går från att inte döda till att meja ner oskyldiga poliser som försöker skydda brottslingar han vill avrätta. Han har kanske den coolaste dräkten hos någon superhjälte. Den är svart med vitblå detaljer och har ett rött visir som får det att se ut som att han blickar ut från helvetet. Enligt spelarna är han en shitty Punisher klon från Teen Titans serierna med röda skidglasögon över en Hugo Bossig kroppskonsom som kör runt i en skåpbil och skjuter sig själv i huvudet för att han inser att det är fel att mörda folk utan en rättegång.
Av beskrivningen att döma undrar jag vad tusan Protector gör tillsammans med de andra? Han låter som en helyllehjälte av Robin/Nightwing stilen, medans de andra är den typen av brottsbekämpare som dyker upp i andras serier för att vara ärslen o visa upp ur det bara kan gå fel med folk som vill bekämpa brott men inte har egentliga spärrar. Innan de förstås får sin egna serie, p.g.a. att de av någon anledning blivit poppsi, där de vissas vara extremt kompetenta och klagar på att de andra hjältarna är idioter som inte gör vad som krävs, medans deras egna massmördande av någon anledningen ska ge bättre resultat.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Av beskrivningen att döma undrar jag vad tusan Protector gör tillsammans med de andra? Han låter som en helyllehjälte av Robin/Nightwing stilen, medans de andra är den typen av brottsbekämpare som dyker upp i andras serier för att vara ärslen o visa upp ur det bara kan gå fel med folk som vill bekämpa brott men inte har egentliga spärrar. Innan de förstås får sin egna serie, p.g.a. att de av någon anledning blivit poppsi, där de vissas vara extremt kompetenta och klagar på att de andra hjältarna är idioter som inte gör vad som krävs, medans deras egna massmördande av någon anledningen ska ge bättre resultat.
Det lätta svaret är: ”För att någon ville spela honom”. Men ja, du har inte fel om de andra spelarkaraktärerna :p Utom Vigilante. Vigilante är cool!
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
479
Location
Umeå
Detsamma går väl att säga om Guardian? Har bara läst enstaka serier där han dykt upp men han känns inte så värst hårdkokt där. Det hade kanske gått att klämma in Manhunter, Wild Dog eller Peacemaker i gruppen?
 
Top